بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دارای ۱۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان :

کارشناسی روانشناسی بالینی

بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل

مقدمه

انسان همواره به دنبال دستیابی به راه هایی برای مقابله ی مفید با مشکلات بوده است و کوشیده تا با کمترین آسیب ممکن، به حل مشکلات و مسائل خود بپردازد. یکی از این راهها، نگریستن به مشکلات به عنوان فرصتی برای بروز توانایی هااست. در سالهای اخیر، رویکرد روانشناسی مثبت، با شعار توجه به استعدادها و توانمندیهای انسان، مورد اقبال فایلگران حوزه های مختلف روانشناسی قرار گرفته است. یکی از سازه های مطرح در روانشناسی مثبت، تاب آوری[۱] است. تاب آوری قابلیت فرد در برقراری تعادل زیستی، روانی معنوی، در مقابل شرایط مخاطره آمیز است (کانرودیویدسون[۲]، ۲۰۰۳) عوامل مؤثر بر تاب آوری در حالت کلی شامل عوامل درونی (ویژگی های شخصیتی، هوش و…) و عوامل بیرونی( خانواده، مدرسه و…) است (رولف[۳] و همکاران، ۱۹۹۰؛ راتر[۴]، ۱۹۹۹). یکی از عوامل مؤثر بر تاب آوری، هوش است.

برداشت های روانشناسان از کلمه ی هوش بسیار گوناگون است. برخی روانشناسان اولیه هوش را توانایی حل مسئله می دانستند و عده ای دیگر، آن را توانایی انطباق و یادگیری، براساس تجارت روزمره در نظر گرفتند (سانتراک[۵]، ۲۰۰۳). رویکردهای هوش چندگانه در روانشناسی به عنوان دیدگاهی قابل قبول و مطرح در ادبیات روانشناختی، جایگاه خود را تثبیت کرده اند. در این دیدگاه از انواع هوش سخن به میان می آید. در بررسی انواع گوناگون هوش، اخیراً به دو نوع هوش عاطفی[۶]و هوش معنوی[۷] بر می خوریم که هر دو تأثیر بسزایی در تاب آوری افراد دارند. هوش معنوی برای اولین بار توسط زهر ومارشال[۸](۲۰۰۰) مطرح شد.کینگ[۹](۲۰۰۸) هوش معنوی را به عنوان مجموعه ای از سازگاری ظرفیت های روانی مبتنی بر جنبه های غیر مادی و متعالی واقعیت بخصوص آنها که وابسته به طبیعت وجود شخصی، معنای شخصی، تعالی و حالت های گسترش یافته ی معنویت می باشد، تعریف کرده است.

وی چهار مؤلفه ی گسترش خودآگاهی، معناسازی شخصی، آگاهی متعالی و تفکر وجودی نقادانه را برای هوش معنوی مطرح کرده است. گسترش خوداگاهی شامل توانایی داخل شدن به ( یا خارج شدن از ) حالت های معنوی یا فراتر از هوشیاری به تشخیص خود فرد است. معناسازی شخصی عبرت است از توانایی استنتاج هدف و معناسازی شخصی از همه ی تجارب جسمی و روانی، شامل ظرفیت ایجاد کردن هدف زندگی و تسلط یافتن بر آن. آگاهی متعالی شامل تعیین ابعاد متعالی خود، دیگران و جهان مادی در خلال حالت طبیعی بیداری و هوشیاری است و تفکر وجودی نقادانه به صورت ظرفیت تفکر منتقدانه از سرشت وجود، واقعیت، عالم وجود، مکان، زمان، مرگ و دیگر موضوعات وجودی یا ماوراء طبیعی تعریف شده است. رابطه ی هش معنوی با متغییرهای روانشناختی زیادی از جانب فایلگران بررسی شده است. مثلاً جوکار (۱۳۸۶) رابطه ی معناداری را بین هوش و تاب آوری گزارش کرده است. وش دیگری که کمک می کند تا افراد در برابر مشکلات و آسیب ها تاب آوری بیشتری نشان دهند مفهوم هوش هیجانی است هوش هیجانی شامل درک، فهم، استدلال و اداره ی هیجان خود و دیگران می باشد (سالوودی[۱۰] و همکاران، ۲۰۰۲)، و قابلیت های هوش هیجانی برای خود گردانی هیجانی و تدبیر ماهرانه ی روابط، بسیار با اهمیت است.

امرزه بسیاری از روانشناسان مثبت نگر بر این بارند که اگر افراد از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشند می توانند در برابر مشکلات و چالش های خود تاب آوری بیشتری نشان دهند.

بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان
فهرست مطالب

فصل اول : کلیات فایل

مقدمه.. ۱

بیان مسأله.. ۳

اهمیت و ضرورت فایل.. ۵

اهداف فایل.. ۶

فرضیه های فایل.. ۶

تعاریف نظری و عملیاتی متغییرها.. ۷

فصل دوم : ادبیات فایل

الف)زمینه فایل.. ۱۱

هیجان چیست؟.. ۱۱

چرا بعضی از آدم های با هوش کار احمقانه می کنند؟ ۱۲

تاریخچه هوش هیجانی :.. ۱۴

مفهوم هوش هیجانی :.. ۱۸

مؤلفه های هوش هیجانی :.. ۲۰

الف) مهارتهای درون فردی :.. ۲۰

ب) مهارتهای میان فردی :.. ۲۲

ج) سازگاری:.. ۲۳

اهمیت و ضرورت هوش هیجانی.. ۲۶

هوش هیجانی و تأثیر آن بر بهداشت روانی.. ۲۸

نحوه استفاده از هوش هیجانی در تحول پیشه و گزینش ۲۹

پیامدهای بهداشتی تنظیم هیجانی.. ۳۰

هوش معنوی( SI ).. 32

عصب شناسی تجربه های معنوی: ۳۷

داشتن تاریخ تحولی ویژه.. ۳۹

مؤلفه های هوشمعنوی.. ۴۰

تاب آوری.. ۴۹

عوامل محافظت کننده محیطی.. ۵۲

ویژگی های محیط های تاب آور ( خانواده، مدرسه، اجتماع) ۵۳

راه های محیطی ارتقای تاب آوری.. ۵۴

نقش محیط در تاب آوری.. ۵۴

چطور این مهارت را پرورش دهیم : ۵۶

۲ ـ کفایت اجتماعی.. ۵۷

مسئولیت پذیری.. ۶۱

فصل سوم : روش فایل

جامعه آماری.. ۷۳

نمونه و روش نمونه گیری.. ۷۴

ابزار فایل.. ۷۴

روش تجزیه و تحلیل.. ۷۸

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری

الف)یافته های جمعیت شناختی.. ۸۰

ب)یافته های توصیفی.. ۸۴

ج)یافته های استنباطی.. ۸۸

متغیر ملاک.. ۹۱

متغیر پیش بین.. ۹۱

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. ۹۳

محدودیت های فایل.. ۹۶

پیشنهادات.. ۹۷

منابع.. ۹۹

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.