بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر دارای ۹۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر :

بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر

چکیده:

هدف از فایل حاضر بررسى بازى درمانى و درمان کودکان بیش فعال حدود سنى ۷ ساله شهرستان ابهر است که فرضیه عنوان شده در فایل حاضر عبارت است از اینکه بازى درمانى در درمان کودکان بیش فعال تاْثیر دارد.جامعه مورد فایل حاضر دانش آموزان حدود سنى ۷ ساله شهرستان ابهر تشکیل داده که ۲۴ نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند که مشکل بیش فعالى‌دارند و بازى درمانى مثل بازى پازل یا ساختن خانه هاى سازمانى و وسایل بازى دیگر مورد آزمون قرار گرفته اند که از این دانش آموزان که بصورت تصادفى انتخاب شده اند میتوان گفت که بازى درمانى‌تاْثیر بسزایى در درمان بیش فعالى دارد به علت اینکه F بدست آمده برابر ۳۶۷/۱۲ از جدول ۶۷۱/۵ با درجه آزادى ۲۲ در سطح مفى‌دارى ۰۵/۰ بزرگتر است پس میتوان گفت که فرض سفر رد شده است و بازى‌درمانى در درمان کودکان بیش فعال نقش بسزایى دارد.

مقدمه:

موضوع کودکان بیش فعال در این مبحث بیشتر خلاقیت رشد قواى ذهنى‌،هوش،و واکنشهاى حرکتى کودکان و نوجوانان و روشهاى تربیتى و آموزشى آنهاست که از نظر یک روانپزشک یا مشاور راهنمایى حائذ اهمیت است،اگرچه جنبه هاى تخصصى روانپزشکى مورد نظر نیست ولى‌در ضمن بحث سعى ‌خواهد شد علائمى از این اختلالات بطور خلاصه بیان شود و بطور کلى دستگاه عصبى کودک به درجه رشد و کمال بزرگسالان نرسیده و چون رشد ادامه دارد و به عبارت دیگر در حال تغییر و تحول است،لذا رفتار نیز به همین منوال در تحول خواهد بود. در کودکان بیش فعال همان طور که از اسمش پیداست،واکنشها و ویژگیهاى‌خاص دارند و چون کودک رشد فکرى و حرکتى بالایى با حرکات و رفتار خود نشان میدهد،لذه نمیتواند به رفتارهاى خود کنترل داشته باشد و یا اگر عمل خلافى‌از او سر بزند بى‌تفاوت از او عبور میکند.کودکان در مقابل فشارات زندگى،واکنشهاى نسبتاً سریع نشان میدهند و به همان سرعت هم وقتى فشارهاى زندگى از بین برود،بهبود میابند.از آنجاکه وابسته و متکى‌به دیگران هستند و در واقع از نظر شخصیتى‌هم در حد متعادل هستند،لذا در مقابل فشار و ناراحتى تنها کارى‌که انجام میدهند نشان دادن حرکات مختلف از خود هستند و بطورى میتوان گفت که اصلاً نمیتوانند رفتار و اعمال خود را کنترل کنند.پس اینگونه اختلالات حرکتى در کودک وسیله قدرت بیان است و اگر کودک سن کمترى داشته،در ارتباط با بزرگسالان بیشتر در زحمت بوده است.بطور خلاصه قدرت بیانى‌و حرکتى و زبانى‌کودک در کودکان بیش فعال ممکن است ناشى‌از احساساتى مثل ترس و اضظراب و احساس محدودیت و شکست باشد و این موارد باعث اختلالات دیگرى از جمله؛امتناع از رفتن به مدرسه و بهانه گیرى‌شود.

مراحل متفاوت بازى کودکان

محققین عقیده دارند که بازى‌ از مراحل تکاملى‌ مختلفى‌ میگذرد.

۱- بازى‌ کاربردى‌ و کشف اعضاى‌ بدن:فعالیتهاى‌ تکرارى و ساده که در آن کودک اعضاى بدن خود را لمس و نکاتى را یاد میگیرد؛به عنوان مثال:هنگامى که کودک با انگشتان خود بازى میکند و یا آنها را مى‌فشارد و یا زمانى که او خمیر بازى‌ را بصورت لوله در مى‌آورد.

۲- بازى‌ ساده:بازى‌ هایى‌ که داراى هدف و منظور خاصى باشند بازى هاى سازنده میشود.مانند:ریختن آب براى‌پر کردن سطل

۳- بازى هاى نمایشى(دراماتیک):که در این بازى ها کودک انجام کارى‌ را نشان میدهد و سعى بر یادگیرى کاربرد آنها میکند.

۴- بازى‌هاى قانون مندانه:این بازى ها براى‌ کودکان خردسالانه مناسب نیستند اما براى کودکان بزرگسال مناسب است. برنامه هاى رقابتى در این بازى ها توسعه بیشترى پیدا میکند.

۵- بازى‌هاى غیر اجتماعى:در این مرحله کودک فعالیتهاى اجتماعى محدودى‌را انجام میدهد و بطور موازى‌ بازى‌ میکند.منظور از بازى‌ موازى‌ آنست که کودک در نزدیکى‌ کودک دیگر و با وسایل او به بازى بپردازد،اما کودک براى تاْثیر نهادن بر او اقدامى را انجام نمیدهد.

بازى هایى‌ با تاْثیرات متقابل اجتماعى

در بازى‌هاى مشارکتى،کودکان تمایل دارند که فعالیت هاى خود را بصورت جداگانه انجام دهند،اما اسباب بازى هاى خود را با هم تعویض کنند و رفتار یکدیگر را مورد نقد و بررسى قرار دهند.

۱- بازى هاى مشارکتى:کودکان با همکارى یکدیگر براى یک هدف مشترک تلاش مى‌کنند.اینگونه بازیها‌ دسته جمعى،مخصوص کودکان پیش دبستانى است.

۲-بازى‌هاى‌انفرادى:این بازى ها اغلب در خردسالان مشاهده میشود اما اگر بزرگسالان به دفعات مشاهده شود،جاى تاْمل دارد.بزرگسالان نیاز دارند تا در بعضى مواقع در حریم شخصى خود فکر کنند،اما اگر این امر بصورت یک عادت درآید جاى نگرانى است.البته بازى هاى موازى در بعضى‌ مواقع بعد از بازى هاى‌ گروهى مشاهده میشوند.

بازى‌ هاى نمایشى:

بازى‌هاى نمایش مستلزم تقلید از بعضى افراد میباشد.در اجراى نمایش ارتباط کلامى و تاْثیر متقابل بین دو یا چند نفر تقویت میشود.اجراى یک نقش همان تقلید از فرد است.

توجه به هدف بازى و یافتن راهى براى اجراى نمایش تا پایان وقت لازم،از اهداف دیگر این نوع بازى‌ میباشد.

خردسالان و کودکان نوپا،رفتار اجتماعى مناسبى را در بازى هاى نمایشى از خود نشان میدهند،به عنوان مثال:در تمام دنیا و با هر فرهنگى بازى‌ “مدرسه بازى” توسط والدین با کودکان انجام میشود.

بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال حدود سنی ۷ ساله شهرستان ابهر
فهرست

مطالب صفحه

چکیده ۱

فصل اول : کلیات فایل ۲

مقدمه ۳

بیان مسئله ۴

اهمیت و ضرورت فایل ۵

اهداف فایل ۶

فرضیه فایل ۷

تعاریف عملیاتی و نظری و واژه ها و مفاهیم ۷

فصل دوم : پیشینه و ادبیات فایل ۹

تعریف بازی ۱۰

بازی آزادانه انتخاب میشود ۱۴

مراحل متفاوت بازی کودکان ۱۵

بازی های نمایشی ۱۶

پیشرفت ذهنی در بازی ۱۷

عوامل موثر در بازی ۱۸

ویژگی های فردی ۱۹

هوش ۲۲

محیط ۲۴

عامل تغذیه و بهداشت ۲۵

کاربرد بازی در درمان ۲۶

بازی درمانی چیست ۳۱

بازی درمانگر کیست ؟ ۳۳

اتاق بازی درمانی ۳۷

شاخصه های یک اتاق بازی درمانی عبارتست از ۳۷

وسایل اتاق بازی درمانی ۳۸

نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه (گانیه ) ۴۰

بازی آشنایی با اعضاء بدن ۴۱

بازی اسم من چیست ؟ ۴۳

بازی عمو زنجیر باف ۴۴

تابلو سازی ۴۵

بازی توپ و سبد ۴۶

بازی و رشد جسمانی ۵۱

بازی و رشد اجتماعی ۵۲

طبقه بندی بازی از دیدگاه پیاژه ۵۳

انواع بازی درمانی ۵۴

شیوع بیش فعالی ۵۷

انواع بیش فعالی ۵۸

نوع ترکیبی ۶۰

درمان ۶۱

راهنمایی هایی برای آموزگاران ۶۲

فصل سوم : روش فایل ۶۴

جامع مورد فایل ۶۵

روش نمونه گیری ۶۵

ابزار اندازه گیری در فایل ۶۶

روش آماری ۶۷

روش فایل ۶۷

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها ۶۸

مقدمه فصل چهارم ۶۹

جدول ۱-۴ نمرات خام آزمودنی ها ۷۰

فرمول ۷۱

جدول ۲-۴ مقایسه بازی درمانی ۷۲

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۷۳

بحث و نتیجه گیری ۷۴

پیشنهادات ۷۶

محدودیت ها ۷۷

منابع و ماخذ ۷۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.