فایل واقعیت افزوده (augment reality)


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل واقعیت افزوده (augment reality) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل واقعیت افزوده (augment reality)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل واقعیت افزوده (augment reality)2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل واقعیت افزوده (augment reality)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل واقعیت افزوده (augment reality) :

فایل واقعیت افزوده (augment reality)

فایل واقعیت افزوده (augment reality)

چکیده:

واقعیت افزوده به انگلیسی : یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر ( است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPSمی‌باشد ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ایمفهوم کلی واقعیت افزوده‌است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازیاست که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهعناصردرکشدهتوسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

در واقعیت افزوده، عناصر معمولا به صورت بی‌درنگنگاشته شده و به طور هوشمند مرتبط با عناصر محیطی می‌باشند، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون. با کمک تکنولوژی پیشرفته واقعیت افزوده (برای مثال افزودن قابلیت بینایی کامپیوتریو تشخیص اشیاء) می‌توان اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه کرد. همچنین می‌توان اطلاعات مرتبط با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت.

تاریخچه:

-: مورتونهیلینگ،یکفیلمبردار،شبیهسازیبانامسنسوراماهمراهباسیستمصوتی،تصویری،بویاییولرزهاختراعکرد.

: ایوانسوزرلندبااختراعنمایشگرسربند (head-mounted display) دریچه‌ایرابهدنیایمجازیبازکرد.

: مایرونراجر،Videoplaceرااختراعکردکهبرایاولینباربهکاربراناجازهتعاملبااشیایمجازیرامی‌داد.

: جارونلانیراصطلاحواقعیتمجازیراابداعکردواولینشرکتتجاریدرحیطهدنیایمجازیراتاسیسکرد.

: توماسکادلزمانیکهدربوئینگبهکارکنان،برایسرهمکردنکابل‌هادرهواپیماکمکمی‌کرد،مفهومواقعیتافزودهراابداعکرد.

: ال. بیروزنبرگبرایاولینباریکسیستمواقعیتمجازیقابلاستفاده،بهنامتجهیزاتمجازیرادرآزمایشگاهفایلاتینیرویهواییآمریکاایجادکرد.

: استیونفینر،بلیرمکلنتایرودریسلایمناولیننسخهازسندیرادریکنمونهاولیهسیستمواقعیتافزودهارائهکرد. KARMA درکنفرانسرابطگرافیکی. نسخهکاغذیازیکسندرابهطورگستردهدرنمایشگاهارتباطات ACM درسالمنتشرشد.

: لورادابلیو. دی. الباپذیرشمسئولیت STRICOM اولیننمایشترکیبیبههمراهوسیلهنقلیهمجهزبهواقعیتافزودهوسرنشینشبیه‌سازیشدهرابهصورتزندهاجراکرد.

: مارتینجولیبرایاولینبارتئاتریبافناوریواقعیتافزودهطراحیکرد،رقصدرفضایسایبری،باسرمایهگذاریانجمنهنراسترالیا،خصوصیترقاصانوبندبازانتغییراندازهبدنشاندرلحظهاجرا،پرتابشدنبهفضایفیزیکیاطرافوزمیناجرابود. آکروباتبازانبهصورتمعلقدراطرافظاهرمی‌شدند. دراینتئاترازسیستم‌هایکامپیوتریسیلیکونگرافیکوسیستمحسگرPolhemusاستفادهشد.

: معرفیفضایواقعیتافزودهتوسطراسکار،ولشوفاشزدردانشگاهکارولینایشمالیدرتپهکلیسا

: هیروزاکوکاتوARToolKitرادرHITLabایجادکرد،جاییکهقبلاواقعیتافزودهبوسیلهسایرمتخصصانHITLabتوسعهدادهمی‌شد.

: بروساچ. توماستوسعهدهندهARQuake،اولینبازیواقعیتافزودهدرمحیطبازرابرایموبایلدرگردهماییبینالمللیکامپیوترهایپوشیدنیمعرفیکرد.

: اپلیکیشنواقعیتافزودهویکی‌تودبعنوانراهنمایمسافرتدراکتبرباتلفنآندرویدی G1 منتشرشد.

: ARToolkitتوسطSaqooshaبهادوبیفلش (FLARToolkit) آوردهشد،بااینکارواقعیتافزودهبهمرورگروبهمرسید.

: SixthSenseازدانشگاه MIT طرحیازیکدستگاهمستقلرابهنمایشگذاشتندکهبراساسواقعیتمجازیپوشیدنیکارمی‌کرد.

: لسترتکنولوژیز،یکشرکتتازهتاسیسفرانسویازدانشگاهجنوبپاریس (Orsay)،اولینعینکاسکیواقعیتافزودهرابرایفروشعرضهکرد.

: شرکتگوگلبامعرفی “عینکگوگل” یا “عینک” (Project Glass) گامبزرگیدرفراگیرکردنوجنبهعامبخشیدنبهواقعیتافزودهبرداشت.

کاربردها:

۱-ورزش:

ساده ترین نمونه واقعیت مجازی را می‌توان در برنامه‌های ورزشی تلویزیونی مشاهده نمود. برای مثالنمایش نتیجه مسابقات فوتبال در دایره مرکز زمین، یا در زمان پخش مسابقات شنا در تلویزیون نمایش شماره خط هر شناگر و نمایش رکورد در پشت هر شناگر (که امکان مقایسه شناگران را به بینندگان مسابقه می‌دهد) نمونه‌هایی عادی از کاربرد این سیستم است.

۲-بازی‌های ویدئویی دستی:

بوسیله “کارت واقعیت افزوده” برای نینتندو دی‌اسو پلی‌استیشن ویتابا استفاده از دوربین مخصوص، می‌توان بازی کرد.

۳- نرم افزار های کاربردی:

با توجه به گسترش سریع موبایلهای هوشمند (Smart Phones) به عنوان اصلی ترین سخت افزارها برای ” واقعیت افزوده” می توان به گسترش روز افزون نرم افزارهای کاربردی در حوزه های مختلف اشاره کرد.

۴- نرم افزارهای تبلیغاتی:

با توجه به گسترش سریع موبایلهای هوشمند (Smart Phones) به عنوان اصلی ترین سخت افزارها برای ” واقعیت افزوده” می توان به گسترش روز افزون نرم افزارهای کاربردی در حوزه های مختلف اشاره کرد.

منابع و ماخذ:

۱-آزاده صادقی، virtual reality و کاربرد آن در پـزشکـی، تحقیـق کـاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی، دانشگاه امیرکبیر،دانشکدهمهندسیپزشکی
۲-رضـــا اسـکـــوئــی زاده، کــاربــرد واقـعـیــت مجازی در تله مدیسین
۳-مـاهنـامـه مهنـدسـی پـزشکـی و تجهیـزات آزمایشگاهی، شماره۷۳-۷۲
۴-بـــانـــک اطــلاعــاتــی تـخـصـصــی مـقــالات مهندسی پزشکی dezmed.com و سایت ویکی پدیا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.