شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت) دارای ۱۰۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت)۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت) :

شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت)

تاریخچه شرکت های چند ملیتی

انگلیس و هلند و سایر قدرتهای بزرگ تجاری قرن هفدهم هنگامیکه به بازرگان خود اجازه دادند که بطور جمعی و تحت پوشش شخصیت حقوقی شرکت بتجارت خارجی بپردازند در حقیقت اختیارات سیاسی خود را به آنها تفویض کردند.

زیگموند تیمبرگ

– سابقه تاریخی شرکتهای بین المللی از اوائل قرن ۱۵ میلادی شروع تجارت بین‌المللی بصورت سازمان یافته پایه می‌گیرد. کمپانیها قدرت سیاسی و نظامی را نیز در قلمرو و تجارت خود به ارمغان می‌آورند.

– سابقه کمپانیهای تجاری قدیمی انگلیس مانند کمپانی مرچنتزا دونچررز Merchats A dventurers 1505- کمپانی روس Russia Company – 1553- کمپانی لوان Levant Company- 1581 – از سابقه تاسیس نظام دولت ملی طولانی‌تر است-.

قدیمی‌ترین سازمان تجارت خارجی انگلیس «کمپانی تجارت کالاهای عمده» که در اوایل قرن ۱۴ تاسیس شد. وسیله‌ای بود برای پر کردن خزانه سلطنتی- به مرور زمان مقام سلطنت سهم بیشتری از اختیارات سیاسی و اقتصادی خود را به بازرگان حادثه‌جو واگذار کرد که به خوبی با راه و رسم خرید و فروش در سرزمین‌های غریب و درو دست آشنا شده بودند.

فعالیت بین المللی موسسات تجاری بصورت ابزاری برای تنظیم ورابط بازرگانی درآمد و سپس وسیله‌ای شد برای گسترش بازارهای جدید. پادشاهان و کمپانی‌ها با هم پولدار می‌شدند.

انحصارات تجاری و بسیاری از حقوق و امتیازات مخصوص دولت به کمپانیها داده شد و در عوض اینها هم برای مقام سلطنت یک امپراطوری بنا کردند.

· در قرن ۱۷ و ۱۸ قدرتهای تجاری اروپا- به بازرگانان اجازه دادند بصورت جمعی و تحت پوشش حقوقی شرکت به تجارت بپردازند و در واقع اختیارات سیاسی خود را به آنها تفویض نمودند.

· پدید آمدن تدریجی شم تجارت یا طرز فکر بازاری در فضای اقتصاد آزاد رابطه بین حاکمیت عمومی و خصوصی را بطور بنیادی تغییر داد.

– البته شرط کافی برای تشکیل شرکتهای بزرگ چند ملیتی تنها انگیزه، منفعت طلبی نبود.

پایان جنگ بین‌المللی دوم شرائط و موقعیت را برای انقلاب صنعتی دوم جهان سرمایه داری از هر نظر فراهم نمود. اختراعات و اکتشافات سیستم‌های ارتباطی حمل و نقل – اطلاعاتی- و سایر تکنولوژیهای مدرن قوانین مساعد و موصوبات لازم نیز برای سرمایه گذاری زمینه و موجبات انقلاب صنعتی دوم را کامل کرد و در مدت کوتاهی از سرمایه‌گذاریهای جدید همان شرکت‌های بزرگ و موفق قبلی، شرکتهای چند ملیتی جدیدی زائیده شدند.

شرکت‌های چند ملیتی (رشته مدیریت)
فهرست مطالب

عنوان صفحه

تاریخچه شرکتهای چند ملیتی…………………………………………………………………….. ۱

شرکت بین المللی کوکاکولا

۱- لیست فعالیتهای کوکاکولا…………………………………………………………………….. ۱۴

۲- کارخانه های نوشابه سازی…………………………………………………………………. ۱۶

۳- محصولات کوکاکولا……………………………………………………………………………. ۱۷

۱-۳- محصولات و مارکها………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۳- محصولاتی که با شکست مواجه شده ……………………………………………….. ۲۲

۴- انتقادات……………………………………………………………………………………………… ۲۳

۱-۴- انحصار طلبی………………………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۴- تمایز……………………………………………………………………………………………… ۲۴

۳-۴- جزئیات………………………………………………………………………………………….. ۲۴

۴-۴- کوکاکوکا در UK (اکراین)………………………………………………………………… ۲۵

۱-۴-۴- تبلیغات غذایی و چاقی کودکان……………………………………………………… ۲۵

۵-۴- کوکاکولا در هند……………………………………………………………………………… ۲۵

۱-۵-۴- استفاده از مواد شیمیایی……………………………………………………………… ۲۶

۲-۵-۴- استفاده از آب…………………………………………………………………………….. ۲۷

۶-۴- شرکتهای نوشابه سازی کوکاکولا و واحدهای تجاری………………………… ۲۹

۱-۶-۴- کلمبیا…………………………………………………………………………………………. ۳۰

۲-۶-۴- گواتمالا……………………………………………………………………………………… ۳۴

۷-۴- جنگ جهانی دوم و نازیسم………………………………………………………………. ۳۴

۸-۴- اشاره ای بر تجارت در اسرائیل و فلسطین………………………………………… ۳۴

۵- نکات تحسین………………………………………………………………………………………. ۳۶

۶- تاریخچه…………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۱-۶- جنگ جهانی دوم……………………………………………………………………………… ۳۷

۷- بابانوئل……………………………………………………………………………………………… ۳۸

۸- اعضای هیئت مدیره…………………………………………………………………………….. ۳۸

۹- سهام…………………………………………………………………………………………………. ۳۸

شرکت های بین المللی BP

۱- کلیات شرکت………………………………………………………………………………………. ۴۱

۲- تاریخچه شرکت………………………………………………………………………………….. ۴۱

۱-۲- ۱۹۰۹ تا ۱۹۵۵………………………………………………………………………………… ۴۳

۲-۲- ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰………………………………………………………………………………… ۴۶

۳-۲- ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰………………………………………………………………………………… ۴۶

۴-۲- در حال حاضر……………………………………………………………………………….. ۴۷

۳- تصاویر……………………………………………………………………………………………… ۵۰

شرکت های بین اللملی Bombardier

۱- کلیات شرکت………………………………………………………………………………………. ۵۲

۲- زمینه فعالیت شرکت……………………………………………………………………………. ۵۲

۳- تاریخچه شرکت………………………………………………………………………………….. ۵۳

۴- عناوین ……………………………………………………………………………………………… ۵۷

۱-۴- توسعه جهانی…………………………………………………………………………………. ۵۸

۲-۴- انتقادات………………………………………………………………………………………….. ۶۰

۳-۴- شخصیتهای حقیقی و حقوقی شرکت…………………………………………………. ۶۰

۵- سایر موارد………………………………………………………………………………………… ۶۱

شرکت بین المللی Microsoft

۱- تاریخچه شرکت………………………………………………………………………………….. ۶۵

۱-۱- ۱۹۸۱- ۱۹۷۵………………………………………………………………………………….. ۶۵

۲-۱- ۱۹۸۴- ۱۹۸۱………………………………………………………………………………….. ۶۷

۳-۱- ۱۹۹۱- ۱۹۸۵………………………………………………………………………………….. ۶۹

۴-۱- ۱۹۹۵- ۱۹۹۲………………………………………………………………………………….. ۷۱

۵-۱- ۱۹۹۹- ۱۹۹۵………………………………………………………………………………….. ۷۳

۶-۱- ۲۰۰۵-۲۰۰۰…………………………………………………………………………………… ۷۶

۷-۱- ۲۰۰۶ و فراتر از آن………………………………………………………………………… ۷۹

۲- بخش های مختلف شرکت…………………………………………………………………….. ۸۰

۱-۲- بخش محصولات و خدمات نرم افزاری شرکت…………………………………… ۸۰

۲-۲- بخش تجاری شرکت………………………………………………………………………… ۸۳

۳-۲- بخش سرگرمی ها و ابزار شرکت……………………………………………………… ۸۴

۳- فرهنگ……………………………………………………………………………………………….. ۸۵

۱-۳- فرهنگ تجاری………………………………………………………………………………… ۸۵

۲-۳- فرهنگ کاربران………………………………………………………………………………. ۸۷

۴- ساختار شرکت……………………………………………………………………………………. ۸۸

۵- سهام…………………………………………………………………………………………………. ۹۰

۶- تساوی حقوق و گوناگونی……………………………………………………………………. ۹۱

۷- آرم و نشان شرکت…………………………………………………………………………….. ۹۲

۸- انتقادات……………………………………………………………………………………………… ۹۲

۹- دشواری های قبلی………………………………………………………………………………. ۹۴

راهکارهای ورود ایران به بازارهای بین المللی……………………………………………. ۹۶

منابع………………………………………………………………………………………………………. ۹۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.