بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی دارای ۱۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی :

بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی

بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی
فهرست

عنوان صفحه

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱

۱. کد شناسایی KKS……………………………………………………………………………………………………………………… 2

ساختار شناسایی کننده ها ………………………………………………………………………………………………………… ۲

استفاده از شناسایی کننده ها……………………………………………………………………………………………………… ۶

۲.تشریح کلی نیروگاه ……………………………………………………………………………………………………………………. ۷

پیکر بندی نیروگاه ……………………………………………………………………………………………………………………. ۷

جانمایی نیروگاه………………………………………………………………………………………………………………………… ۸

اصول طراحی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸

پیکر بندی سیستمهای الکتریکی …………………………………………………………………………………………….. ۱۰

مشخصات سوخت…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

حفاظت محیط زیست ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۵

۳. اطلاعات عمومی در مورد قطعات توربین گاز……………………………………………………………………………… ۱۷

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷

مواد و جنس قطعات توربین گاز ……………………………………………………………………………………………….. ۱۸

ابعاد و وزن قطعات توربین گاز ………………………………………………………………………………………………….. ۲۱

۴.توربین گاز V94.2 ………………………………………………………………………………………………………………….. 24

مقدمه ای بر توربین گاز…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴

اصول طراحی V94.2 – بطورکلی……………………………………………………………………………………………. ۲۴

اصول طراحی – V94.2 توربین………………………………………………………………………………………………. ۲۵

اصول طراحی V94.2 – محفظه احتراق……………………………………………………………………………………. ۳۲

اصول طراحی – V94.2 کمپرسور…………………………………………………………………………………………… ۳۹

اصول طراحی V94.2 _دیفیوزر……………………………………………………………………………………………….. ۴۳

اصول طراحی V94.2 –یاتاقانها……………………………………………………………………………………………….. ۴۵

اصول طراحی V94.2 – گرداننده…………………………………………………………………………………………….. ۴۸

۵.سامانه های توربین گاز V94.2……………………………………………………………………………………………….. 50

سامانه هوای ورودی………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰

سامانه Blow off…………………………………………………………………………………………………………………… 55

سامانه CO2…………………………………………………………………………………………………………………………. 56

سامانه آتش نشانی……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۱

سامانه سوخت گاز……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۸

سامانه سوخت گازوئیل……………………………………………………………………………………………………………… ۷۲

سامانه جرقه زن……………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۹

سامانه روغن بالا بر…………………………………………………………………………………………………………………… ۸۴

سامانه خنک سازی توربین………………………………………………………………………………………………………… ۸۹

۶. کنترل دمای توربین گاز……………………………………………………………………………………………………………. ۹۱

فلسفه کنترل دمای GT…………………………………………………………………………………………………………… 91

۷.مجرای ورودی هوا ……………………………………………………………………………………………………………………… ۹۳

شرح سامانه………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۳

سرعت عبور هوا……………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۳

عایق صدا (کانال – دریچه- زانو و صدا خفه کن)…………………………………………………………………………….. ۹۵

سامانه ضد یخ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۶

سامانه تمیز کردن خودکار فیلترها………………………………………………………………………………………………….. ۹۶

۸. مجرای واگرای اگزوز………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۸

شرح سامانه………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۸

قسمتهای اصلی و وظیفه هر یک ………………………………………………………………………………………………….. ۹۸

دودکش …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۸

ساختار فلزی ( پایه دودکش)……………………………………………………………………………………………………….. ۹۹

اتصال قابل انعطاف …………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۹

دایورتر……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۹

صفحه مسدود کننده …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۰

۹. ابزار و ابزار مخصوص تعمیرات …………………………………………………………………………………………………. ۱۰۱

ابزار استاندارد………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۱

تجهیزات معمولی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳

تجهیزات مخصوص………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴

ابزار مخصوص……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

۱۰.منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۶

مقدمه)معرفی)

امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه وتولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و…ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستمهای موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ام که برای اشنا کردن دانشجویانی که علاقه به نیروگاه وسیستم عملکردآن دارند،اطلاعات وتصاویری راجمع آوری نموده ودرقالب این (که معرفی و بررسی بخشهای مختلف نیروگاه گازی است.)ارایه دهم.که من گرد آوری این مطالب را در قالب ۱۰فصل بیان نموده که فصل اول آن رابابیان کدهای شناسایی آغازکرده که درفصلهای بعدی اگرازاین کدها استفاده شده بود ،نا مفهوم نباشد . در فصل دوم تشریحی کلی نیروگاه از نوع پیکر بندی ،جا نمایی ،سوخت و…را بیان کرده و در فصل سوم اطلاعاتی عمومی در مورد قطعات توربین گاز وابعاد ووزن و…را بیان کرده ام ودر فصل چهارم توربین گاز ،نحوه هوادهی ،احتراق و…را تشریح کرده ودرادامه در فصل پنجم سامانه های مختلف از قبیل هوای ورودی آتش نشانی سوخت گاز ،گازوییل و…را بیان نموده که برای خواننده قابل فهم باشد که این هوا چه طور وارد ،چه گونه احتراق صورت گرفته و چه مراحلی بایستی انجام شود تا برق تولیدشودودر فصل ششم نحوه کنترل دمای توربین را شرح می دهیم ودر فصل هفتم مجرای هوای ورودی ،سرعت ، عایق صدا ونحوه تمیز کاری و…را تشریح کرده ودر فصل هشتم سیستم خروجی گازهای حاصل ازاحتراق(مجرای واگرای اگزوز )و…را توضیح داده ودر فصل نهم انواع ابزارهای عمومی وتخصصی را بیان کرده که بیشتر در زمینه تعمیرات ازاین ابزارآلات استفاده می شود ودر فصل دهم منابعی که من توانستم به آنها دسترسی پیدا کنم و بتوانم این مطالب را گرد هم آورم،بیان نموده ام که در پایان هدف و نتیجه ای که من از این داشتم که سعی خود را می کنم تا به آن هدف نزدیک شوم ؛این است که دانشجویان و…با آشنایی و استفاده از این بتواند ابهامات خودرا در زمینه ،حداقل آشنایی با نیروگاه گازی و نحوه عملکرد آن بر طرف کند که درهنگام حضور در نیروگاه حتی مرتبه اول دارای پیش زمینه ای بوده باشند که (سر در گمی هایی را که ممکن است با دیدن نیروگاه برایشان بوجود آید را به حداقل برسانند.)

در پایان ازکلیه همکاران درنیروگاه جنوب اصفهان و نیروگاه طوس مشهد واساتیدمحترم دردانشگاه آزاداسلامی واحدشهرمجلسی که درگردآوری وارایه این من را همیاری کردند کمال تشکر و قدر دانی را دارم .

فصل اول

کد شناسایی KKS

مقدمه

KKS مخفف عبارت آلمانی “Kraftwerk Kennzeicen System” به معنای سیستم شناسایی نیروگاه می باشد.

KKS به منظور شناسایی اجزاء نیروگاه و سیستمهای کمکی به کار می رود. این روش کد گذاری توسط بهره برداران نیروگاههای آلمان و کارخانه های سازنده توسعه پیدا نمود و اینک برای تمامی نیروگاهها بکار گرفته می شود.

در این جزوه آن بخش از KKS تشریح شده است که مربوط به توربینهای گازی و سیستمهای اضافی آن می باشد. اجزاء سیستمهای اضافی کد گذاری شده اند، اما همه اجزاء توربین نظیر پره های کمپرسور و توربین یا flametube های محفظه احتراق کد گذاری نشده اند. کدهای شناسایی مربوط به طراحی سیستم نمی باشد بلکه به منظور نشان دادن محل قرار گیری قطعه در یک سیستم می باشد.

ساختار کد شناسایی

سیستم شناسایی KKS مشتمل بر حروف و اعداد میباشد.

مفاهیم حروف استفاده شده از سیستم KKS استخراج شده و اعداد توسط آنسالدو تعریف شده اند.

معانی :

۳: (کلید کارکرد F0) کد شناسایی یک واحد در یک نیروگاه چند واحدی .

MB : (کلیدهای کارکرد F2+F1) تمامی قسمتهای توربین گاز کد “MB” دارد.

N : (کلید کارکرد F3)

این حرف ناحیه ای که متعلق به توربین گاز می باشد ، معین می کند. “N” برای سیستم سوخت مایع استفاده می شود.

از حروف زیر در سیستم KKS استفاده می شود:

“A” کمپرسور و توربین

“B” یاتاقانها

“K” کوپلینگها ، ترنینگ گیر، دنده ها

“M” محفظه احتراق

“N” سیستم سوخت مایع

“P” سیستم سوخت گاز

“Q” سیستم جرقه زنی

“R” سیستم اگزوز

“W” سیستمهای اضافی شامل تزریق بخا رآب

“V” سیستم روانکاری

“X” سیستم های حفاظتی و کنترلی غیر الکتریکی

“Y” سیستم حفاظتی و کنترلی الکتریکی

۱۳‌ : (کلید کارکرد F11)

این دو رقم بخشهای یک سیستم را شناسایی می کند.

AA‌ : (کلید تجهیزات A2+A1)

این ترکیب از حروف ،وظیفه یک بخش را نشان می دهد.

در مثال ما ، کد “AA” بیانگر عمل SHUT-OFF می باشد. نه تنها نوع ابزار SHUT OFF (نوع خفه کن[۱] ، نوع SLIDE ، نوع PLUG ) توسط این حروف مشخص نمی گردد، بلکه نوع عمل کننده آن نیز مشخص نمی گردد (توسط دست ، الکتریکی ، هیدرولیکی، نیوماتیکی، چک والو) .

ترکیبات حرفی زیر درسیستم KKS استفاده می شود :

“AA” شیرهای با تجهیزات عمل کننده

“AE” TURNING GEAR ، بلند کننده (LIFTING GEAR)

“AH” گرم کن ها[۲]و سردکن ها[۳]

“AM” میکسرها “AN” فن ها

“AP” پمپها “AS” تجهیزات تنظیم کننده

“AT” فیلترها و استرینرها “CL” ابزار دقیق اندازه گیری سطح

“AV” مشعلها“CG” ابزار دقیق اندازه گیری جابجایی“CP” ابزار دقیق اندازه گیری فشار

“CQ” تجهیزات اندازه گیری کیفیت “CS” تجهیزات اندازه گیری سرعت

“CT” تجهیزات اندازه گیری دما “CY” ابزار دقیق اندازه گیری ارتعاش

“GC” نقطه مرجع ترموستات “GF” JUNCTION BOXES

“GQ” سوکت برق “GS” PUSH BOTTONS

“GS” ترانسفورمرها “AX” تجهیزات تست

“AZ” سایر واحدها “BB” تانک ها،اکومولاتورها،VESSELS

“BP” اریفیسها “BQ” اندازه گیر وزن

“BS” خفه کن صدا “BY” تجهیزات کنترلی مکانیکی

“BZ” سایر واحد ها “CF” فلومترها

“CG” ابزار دقیق اندازه گیری جابجایی

“CL” ابزار دقیق اندازه گیری سطح “CP” ابزار دقیق اندازه گیری فشار

“CQ” تجهیزات اندازه گیری کیفیت “CS” تجهیزات اندازه گیری سرعت

“CT” تجهیزات اندازه گیری دما “CY” ابزار دقیق اندازه گیری ارتعاش

“GC” نقطه مرجع ترموستات “GF” JUNCTION BOXES

“GQ” سوکت برق “GT” ترانسفورمرها

۰۰۱:(کلید تجهیزات An).این عددسه رقمی براساس عملکردابزارکدگذاری شده،دسته بندی می شود.

بازه اعداد انتخاب شده برای شیرها و ابزار دقیق عبارتند از :

۰۰۱تا۰۲۹:شیرهای درمسیراصلی سیال باعمل کننده های خودکار(الکتریکی،هیدرولیکی ، نیوماتیکی).

۰۳۱ تا ۰۴۹ : شیرهای اطمینان ، شیرهای RELIFE ، شیر کنترل های بدون تغذیه کمکی که درمسیر اصلی سیال قرار گرفته اند.

۰۵۱ تا ۰۹۹ : چک والوهایی که در مسیر اصلی سیال قرار گرفته اند.

۱۰۱ تا ۱۹۹ :شیرهای trarsfer , shut off که در مسیر اصلی سیال قرار گرفته اندوبصورت دستی عمل می کنند.

۲۰۱ تا ۲۴۹‌: شیرهای تخلیه

۲۵۱ تا ۲۹۹ : شیرهای تخلیه گاز

۳۰۱ تا ۳۳۸ : shut –off والوهای بالا دست[۴] ابزار دقیق اندازه گیری یک اتصاله .

۳۴۱ تا ۳۶۹ : shut –off والوهای بالا دست ابزار دقیق اندازه گیری ۲ اتصاله (اتصال مثبت)

۳۷۱ تا ۳۹۹ : shut-off والوهای بالادست ابزار دقیق اندازه گیری ۲ اتصال (اتصال منفی )

۴۰۱ تا ۴۹۹ : shut –off والوهای بالادست با نقطه اندازه گیری انتخابی .

برای تجهیزات اندازه گیری :

۰۰۱ تا ۱۹۹ : تجهیزات اندازه گیری برای انتقال به راه دور.

۴۰۱ تا ۴۹۹ : تجهیزات اندازه گیری برای اندازه گیریهای تست کارایی.

۵۰۱ تا ۵۹۹ : تجهیزات اندازه گیری برای نمایش محلی .

کدهای شناسایی بکار گرفته شده :

AN : فن ها

KA : شیرها

KE : بالا برها، قلابها

MB : ترمزها

KP : پمپهااصلی سیال قرار گرفته اند

A – : آشکار سازهای شعله

B- : مبدلهای کمیتهای غیر الکتریکی به الکتریکی

M – : موتورهای الکتریکی

P- : ابزار دقیق اندازه گیری

S- : سوئیچها

U – : مبدلهای کمیتهای الکتریکی به غیر الکتریکی

X – : ترمینالها

Y – : سلونوئیدها

۰۱ : (کلید تجهیزات BN)


  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.