وحی و هرمنوتیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
وحی و هرمنوتیک دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد وحی و هرمنوتیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز وحی و هرمنوتیک۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وحی و هرمنوتیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن وحی و هرمنوتیک :
وحی و هرمنوتیک
مقدمه:
سنخشناسى ماهیت وحى
نگاهى به نظریات موجود در باب سرشت وحى
در باب سرشت وحى، سه برداشت و دیدگاه متفاوت در کار است; هر چند این سه دیدگاه به طور همزمان مطرح نبودهاند: یک برداشت در قرون وسطا مطرح بوده و امروز هم طرفدارانى دارد و آن دیدگاه گزارهاى است. متکلمان مسیحى قرون وسطا این دیدگاه را نسبتبه وحى داشتند بنابر این دیدگاه، وحى مجموعهاى از گزارهها است که به پیامبر القا شده است. برداشت دوم در الهیات لیبرال شکل گرفت. متکلمان لیبرال وحى را نوعى تجربه دانستهاند، لذا دیدگاه تجربه دینى از وحى نام گرفت. در قرن بیستم، برداشت دیگرى از وحى صورت گرفت که مىتوان آن را «دیدگاه افعال گفتارى» از وحى نامید. بر طبق این برداشت وحى به این معنا است که خدا افعالى گفتارى را انجام داده است.
وحی و هرمنوتیک
فهرست مطالب :
سنخ شناسی ماهیت وحی
۱-دیدگاه گزاره ای
مفهوم گزاره
تقسیم گیلبرت رایل
ارکان وحی گزاره ای
تفاوت تجارب وحیانی ونبوی ووحی گزاره ای
۲- دیدگاه تجربه دینی
ارکان وحی تجربی
دو معنای شخصی بودن تجربه ومیانی
طرح دیدگاه تجربه دینی در الهیات لیبرال
وحی شیوه زندگی است
منابع
چکیده:
۱. مسئله تعین و عدم تعین معنا
در هرمنوتیک متون دینى دو مرز را باید در نظر داشت: جزماندیشى محض و شکاکیت. در بحث تعین و عدم تعین معنا این دو به این شکل رخ مىنمایند که برخى براى متن معنایى یکه و یگانه و کاملا معین در نظر مىگیرند; یعنى در باب تعین معناى متن جزم اندیش محضاند و هیچگونه تغییر و تحولى را در آن روا نمىدارند. اینان را باید «جزم اندیش تمام عیار معنایى» نامید. در مقابل، برخى دیگر هیچگونه تعیینى براى معناى متن قایل نیستندو آن را کاملا متغیر و متحول مىدانند. اینان را باید «شکاکیت تمام عیار معنایى» نامید. تقابل این دو دیدگاه، یعنى جزماندیشى تمام عیار معنایى و شکاکیت تمام عیار معنایى، تقابل تناقض است; چرا که بنا بر دیدگاه نخست، معناى متن کاملا معین و بنابراین دیدگاه دوم، کاملا نامعین است.
اما چه علل و عواملى یا چه شرایطى در دیدگاه دوم به معناى متن تغییر مىبخشد؟ طرفداران دیدگاه دوم پاسخهاى متفاوتى به این پرسش دادهاند. برخى مىگویند معناى متن با توجه به قصد و نیت نویسنده تعین مىیابد; برخى دیگر سیاق و زمینه را عامل تعینبخش مىدانند، و برخى هم اجتماع قاریان متن را عامل تعین بخش مىدانند. نظریات دیگرى هم در کار است. همه این نظریات، بالاخره بر این نکته اتفاق نظر دارند که معناى متن تعین ندارد و با چیز دیگرى تعین مىیابد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.