شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت) دارای ۱۰۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت)۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت) :
شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت)
تاریخچه شرکت های چند ملیتی
انگلیس و هلند و سایر قدرتهای بزرگ تجاری قرن هفدهم هنگامیکه به بازرگان خود اجازه دادند که بطور جمعی و تحت پوشش شخصیت حقوقی شرکت بتجارت خارجی بپردازند در حقیقت اختیارات سیاسی خود را به آنها تفویض کردند.
زیگموند تیمبرگ
– سابقه تاریخی شرکتهای بین المللی از اوائل قرن ۱۵ میلادی شروع تجارت بینالمللی بصورت سازمان یافته پایه میگیرد. کمپانیها قدرت سیاسی و نظامی را نیز در قلمرو و تجارت خود به ارمغان میآورند.
– سابقه کمپانیهای تجاری قدیمی انگلیس مانند کمپانی مرچنتزا دونچررز Merchats A dventurers 1505- کمپانی روس Russia Company – 1553- کمپانی لوان Levant Company- 1581 – از سابقه تاسیس نظام دولت ملی طولانیتر است-.
قدیمیترین سازمان تجارت خارجی انگلیس «کمپانی تجارت کالاهای عمده» که در اوایل قرن ۱۴ تاسیس شد. وسیلهای بود برای پر کردن خزانه سلطنتی- به مرور زمان مقام سلطنت سهم بیشتری از اختیارات سیاسی و اقتصادی خود را به بازرگان حادثهجو واگذار کرد که به خوبی با راه و رسم خرید و فروش در سرزمینهای غریب و درو دست آشنا شده بودند.
فعالیت بین المللی موسسات تجاری بصورت ابزاری برای تنظیم ورابط بازرگانی درآمد و سپس وسیلهای شد برای گسترش بازارهای جدید. پادشاهان و کمپانیها با هم پولدار میشدند.
انحصارات تجاری و بسیاری از حقوق و امتیازات مخصوص دولت به کمپانیها داده شد و در عوض اینها هم برای مقام سلطنت یک امپراطوری بنا کردند.
· در قرن ۱۷ و ۱۸ قدرتهای تجاری اروپا- به بازرگانان اجازه دادند بصورت جمعی و تحت پوشش حقوقی شرکت به تجارت بپردازند و در واقع اختیارات سیاسی خود را به آنها تفویض نمودند.
· پدید آمدن تدریجی شم تجارت یا طرز فکر بازاری در فضای اقتصاد آزاد رابطه بین حاکمیت عمومی و خصوصی را بطور بنیادی تغییر داد.
– البته شرط کافی برای تشکیل شرکتهای بزرگ چند ملیتی تنها انگیزه، منفعت طلبی نبود.
پایان جنگ بینالمللی دوم شرائط و موقعیت را برای انقلاب صنعتی دوم جهان سرمایه داری از هر نظر فراهم نمود. اختراعات و اکتشافات سیستمهای ارتباطی حمل و نقل – اطلاعاتی- و سایر تکنولوژیهای مدرن قوانین مساعد و موصوبات لازم نیز برای سرمایه گذاری زمینه و موجبات انقلاب صنعتی دوم را کامل کرد و در مدت کوتاهی از سرمایهگذاریهای جدید همان شرکتهای بزرگ و موفق قبلی، شرکتهای چند ملیتی جدیدی زائیده شدند.
شرکتهای چند ملیتی (رشته مدیریت)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تاریخچه شرکتهای چند ملیتی…………………………………………………………………….. ۱
شرکت بین المللی کوکاکولا
۱- لیست فعالیتهای کوکاکولا…………………………………………………………………….. ۱۴
۲- کارخانه های نوشابه سازی…………………………………………………………………. ۱۶
۳- محصولات کوکاکولا……………………………………………………………………………. ۱۷
۱-۳- محصولات و مارکها………………………………………………………………………… ۲۰
۲-۳- محصولاتی که با شکست مواجه شده ……………………………………………….. ۲۲
۴- انتقادات……………………………………………………………………………………………… ۲۳
۱-۴- انحصار طلبی………………………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۴- تمایز……………………………………………………………………………………………… ۲۴
۳-۴- جزئیات………………………………………………………………………………………….. ۲۴
۴-۴- کوکاکوکا در UK (اکراین)………………………………………………………………… ۲۵
۱-۴-۴- تبلیغات غذایی و چاقی کودکان……………………………………………………… ۲۵
۵-۴- کوکاکولا در هند……………………………………………………………………………… ۲۵
۱-۵-۴- استفاده از مواد شیمیایی……………………………………………………………… ۲۶
۲-۵-۴- استفاده از آب…………………………………………………………………………….. ۲۷
۶-۴- شرکتهای نوشابه سازی کوکاکولا و واحدهای تجاری………………………… ۲۹
۱-۶-۴- کلمبیا…………………………………………………………………………………………. ۳۰
۲-۶-۴- گواتمالا……………………………………………………………………………………… ۳۴
۷-۴- جنگ جهانی دوم و نازیسم………………………………………………………………. ۳۴
۸-۴- اشاره ای بر تجارت در اسرائیل و فلسطین………………………………………… ۳۴
۵- نکات تحسین………………………………………………………………………………………. ۳۶
۶- تاریخچه…………………………………………………………………………………………….. ۳۷
۱-۶- جنگ جهانی دوم……………………………………………………………………………… ۳۷
۷- بابانوئل……………………………………………………………………………………………… ۳۸
۸- اعضای هیئت مدیره…………………………………………………………………………….. ۳۸
۹- سهام…………………………………………………………………………………………………. ۳۸
شرکت های بین المللی BP
۱- کلیات شرکت………………………………………………………………………………………. ۴۱
۲- تاریخچه شرکت………………………………………………………………………………….. ۴۱
۱-۲- ۱۹۰۹ تا ۱۹۵۵………………………………………………………………………………… ۴۳
۲-۲- ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰………………………………………………………………………………… ۴۶
۳-۲- ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰………………………………………………………………………………… ۴۶
۴-۲- در حال حاضر……………………………………………………………………………….. ۴۷
۳- تصاویر……………………………………………………………………………………………… ۵۰
شرکت های بین اللملی Bombardier
۱- کلیات شرکت………………………………………………………………………………………. ۵۲
۲- زمینه فعالیت شرکت……………………………………………………………………………. ۵۲
۳- تاریخچه شرکت………………………………………………………………………………….. ۵۳
۴- عناوین ……………………………………………………………………………………………… ۵۷
۱-۴- توسعه جهانی…………………………………………………………………………………. ۵۸
۲-۴- انتقادات………………………………………………………………………………………….. ۶۰
۳-۴- شخصیتهای حقیقی و حقوقی شرکت…………………………………………………. ۶۰
۵- سایر موارد………………………………………………………………………………………… ۶۱
شرکت بین المللی Microsoft
۱- تاریخچه شرکت………………………………………………………………………………….. ۶۵
۱-۱- ۱۹۸۱- ۱۹۷۵………………………………………………………………………………….. ۶۵
۲-۱- ۱۹۸۴- ۱۹۸۱………………………………………………………………………………….. ۶۷
۳-۱- ۱۹۹۱- ۱۹۸۵………………………………………………………………………………….. ۶۹
۴-۱- ۱۹۹۵- ۱۹۹۲………………………………………………………………………………….. ۷۱
۵-۱- ۱۹۹۹- ۱۹۹۵………………………………………………………………………………….. ۷۳
۶-۱- ۲۰۰۵-۲۰۰۰…………………………………………………………………………………… ۷۶
۷-۱- ۲۰۰۶ و فراتر از آن………………………………………………………………………… ۷۹
۲- بخش های مختلف شرکت…………………………………………………………………….. ۸۰
۱-۲- بخش محصولات و خدمات نرم افزاری شرکت…………………………………… ۸۰
۲-۲- بخش تجاری شرکت………………………………………………………………………… ۸۳
۳-۲- بخش سرگرمی ها و ابزار شرکت……………………………………………………… ۸۴
۳- فرهنگ……………………………………………………………………………………………….. ۸۵
۱-۳- فرهنگ تجاری………………………………………………………………………………… ۸۵
۲-۳- فرهنگ کاربران………………………………………………………………………………. ۸۷
۴- ساختار شرکت……………………………………………………………………………………. ۸۸
۵- سهام…………………………………………………………………………………………………. ۹۰
۶- تساوی حقوق و گوناگونی……………………………………………………………………. ۹۱
۷- آرم و نشان شرکت…………………………………………………………………………….. ۹۲
۸- انتقادات……………………………………………………………………………………………… ۹۲
۹- دشواری های قبلی………………………………………………………………………………. ۹۴
راهکارهای ورود ایران به بازارهای بین المللی……………………………………………. ۹۶
منابع………………………………………………………………………………………………………. ۹۸
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.