نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه دارای ۱۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه :

نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه

مقدمه

در عصر جدید که سازمان¬ها محصولات، روابط و فعالیت¬ها و بطور¬کلی کسب وکار آن¬ها حالت مجازی و الکترونیکی به خود گرفته است و تغییرات به قدری شدید شده که طول عمر فناوری¬ها و محصولات را به حداقل رسانیده است. خلق و حفظ پایدار مزیت رقابتی با تکیه بر قابلیت¬ها و شایستگی های سنتی و قدیمی برای حضور موفق سازمان در محیط و بازارهای رقابتی کافی نیست. این مستلزم تدابیری نو و روی آوری به شایستگی های جدیدی است که مبتنی بر سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی باشد. ایجاد و انتقال اطلاعات و برقراری ارتباطات از این طریق، مهمترین ویژگی های یک سازمان موفق در محیط کسب وکار به¬شمار می روند. به نظر می رسد که شرکت هایی میتوانند در این محیط حضوری موفق و مستمر داشته باشند که از شایستگی و قابلیت های اطلاعاتی و ارتباطی برخوردار بوده و با تکیه بر آنها مزیت¬های رقابتی ارزشمندی خلق نموده و با بکارگیری درست و به موقع این مزیت ها، باعث پایداری آن گردیده و عملکردی عالی برای خود به ارمغان آورند.

چکیده

این فایل با هدف تعیین نقش سیستم های اطلاعاتی درایجاد قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط شهرصنعتی کاوه در سال ۱۳۹۳ صورت گرفت. این فایل از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده¬ها توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری فایل شامل ۲۰۰ نفر از مدیران و متصدیان کامپیوتر در شرکت های شهر صنعتی کاوه بود که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه¬گیری تصادفی ساده ۱۳۲ نفر بعنوان حجم نمونه درنظر گرفته شد. روش جمع آوری داده¬ها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته ۶۴ سوالی انجام گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای تمام ابعاد بالای ۰.۷ به¬دست آمد. همینطور از روایی محتوا به¬منظور آزمون روایی پرسشنامه استفاده شد، که برای این منظور پرسشنامه¬ها به تأیید فعالان صنعتی و همچنین خبرگان دانشگاهی رسید. تجزیه و تحلیل اطلاعات به¬دست آمده از اجرای پرسشنامه¬ها از طریق نرم¬افزار SPSS در دو بخش توصیفی (میانگین ، فراوانی ، درصد تجمعی و….) و استنباطی (آزمون K-S (کولموگروف- اسمیرنف)، آزمون همبستگی پیرسون و آزمون T) انجام پذیرفت. نتایج فایل نشان داد که سیستم های اطلاعاتی در قابلیت¬های سازمانی(مبتنی بر داده، فرایند، ستاده) در صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی شهر کاوه نقش مثبت و معناداری دارند. هم-چنین یافته¬ها نشان داد که شاخصهای قابلیت های سازمانی در سه سطح داده، فرآیند و ستاده دارای اهمیت یکسانی نیستند.

واژه های کلیدی: سیستم¬های اطلاعاتی، قابلیت¬های سازمانی، داده، فرایند، شهرصنعتی کاوه

مفهوم داده، اطلاعات، دانش

بسیاری از افراد هنوز فرض می¬کنند که بین داده، اطلاعات و دانش، آگاهی و حقیقت موجود در سازمان تفاوتی وجود ندارد. در حالیکه در بسیاری از فایلات انجام گرفته بیان کرده¬اند که بین این سازه ها تفاوت-های بسیاری وجود دارد (ویکوم و تئوبالد ، ۲۰۱۰). برای اینکه با مفاهیمی همچون داده¬ها (Data)، اطلاعات (Informaation)، دانش (Knowledge)، آگاهی (Wisdom) و حقیقت (Truth) که اساس فایل حاضر نیز بر اساس آن¬ها شکل گرفته است، آشنا شویم لازم است تا ابتدا به تعاریفی در رابطه با این سازه¬ها بپردازیم و تفاوت¬های آن ها را نیز بیان کنیم. و سپس به مقوله هایی همچون سیستم¬ها و سیستم¬های اطلاعاتی، طبقه¬بندی آن¬¬ها و … پرداخته می¬شود.

داده ها: واقعیت¬های مجزا از اتفاقات و حوادث بدون ارتباط با زمان و مکان و مستقل از مفاهیم می¬باشند (تانسلی و توله ، ۲۰۰۹). وقتی داده¬ای به ما ارائه می¬شود، سعی می¬کنیم روشی را برای نسبت دادن معنی و مفهوم خاص به آن بیابیم. داده¬ها در واقع شامل واقعیت¬ها و اشکالی هستند که برای کاربر، بی¬معنی می¬باشند. اگر عدد ۵ را بعنوان یک داده به ما بگویند، بلافاصله آن را در یک ترتیب و توالی به عدد کوچکتر ۴ و عدد بزرگتر ۶ ارتباط می¬دهیم تا آنرا بفهمیم.

اینکه مجموعه¬ای از داده¬ها،‌ اطلاعات نیست بدین مفهوم است که در صورتی که رابطه¬ای بین داده¬های یک مجموعه وجود نداشته باشد، عملاً امکان تداعی معانی و استخراج مفهوم منسجم از این داده¬ها فراهم نشده و بنابراین آنچه از این مجموعه بدون ربط با هم بدست می¬آید،‌ خود نیز داده تلقی می¬گردد. در صورتی که اطلاعات در واقع فهمیدن رابطه بین بخش¬های مختلف این مجموعه داده¬ها و یا این مجموعه داده¬ها با سایر اطلاعات در اختیار ما می¬باشد.

اطلاعات: وقتی که داده¬ها پردازش شدند تبدیل به اطلاعات می¬شوند. پس اطلاعات، داده¬های پردازش شده یا داده¬هایی با معنی می¬باشند. یا به عبارت دیگر، داده¬ها مواد اولیه هستند و به پردازش نیاز دارند تا به اطلاعات تبدیل شوند (صادقی مال امیری، ۱۳۸۹). اطلاعات دارای استقلال مفاهیم برای معانی خود می¬باشند و اشاره ضمنی اندکی به آینده دارند. فراتر از فهمیدن رابطه بین داده ها، که به اطلاعات منتهی می¬شود، درک رابطه بین اطلاعات و استخراج الگویی برای تولید مفهومی مستقل با قابلیت تکرار و پیش بینی مطرح است که منتهی به دانش می¬گردد.

تبدیل داده¬ها به اطلاعات توسط یک پردازنده اطلاعات انجام می شود.¬پردازنده اطلاعات یکی از عنصر کلیدی سیستم ادراکی است. پردازنده اطلاعات می¬تواند شامل عناصر رایانه¬ای، عناصر غیر رایانه ای یا ترکیبی از آن دو باشد (مک لوید، ۱۳۸۷، ص ۱۶-۱۵). شاید بتوان اطلاعات را لایه¬ای بین دو لایه داده¬ها و آگاهی دانست. داده¬ها مواد خام اطلاعات را فراهم و اطلاعات خبری را منتقل میسازند و این آگاهی است که محتوای خبر را تحلیل می¬کند (طالقانی، ۱۳۸۲، ص ۱۷۸).

اطلاعات در سیستم¬های سازمانی مختلط انسان و ماشین از منابع زیر تغذیه می¬شود: ۱- دستیابی اطلاعات محیط عملکرد مدیریت؛ ۲- روشهای ذخیره اطلاعات جهت عملکرد سیستم¬های عامل؛ ۳- روش های انتقال اطلاعات و نحوه ایجاد ارتباط و ذخیره¬ سازی و بازیابی.

اطلاعات، در محیط رقابتی امروزه، برگ برنده شرکت¬های بزرگ تجاری می¬باشد و به عنوان منبعی حیاتی به شمار می¬رود (گوپتا ، ۲۰۱۱، ص ۸). داشتن اطلاعات غنی¬تر، عامل برتری کشورها بر یکدیگر شناخته می¬شود (اسکندری و باقری، ۱۳۹۱). از آنجا که گردآوری اطلاعات به روش دستی و معمولی برای شرکت-های چند ملیتی بزرگ غیر ممکن می باشد پس از آنها به سیستم های اطلاعاتی برای پر کردن این خلاء روی آورده اند. اطلاعات لازمه تصمیم¬گیری است و امروزه پدیده¬ای چون انفجار اطلاعات، آلودگی اطلاعات و آنارشی اطلاعات مطرح است که لازمه استفاده مفید از اطلاعات در این آشفته بازار وجود سیستم های اطلاعاتی یکپارچه و منسجم برای تنظیم و منظم کردن اطلاعات برای استفاده کاوشگران اطلاعات می باشد. مدیران، همچنین به یکی از دو سبک متفاوت استفاده از اطلاعات به عنوان راههایی برای استفاده از اطلاعات برای حل مشکل استفاده می کنند.

۱. سبک سیستماتیک (Systematic): مدیر توجه خاصی برای پیگیری روش از پیش توصیه شده حل مشکل، مانند روش سیستم¬ها دارد.

۲. سبک حسی (Intuitive): مدیر به هیچ روش قطعی توجهی نداشته اما روشی را برای وضعیت خاص، تغییر می دهد (طالقانی، ۱۳۸۲، ص ۱۷۹).

نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه
فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………………….۱

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱. مقدمه. ۳

۱-۲. بیان مسأله. ۳

۱-۳. اهمیت و ضرورت فایل…. ۶

۱-۴. اهداف فایل…. ۷

۱-۴-۱. هدف کلی ۷

۱-۴-۲. اهداف جزئی ۷

۱-۵. فرضیه ها ۸

۱-۵-۱. فرضیه­اصلی ۸

۱-۵-۲. فرضیه­های فرعی ۸

۱-۶. تعاریف نظری و عملیاتی فایل…. ۸

۱-۶-۱. تعاریف نظری ۸

۱-۶-۲. تعاریف عملیاتی ۹

فصل دوم: مروری بر ادبیات موضوع

۲-۱. مقدمه. ۱۱

۲-۲. سیستمهای اطلاعاتی.. ۱۱

۲-۲-۱. مفهوم داده، اطلاعات، دانش ۱۳

۲-۲-۲. ویژگی­های اطلاعات ۱۷

۲-۲-۳. دلایل برپا نمودن نظامهای اطلاعاتی در سازمان ۱۸

۲-۲-۴. سیستم ۱۹

۲-۲-۵. چرخه حیات سیستم ۲۰

۲-۲-۶. مزایای حاصل از به­کارگیری سیستم­های اطلاعاتی در سطح سازمان ۲۱

۲-۲-۷. طبقه­بندی سیستم­های اطلاعاتی ۲۴

۲-۲-۸. ویژگی­های سیستم اطلاعاتی اثربخش ۳۰

۲-۳. قابلیت­های سازمانی.. ۳۱

۲-۳-۱. مزیت رقابتی ۳۱

۲-۳-۲. چیستی قابلیت­های سازمانی ۳۹

۲-۴. صنایع کوچک و متوسط.. ۴۶

۲-۴-۱. اهمیت کسب و کارهای کوچک و متوسط ۴۹

۲-۵. پیشینه فایل…. ۵۱

۲-۵-۱. پیشینه خارجی ۵۱

۲-۵-۲. پیشینه داخلی ۵۳

۲-۵-۳. مدل مفهومی فایل ۵۶

فصل سوم: روش شناسی فایل

۳-۱ مقدمه. ۵۸

۳-۲ روش فایل.. ۵۸

۳-۳ جامعه آماری.. ۵۹

۳-۴ حجم نمونه آماری.. ۵۹

۳-۵ روش نمونه گیری.. ۶۰

۳-۶ روشهای گردآوری داده­ها ۶۰

۳-۷ ویژگی­های فنی ابزار گردآوری داده­ها (روایی و پایایی). ۶۱

۳-۷-۱ روایی (اعتبار) ۶۱

۳-۷-۲ پایایی (قابلیت اعتماد) ۶۱

۳-۸ روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها ۶۳

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

۴-۱. مقدمه. ۶۶

۴-۲. آمار توصیفی.. ۶۶

۴-۲-۱. تجزیه و تحلیل داده­های جمعیت شناختی ۶۶

۴-۲-۲. آمار توصیفی از سوالات و ابعاد ۷۰

۴-۲-۳. نرمال بودن توزیع داده­ها ۷۱

۴-۳. آمار استنباطی.. ۷۶

۴-۳-۱. آزمون میانگین ۷۶

۴-۳-۲. آزمون همبستگی میان متغیرها ۷۸

۴-۳-۳. آزمون رگرسیون ۸۱

۴-۳-۴. اولویت بندی شاخص­های قابلیت­های سازمانی در سه سطح (آزمون فرضیه فرعی ۴) ۸۲

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری

۵-۱. مقدمه. ۸۷

۵-۲. تفسیر یافته­های فایل…. ۸۹

۵-۳. محدودیت­های خارج از اختیار فایلگر. ۹۲

۵-۴. محدودیت­های در اختیار فایلگر. ۹۳

۵-۵. پیشنهادهای برگرفته از یافته­های فایل…. ۹۳

۵-۶. پیشنهادهایی برای فایل­های بعدی.. ۹۴

نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه
فهرست منابع فارسی.. ۹۷

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.