طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها دارای ۶۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها :
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
مقدمه و مروری بر فایلات گذشته
در طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها نکات زیادی مورد توجه قرار میگیرد که مهمترین آنها قدرت جلوبرندگی است که به مقدار زیادی بستگی به درگ اصطکاکی روی بدنه ایرشیپ دارد و ۳/۲ درگ کل را شامل میشود. کاهش کوچکی در این درگ باعث صرفه جویی قابل توجهی در سوخت میشود و یا میتواند باعث افزایش ظرفیت حمل و ابعاد ایرشیپ شود.
اولین بهینه سازی عددی شکل، توسط پارسنز [۱] انجام شده است. روش محاسبه در قالب یک پنل کد[۲] میباشد که با یک روش لایه مرزی کوپل شده است. زدان [۳] یک توزیع محوری از چشمه و چاه را برای نشان دادن میدان جریان اطراف یک جسم معرفی میکند. قدرت (شدت) به صورت خطی روی هر المان طول توزیع میشود.
در روند محاسباتی آیرودینامیکی ابتدا یک بدنه دوار با ماکزیمم قطر ثابت و نسبت فایننس [۴] ثابت تعریف میشود.پروفیل بدنه و توزیع سرعت جریان غیر لزج توسط روشهای غیر مستقیم حل جریان پتانسیل بدست میآید. پروفیل این بدنه باید به گونهای باشد که در جریان یکنواخت موازی با محور بدنه، لایه مرزی دچار جدایش نشود. با این قید، درگ توسط تغییر در شکل پروفیل بدنه کاهش مییابد. محدودیت در عدم جدایش لایه مرزی باعث حذف درگ فشاری میشود و درگ کلی منحصر به نیروهای ویسکوز در لایه مرزی میشود. لایه مرزی به سه ناحیه آرام گذرا [۵] و درهم تقسیم میشود. برای محاسبه لایه مرزی آرام از متد توویتس[۶] استفاده شده که بر اساس رابط مومنتوم میباشد. ناحیه گذرا در محاسبات به صورت یک نقطه در نظر گرفته میشود که در آن ضریب شکل به طور ناگهانی از آخرین مقدار در ناحیه آرام به اولین مقدار در ناحیه درهم تغییر میکند. از آنجا که محل گذر به عواملی مانند: زبری سطحی، سر و صدا، لرزش و غیره بستگی دارد که کنترل آنها مشکل است در بیشتر فایلات این ناحیه را به صورت دلخواه بین سه تا ده درصد طول بدنه در نظر میگیرند.
محاسبات لایه مرزی مغشوش بر اساس یک روش ساده انتگرالی معادله مومنتوم بنا شده است، که توسط شینبروک [۷] و سامنر [۸] برای جریان با تقارن محوری بدست آمده است. از آنجا که لایه مرزی مجاز به جدایش نیست درگ از نقصان مومنتوم در انتهای لایه مرزی محاسبه میشود.
حل این مسأله در ساخت اژدرها، زیر دریائیها و ایرشیپها مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از این گونهها پروفیل بدنه را به صورت یک یا دو چند جملهای از درجات مختلف نشان میدهند و شامل پارامترهایی مانند شعاع در دماغه و انتهای دم محل نسبی قطر ماکزیمم و شعاع طولی در آن نقطه و شیب دم هستند. بوسیله تغییر در بعضی یا همه این پارامترها در شکلهای مختلف درگ کاهش یافته است. دیگران سعی کردهاند که مستقیما از کپی پروفیل بدنه ماهیهای پرسرعت و پرندگان این کار را دنبال کنند. نتیجه تمام این تلاشها منجر به طبقه بندی بدنه هایی با درگ پایین شده است و گرچه از نظر شکل متفاوت هستند ولی ضریب درگهایی خیلی شبیه به هم دارند این بدنهها در شکل ۱-۱ آمده است.
[۱]- Parsons
[۲]- Panel code
[۳]- Zedan
[۴]- Fineness
[۵]- Transition
[۶]- Thwaites
[۷]- Shanebrook
[۸]- Sumner
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
فهرست مطالب
عنوان
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
فهرست علائم
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
فهرست جداول
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
فهرست اشکال
چکیده
فصل اول
مقدمه و مطالعات پیشین
۱-۱ مقدمه و مروری بر فایلات گذشته
۱-۱-۱ مدل آیرودینامیکی
فصل دوم
معادلات حاکم و روش حل عددی
۲-۱ مقدمه
۲-۲ محاسبات لایه مرزی
۲-۲-۱ محاسبات لایه مرزی آرام
۲-۲-۲ محاسبات ناحیه گذرا
۲-۲-۳ محاسبات لایه مرزی درهم
۲-۲-۴ روش محاسبه درگ
۲-۲-۵ معیار جدایش
فصل سوم
الگوریتم و برنامه به همراه ورودی و خروجی های برنامه
۳-۱ روند محاسبه درگ
۳-۲ الگوریتم محاسبات لایه مرزی آرام
۳-۳ الگوریتم محاسبات ناحیه گذرا
۳-۴ الگوریتم محاسبات لایه مرزی درهم و ضریب درگ
۳-۵ برنامه کامپیوتری به زبان فرترن
۳-۶ ورودی و خروجی های برنامه برای پروفیل های بدنه شماره ۱ تا ۷
۳-۶-۱ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۱
۳-۶-۲ خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۱
۳-۶-۳ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۲
۳-۶-۴ خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۲
۳-۶-۵ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۳
۳-۶-۶ خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۳
۳-۶-۷ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۴
۳-۶-۸ خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۴
۳-۶-۹ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۵
۳-۶-۱۰ خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۵
۳-۶-۱۱ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۶
۳-۶-۱۲ ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۷
۳-۶-۱۳ خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره ۶و۷
فصل چهارم
ارائه نتایج و بحث و مقایسه
۴-۱ مقدمه
۴-۲ نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره ۱
۴-۳ نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره ۲
۴-۴ نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره ۳
۴-۵ نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره ۴
۴-۶ نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره ۵
۴-۷ نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره ۶و۷
۴-۸ نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره ۱
۴-۹ نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره ۲
۴-۱۰ نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره ۳
۴-۱۱ نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره ۴
۴-۱۲ نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره ۵
۴-۱۳ مقایسه ضریب درگ
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ نتیجه گیری
۵-۲ پیشنهاداتی برای فایلات آینده
طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
فهرست مراجع
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.