مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان :
پیشینه فایل و فصل دوم ابراز هیجان
در ۴۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : فارسی وانگلیسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه
ابراز گری هیجان
ابرازگری هیجانی به عنوان یک مؤلفه اصلی هیجان ها، به نمایش بیرونی هیجان، بدون توجه به ارزش (مبثت یا منفی) یاشیوه (چهره ای، کلامیو رفتاری) اطلاق میشود (کرینگ[۱] و همکاران، ۱۹۹۴).
اکمن[۲] وفریزن (۱۹۷۴) ابراز هیجان را ظواهر حالتهای هیجانی با درونی شامل مجموعههای ویژه ای ازتغییرات در فعالیتهای زیستی– عصبی تشکیل میدهد (لویس[۳]، ۲۰۰۰).
هالبرستدت[۴] (۱۹۹۱به نقل از بویام[۵]و پارکر[۶]، ۱۹۹۵)ابرازگری هیجانی را شامل ترکیبی از حالتهای هیجانی، دانش قوانین نمایش و انگیزش و توانایی کنترل ابراز هیجان فرد میداند.
داروین[۷]،( ۱۸۷۲ ) با انتشار کتاب “ابرازهیجانها در انسان و حیوان” نقش مهمیدر زمینه مطالعه هیجانها ایفا کرده است مشاهدات داروین موجب شد که وی سه اصل اولیه را در ابرازهیجان دخیل بداند که عبارتنداز ۱ – خوگیری[۸]: فعالیتهای به اجرا در آمده ارضا کننده، خواه سودمند باشد یا سودمند نباشد؛۲- تضاد[۹]: فعالیتهای متضاد به اجرا در آمده تحت تکانههای متضاد؛ ۳- نیروی عصبی : کنش مستقیم دستگاه عصبی تهیج کننده در تن، مستقل از اراده .
به اعتقاد لویس(۲۰۰۰)، ابرازهای هیجانی، به تغییرات سطحی بالقوه قابل مشاهده، در چهره، صدا و بدن وسطح فعالیت منجر میشود. در ابتدا، به ابرازهای هیجانی بر حسب حرکات و فعالیت بدنی بویژه کودکان کمتر توجه شده است، اگر چه به نظر میرسد که آواگریها رسانندههای مهم حالتهای هیجانی باشد، ولی از کم شناخته ترین جنبههای ابراز هستند. ابرازهای کلامیبیشتراز حد قدرتمند هستند و ممکن است بتوانند حالتهای هیجانی مشابه را در دیگران فراخوانند، بنابراین، ابراز هیجان به شیوه آواگری ممکن است مسری ترازابرازهای هیجان به شیوه بدنی یا چهره ای باشد. به عنوان مثال وقتی فیلمها با افرادی تماشا میشوند که با صدای بلند میخندند، خنده دارتر از زمانی است که خود فرد به تنهایی آن را میبیند.به دلیل ماهیت مسری آواگری، ابراز کلامیممکن است هدف تلاشهای اجتماعی اولیه باشد (لویس، ۲۰۰۰).
حرکت، ممکن است یک شیوه دیگر ابراز هیجانها باشد، : به عنوان مثال گریختن از چیزی ویا آمدن به سوی آن، پاسخهای حرکتی همراه با هیجانهای مثبت و منفی هستند.
در واقع، اغلب دورشدن نوزاد از یک اسباب بازی یا شخصی نا آشنا، مستقل از ابراز چهره ای، با ترس او مرتبط است.کاملا واضح است که ابرازهای هیجانی مجزا ممکن است در نوزادان و در سنین خیلی پایین تر مشاهده شود.در ابتدا، بین حالتهای هیجانی و ابراز هیجانی تمیز قائل شد، به عنوان مثال، کودک وقتی رفتارگریه کردن را تحت کنترل در میآورد که والدین اورا به گونه ای تربیت میکنند که هنگام آشفتگی یا نیاز گریه نکند.
تفاوتهای فردی در ابراز گری هیجانی
یک مسئله در ارتباط با فعالیتهای هیجانی این است که آنها بلافاصله قابل پوشیده شدن و به وسیله فرد قابل کنترل هستند. بنابراین ممکن است حالتهای هیجانی با ابراز هیجانی متفاوت شوند و گاهی نیز تمیز دادن حالتهای هیجانی از ابرازهای هیجانی مهم است(لویس، ۲۰۰۰).
تصویر ۲- ۱ یک الگوی ابرازگری هیجانی را نشان میدهد که به عنوان چهارچوبی برای فهم تفاوتهای فردی در رفتار ابرازگرهیجانی به کار میرود . طبق این الگو، هیجان وقتی روی میدهد که درون داد درونی و بیرونی به شیوه ای پردازش میشود که یک برنامه هیجانی مانند (غم و شادی) به کار بیفتد. به محض به کار افتادن برنامه هیجان، گرایشهای پاسخ، شامل تغییرات فیزیولوژیکی، (احساسات ذهنی و تکانههای رفتاری)ایجاد میشود و جاندار را برای پاسخ انطباقی به چالشها و یا فرصتهای محیطی آماده میکند.هیجانها ما را وادار نمیکنند که به شیوه مخصوص عمل کنیم، آنها فقط کاری را به ما پیشنهاد میکنند، به همین دلیل، احساس، همیشه آشکار کننده نیست. گرایشهای پاسخ هیجانی ممکن است به عنوان یک تکانه رفتار قابل دیدن ابراز شوند یا ابراز نشوند(گروس و جان[۱۰]، ۱۹۹۷). …
…
[۱] . Kring
[۲] Ekman
[۳]Lewis
[۴] . Harberstadt
[۵] .Boyum
[۶] . Parker
[۷] Darwin
[۸] . Habituation
[۹] . Antithesis
[۱۰].Gross& John
…
۲-۸- مطالعات انجام شده مرتبط با فایل
۲-۸-۱- مطالعات انجام شده خارج کشور
کینگ و امونز (۱۹۹۰) گزارش کرده اند که زنان بیشتر در ابراز هیجان مثبت مانند عشق و عاطفه به دیگران دوسوگرا هستند. همچنین در ابراز هیجاناتی چون خشم و حسادت با توجه به انتظارات فرهنگی دوسوگرا هستند . همچنین دوسوگرایی در ابرازگری با ابرازگری، همبستگی منفی معنادار دارد و به بازداری و نشخوار در ابراز هیجان منجر میشود.
هنریکس[۱] و همکاران (۱۹۹۱) دریافتند که بین دو بعد دشواری در تشخیص و شناسایی احساسات و دشواری در توصیف احساسات با افسردگی ارتباط مثبتی وجود دارد و تمرکز بر تجارب بیرونی که بعد دیگری از آلکسیتایمیا است با افسردگی در ارتباط نیست.
واتسون و همکاران (۱۹۹۱) عقیده دارند که کنترل هیجانی به عنوان یک مؤلفه مهمالگوی رفتاری ریخت مستعد سرطان و ریخت C، شخص کاملاً سازگار، ساکت، موافق با مراجع قدرت، بدون جرت، دارای تصویری منفی نسبت به خود، دارای رفتارهای فداکارانه، اجتناب از تعارض و عدم ابراز کننده هیجانهای منفی، مخصوصاً خشم با درماندگی و ناخوشی روانشناختی در بیماران سرطانی مرتبط است.
مونگرین و زاروف (۱۹۹۴)، برای بررسی دوسوگریی درابرازگری هیجان به منظور تعیین رابطه بین وابستگی خود انتقادی و علائم افسرده ساز، متغیرهای رویدادهای زندگی شدت هیجان و دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی به عنوان تعدیل کنندههای مهم در ارتباط بین همبستگی و خودانتقادی و علائم افسرده ساز در زنان و مردان فایلی انجام داده اند که مطابق با یافتههای بدست آمده، الگوهای تعدیل کننده، شامل رویدادهای منفی و دوسوگرایی به طور موفقیت آمیزی، ۷۴ از اثر شخصیت بر افسردگی در زنان و ۴۷ از اثر شخصیت بر افسردگی را در مردان تبیین میکند. طبق نتایج فایل انجام شده، خودانتقادی و افسردگی در مردان تنها به وسیله دوسوگرایی ولی در زنان بیشتر به وسیله رویدادهای منفی و دوسوگرایی مرتبط بودند که رویدادهای منفی و دوسوگرایی پیش بینی کننده افسردگی بودند.
گروس و لونسون (۱۹۹۷) به منظور بررسی اثرات حاد بازداری هیجانهای مثبت و منفی فایلی انجام داده اند که در آن به ۱۸۰ شرکت کننده زن، فیلمهای غمگین، خنثی و مفرح نمایش دادند واز گروهی از شرکت کنندگان خواستند که رفتار ابرازگری شان را در حین نمایش فیلمها بازداری کنند. ولی گروه دیگر میتوانستند به راحتی و بدون بازدار هیجانی، فیلمها را تماشا کنند.
[۱]. Hendrix
…
مطالب :
ابراز گری هیجان
تفاوتهای فردی در ابراز گری هیجانی
۲تفاوتهای جنسی در ابرازگری هیجانی
۲-۳-۳- دو سوگرایی در ابراز هیجان
۲-۳-۴- بازداری در ابراز هیجان
۲-۳-۵- کنترل هیجانی
۲-۳-۵-۱-کنترل خوش خیم
۲-۳-۵-۲- کنترل پرخاشگری
۲-۳-۵-۳- نشخوار
۲-۳-۶-دوسوگرایی در ابراز هیجان و سلامت روانی
۲-۳-۷-دوسوگرایی در ابراز هیجان و سلامت جسمانی
۲-۷- یافتههای توصیفی مربوط به متغیرهای فایل
۲-۷- یافتههای توصیفی مربوط به متغیرهای فایل
۲-۸- مطالعات انجام شده مرتبط با فایل
۲-۸-۱- مطالعات انجام شده خارج کشور
۲-۸-۲- فایلهای انجام شده در داخل کشور
منابع و مـآخذ
الف- منابع فارسی
ب- منابع خارجی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.