بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران دارای ۱۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران :

بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران

چکیده:

هدف اصلی این فایل بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت­های گروه با بازده سهام شرکت اصلی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. به عبارت دیگر در این فایل به دنبال یافتن پاسخ این سؤال هستیم که آیا سرمایه­گذاران، تحلیل­گران و سایر استفاده­کنندگان از اطلاعات حسابداری، عامل مدیریت سود شرکت­های گروه را درک کرده و در تصمیم گیری­های خود لحاظ می کنند یا نه؟ با توجه به اینکه واکنش بازار سرمایه نسبت به اطلاعات منتشره نهایتاً در بازده سهام منعکس می­شود، بنابراین رابطه رفتار مدیریت سود شرکت­های گروه با بازده سهام شرکت اصلی برای ۴۵ نمونه آماری طی دوره زمانی۱۳۸۲ الی۱۳۸۶مورد بررسی قرار گرفته و برای اندازه گیری مدیریت سود شرکت­های گروه از مدل تعدیل شده جونز[۱](۱۹۹۵) استفاده شده است. در این فایل کل اقلام تعهدی و اجزای اختیاری و غیر­اختیاری شرکت­های گروه به­ عنوان متغیرهای مستقل و بازده سهام شرکت اصلی به­ عنوان متغیر وابسته می­باشد. برای آزمون فرضیه­های فایل از آزمون ضریب همبستگی و ضریب تعیین استفاده شده است و نتایج حاصل از فایل حاکی از آن است که رابطه ضعیفی بین مدیریت سود شرکت­های گروه با بازده سهام شرکت اصلی وجود دارد.

واژه­ های کلیدی: شرکت­های گروه، مدیریت سود، بازده سهام و شرکت اصلی.

مقدمه:

مدیریت سود نوعی اقدام آگاهانه با هدف طبیعی نشان دادن سود شرکت جهت رسیدن به یک سطح مطلوب و مورد نظر می­باشد. مدیریت سود زمانی اتفاق می­افتد که مدیران با استفاده از قضاوت (تشخیص) در گزارش­گری مالی و ساختار مبادلات جهت گمراه نمودن بعضی از ذینفعان (شامل سهامداران، اعتباردهندگان، کارکنان، دولت، سرمایه­گذاران و …) درباره عملکرد اقتصادی شرکت یا تحت تاثیر قرار دادن نتایج قراردادی که به ارقام حسابداری گزارش شده وابسته است، در گزارش­گری مالی تغییر ایجاد می­کنند(پورحیدری و همتی، ۱۳۸۳،ص ۴۹)۱.

انتخاب و تغییر اصول پذیرفته شده حسابداری اجازه می دهد بسیاری از معاملات با یک یا چند روش مختلف ثبت شود .به عنوان مثال از بین روش­های اولین صادره از اولین وارده، اولین صادره از آخرین وارده و میانگین موزون برای حسابداری موجودی­ها، روش استهلاک خط مستقیم و نزولی برای دارایی­های ثابت، روش هزینه یابی کامل و کوشش­های موفقیت آمیز برای هزینه­های استخراج نفت و گاز، روش کار تکمیل شده و درصد پیشرفت کار برای قراردادهای بلند مدت، می توان یکی از روشهای فوق را انتخاب کرد و بعداً آن را تغییر داد. به علاوه، مدیران اقلام تعهدی صورت­های مالی را مدیریت می کنند، زیرا اقلام تعهدی از انعطاف بیشتری برخوردار هستند. برآوردهایی همچون عمر مفید دارایی ثابت، قابلیت وصول مطالبات، نرخ تنزیل تعهدات بازنشستگی و سایر اقلام تعهدی پایان سال که سود گزارش شده را تعدیل می­کنند، ابزارهای سنتی هستند که مدیران در طول زمان ازآنها استفاده کرده و مستقیما قابل مشاهده نیستند (مرادی و همکاران، ۱۳۸۷،ص۵۱)۲.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که مدیریت سود می تواند سبب افزایش قیمت­های سهام شود. فایلات انجام شده مدارک مناسبی در مورد مدیریت (دستکاری) سود در شرایط مختلف اقتصادی نشان می دهد. مدیران به صورت فرصت طلبانه برسود خالص مدیریت می­کنند. مثلا در دوره­هایی که قیمت سهام رشد بالایی دارد به دلیل ورود سرمایه گذاران غیرحرفه ای و عدم توجه حرفه ای­ها به اطلاعات مندرج در صورت­های مالی، مدیران اقدام به مدیریت سود می کنند. البته در دوره­هایی که قیمت سهام رشد کمی داشته باشد، بدلیل آگاهی سرمایه گذاران از کاهش قیمت­ها، اثر مدیریت سود خنثی شده و این امر باعث کاهش بازده غیرعادی سهام می شود. در دوره ای که قیمت­ها از رشد متوسطی برخوردار هستند، سرمایه گذاران حرفه­ای نسبت به اطلاعات مندرج در صورت­های مالی توجه بیشتری دارند و سودهای تعدیل شده و غیر تعدیل شده(به دلیل مدیریت سود) را از یکدیگر تفکیک می کنند(همان منبع،ص۵۱)۳.


۱-Jonse,1995

بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکت های گروه با بازده سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران
فهرست

چکیده:.. ۱

مقدمه:.. ۲

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱-مقدمه : ۴

۲-۱)بیان مسأله ۶

۳-۱)اهمیت و ضرورت موضوع فایل.. ۷

۴-۱)اهداف فایل.. ۸

۱-۴-۱)اهداف خاص فایل.. ۸

۲-۴-۱)اهداف کاربردی فایل.. ۸

۵-۱)فرضیههای فایل.. ۸

۶-۱)قلمرو مکانی فایل.. ۹

۷-۱)قلمرو زمانی فایل.. ۹

۸-۱)روش فایل.. ۹

۹-۱)تعریف مفاهیم و واژههای خاص… ۱۰

۱۰-۱)ساختار فایل.. ۱۱

فصل دوم: مروری بر ادبیات فایل

۱-۲- مقدمه: ۱۳

۲-۲)مفهوم سود گزارش شده و سود واقعی. ۱۴

۳-۲)مفهوم کیفیت سود در بحث مدیریت سود ۱۵

۱-۳-۲)عناصر تأثیرگذار برکیفیت سود ۱۶

۱-۱-۳-۲)روشهای مورد استفاده حسابداری. ۱۶

۲-۱-۳-۲)درجه اطمینان برآوردهای حسابداری. ۱۸

۳-۱-۳-۲)قابلیت اعتماد سود ۱۹

۴-۱-۳-۲)ساختار سرمایه ۲۰

۵-۱-۳-۲)حفظ و نگهداشت سرمایه ۲۰

۶-۱-۳-۲)هزینههای اختیاری. ۲۲

۷-۱-۳-۲)ویژگی(کیفیت)مدیریت.. ۲۲

۸-۱-۳-۲)ویژگیهای مالی. ۲۳

۹-۱-۳-۲)عوامل سیاسی و اقتصادی. ۲۴

۲-۳-۲)روشهای ارزیابی کیفیت سود ۲۵

۳-۳-۲)کاربرد تجزیه و تحلیل عناصر صورتهای مالی مرتبط با بحث مدیریت سود ۲۵

۱-۳-۳-۲)تجزیه و تحلیل ترازنامه ۲۶

۲-۳-۳-۲)تجزیه و تحلیل صورت جریان وجوه نقد ۲۷

۴-۲)صورت جریان وجوه نقد و حسابداری تعهدی. ۲۹

۵-۲)اهمیت اطلاعات مبتنی بر جریانهای نقدی در ارزیابی واحدهای انتفاعی. ۳۰

۶-۲)مبانی نظری مربوط به مدیریت سود ۳۱

۱-۶-۲)فرضیه طرح پاداش.. ۳۵

۲-۶-۲)فرضیه قرارداد بدهی. ۳۶

۳-۶-۲)فرضیه هزینه سیاسی. ۳۷

۴-۶-۲)تئوری نمایندگی. ۳۸

۵-۶-۲)انواع قراردادها و نظریه نمایندگی. ۴۲

۱-۵-۶-۲)قرارداد برمبنای رفتار یا زمان. ۴۳

۲-۵-۶-۲)قرارداد برمبنای نتیجه یا محرک. ۴۳

۶-۶-۲)هموار سازی سود ۴۴

۱-۶-۶-۲)انگیزههای هموارسازی سود ۴۶

۲-۶-۶-۲)ابعاد هموارسازی سود ۴۸

۳-۶-۶-۲)روشهای هموارسازی سود ۴۹

۱-۳-۶-۶-۲)تنظیم زمان معامله ۴۹

۲-۳-۶-۶-۲)روشهای تسهیم هزینه ۵۰

۴-۶-۶-۲)انواع هموارسازی سود ۵۰

۷-۶-۲)حسابداری تعدیلات جامع. ۵۲

۸-۶-۲)حساب سازی. ۵۲

۹-۶-۲)مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد ۵۳

۱۰-۶-۲)مدیریت سود و تقلب حسابداری. ۵۴

۱۱-۶-۲)نقش مدیریت و کمیته حسابرسی در ارتباط با مدیریت سود ۵۴

۱۲-۶-۲)مدلهای اندازهگیری مدیریت سود ۵۵

۱-۱۲-۶-۲)مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری(مدل جونز،۱۹۹۱) ۵۵

۲-۱۲-۶-۲)مدل اقلام تعهدی یگانه ۵۹

۳-۱۲-۶-۲)مدل جمع اقلام تعهدی. ۶۰

۴-۱۲-۶-۲)مدل توزیعی. ۶۲

۷-۲)مبانی نظری مربوط به بازده سهام ۶۴

۸-۲)شرکتهای فرعی، اصلی و گروه ۶۹

۹-۲)پیشینه فایل.. ۷۱

۱-۹-۲)فایلهای خارجی: ۷۱

۲-۹-۲)فایلهای داخلی: ۷۶

فصل سوم: روش اجرای فایل

۱-۳- مقدمه: ۸۰

۲-۳)فرضیههای فایل: ۸۱

۳-۳)متغیرهای فایل و نحوه اندازهگیری آنها ۸۲

۴-۳)جامعه آماری. ۸۵

۵-۳)نمونه آماری. ۸۶

۶-۳)روش جمع آوری دادهها ۸۶

۷-۳)روش فایل.. ۸۷

۸-۳)آمار توصیفی. ۸۷

۹-۳)آماراستنباطی. ۸۹

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۱-۴-‏ مقدمه‏: 91

۲-۴)شاخصهای توصیفی متغیرهای فایل.. ۹۱

۱-۲-۴)شاخصهای توصیفی بازده سهام شرکتهای اصلی. ۹۱

۲-۲-۴)شاخصهای توصیفی حجم اقلام تعهدی شرکتهای گروه ۹۲

۳-۲-۴)شاخصهای توصیفی اجزای اختیاری اقلام تعهدی شرکتهای گروه ۹۲

۴-۲-۴)شاخصهای توصیفی اجزای غیراختیاری اقلام تعهدی شرکتهای گروه ۹۳

۳-۴)آزمون کولموگروف اسمیرنف برای تعیین نرمال یا غیر نرمال بودن متغیرهای فایل.. ۹۴

۴-۴)آزمون فرضیههای فایل.. ۹۷

۱-۴-۴)آزمون فرضیه اصلی. ۹۷

۲-۴-۴)آزمون فرضیه فرعی اول. ۹۹

۳-۴-۴)آزمون فرضیه فرعی دوم ۱۰۰

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۱-۵-مقدمه: ۱۰۴

۲-۵)نتیجه گیری. ۱۰۵

۳-۵)پیشنهادهای فایل.. ۱۰۷

۱-۳-۵)پیشنهادهای حاصل از نتایج فایل.. ۱۰۷

۲-۳-۵)پیشنهادهایی برای فایلهای آتی. ۱۰۹

۴-۵)محدودیتهای فایل.. ۱۰۹

پیوستها:

منابع و ماخذ:

منابع فارسی: ۱۱۶

منابع لاتین: ۱۱۹

چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………….۱۲۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.