باز و بسط تطبیقی اصول آموزش و پرورش از منظر مربیان مسلمان: از ابن سحنون تا ابن خلدون
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
باز و بسط تطبیقی اصول آموزش و پرورش از منظر مربیان مسلمان: از ابن سحنون تا ابن خلدون دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد باز و بسط تطبیقی اصول آموزش و پرورش از منظر مربیان مسلمان: از ابن سحنون تا ابن خلدون کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی باز و بسط تطبیقی اصول آموزش و پرورش از منظر مربیان مسلمان: از ابن سحنون تا ابن خلدون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن باز و بسط تطبیقی اصول آموزش و پرورش از منظر مربیان مسلمان: از ابن سحنون تا ابن خلدون :
تعداد صفحات :۲۱
چکیده مقاله:
در این جستار بنیادی- تاریخی با تکیه بر روش پژوهشی توصیفی- تحلیلی، به باز و بسط شماری از اصول تعلیم و تربیت بازتابش یافته در آثارگروهی از مربیان بزرگ مسلمان نظر شده است. نگارنده به تراز بضاعت مزجات خویش کوشیده است نگرشهای مربیان را به اصول تعلیم و تربیت با یکدیگر مقایسه کند و اصول مشترک و خاص مد نظر هر یک از مربیان را از یکدیگر بازشناسد و معرفی کند. اشارتی کوتاه به اهمیت، چیستی،آبشخور، ویژگیهای کلی، ماهیت تاریخی، و نیز خاصیت جهانی و فرا زمانی و فرامکانی بودن اصول تعلیم و تربیت، و نیز اشارتی به شماری ازاصول شناخته شده تعلیم و تربیت، از دیگر نکات بارآمده در این باریکه گفتار است. مربیانی که از نگرشهای آنان به اصول تعلیم و تربیت یاد شده عبارتند از: محمد ابن سحنون، ابونصر محمد فارابی، ابوالحسن قابسی، گروه اخوان الصفا، علی ابن مسکویه رازی، ابن سینا، خواجه نصیر الدین طوسی، عبد الرحمن ابن خلدون.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.