بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها :

بررسی اصول حسابداری در شرکتها و سازمانها

عملکرد

هر شرکتی جهت جمع آوری و ردیابی اطلاعات مالی خود ملزم به رعایت اصول حسابداری می باشد. اصول برمبنای چارچوب های مفهومی و دستورالعملهای اجرایی از سوی سازمان های فنی حسابرسی پیشنهاد می گردد که موجبات یکنواختی و
استاندارد شدن حسابها گردد. طبق این دستورالعمل که اجرای آن از سوی شرکتها الزامی است هز ینه ها نیز جایگاهی خاص دارد. عملکرد مرکز بنابراین قاعده به تفکیک سال با دو عنوان هزبنه های اداری و تشکیلاتی و هزینه های تولیدی بشرح زیر طبقه بندی گردیده است. این هزینه ها وضعیت موجود را نشان می دهد که در مدل فعالیتی
بطور کلی دگرگون گردیده است.

جدول شماره ۱ ـ ۴: عملکرد هزینه ای مربوط به سال ۱۳۷۹

ارقام به ریال

جمع

هزینه تولیدی

هزینه اداری و تشکیلاتی

نام حساب

۴۴۶.۴۹۸.۴۰۰

۸۳۱.۲۸۱.۳۳۶

۱.۵۶۰.۱۳۱.۴۲۲

۴۸.۳۴۶.۱۰۶

۷۴۲.۵۰۰

۱۲۱.۶۹۶.۰۵۳

۲۹.۸۳۰.۸۷۶

۴۱.۸۹۰.۶۴۶

۱۱.۲۴۶.۲۰۸

۵.۳۲۹.۸۵۰

۱.۰۰۲.۹۰۰

۲۷۸.۱۶۳.۵۶۰

۲۱۶.۸۰۰

۱۸۴.۳۶۲

۹۹.۰۲۷.۲۶۷

۶۱.۱۸۷.۵۱۸

۱۶۱.۲۰۹.۲۷۶

۲۹۷.۹۱۹.۴۵۵

۸۳۷.۰۵۱.۷۱۰

۴۷.۷۸۶.۳۷۲

ـ

۲۷.۶۱۷.۸۴۰

ـ

۲۲.۱۶۱.۷۱۶

ـ

ـ

ـ

۲۵۱.۴۸۴.۴۱۰

ـ

ـ

ـ

۲۴.۶۳۵.۹۰۰

۲۸۵.۲۸۹.۱۲۴

۵۳۳.۳۶۱.۸۸۱

۷۲۳.۰۷۹.۷۱۲

۵۵۹.۷۳۴

۷۴۲.۵۰۰

۹۴.۰۷۸.۲۱۳

۲۹.۸۳۰.۸۷۶

۱۹.۷۲۸.۹۳۰

۱۱.۲۴۶.۲۰۸

۵.۳۲۹.۸۵۰

۱.۰۰۲.۹۰۰

۲۶.۶۷۹.۱۵۰

۲۱۶.۸۰۰

۱۸۴.۳۶۲

۱۹.۰۲۷.۲۶۷

۳۶.۵۵۱.۶۱۸

حقوق و مزایای مستخدمین رسمی

حقوق و مزایای مستخدمین قراردادی

دستمزد و مزایای کارگران دائم

دستمزد و مزایای کارگران فصلی

خدمات قراردادی

تعمیرات و نگهداری دارائیها

بیمه و عوارض دارائیها

آب و برق و سوخت اماکن

ارتباطات و مخابرات

هزینه های رفاهی کارکنان

چاپ و تکثیر

لوازم مصرفی

آگهی و تبلیغات

هزینه های مالی

هزینه های ذخیره استهلاک دارائیها

سایر هزینه ها

۳.۵۳۶.۷۷۵.۸۰۴

۱.۶۶۹.۸۶۶.۶۷۹

۱.۸۶۶.۹.۹.۱۲۵

جمع هزینه های جاری

۱.۵۴۷.۷۳۳.۴۲۲

جمع هزینه های انجام شده از محل منابع ملی

۵.۰۸۴.۵۰۹.۲۲۶

جمع کل هزینه ها

جدول شماره ۱-۴ مربوط به عملکرد هزینه ای سال ۱۳۷۹ می باشد که از کل هزینه ها
۳۰% مربوط به منابع ملی می باشد که جهت اهداف خاصی به مرکز تحویل گردیده است. این اهداف شامل کمک به بازسازی ذخایر و مطالعات اصلاح نژاد و کپور صاحبان و ایجاد تأسیسات حفاظت از ذخایر می باشد.

جدول شماره ۲ ـ ۴: عملکرد هزینه بندی مربوط به سال ۱۳۸۰

ارقام به ریال

جمع

هزینه تولیدی

هزینه اداری و تشکیلاتی

نام حساب

۴۵۹.۶۹۸.۱۱۲

۶۳۲.۶۵۹.۲۸۶

۱.۸۰۲.۱۰۳.۳۰۳

۶.۸۰۰.۲۳۰

۸۹.۹۶۷.۲۱۴

۱۲۱.۳۷۳.۰۸۰

۳۵.۹۶۲.۶۷۶

۴۷.۸۴۶.۴۲۲

۱۰.۱۸۷.۲۰۰

۶.۵۴۲.۰۵۰

۳.۹۸۱.۹۲۰

۷۲.۲۴۵.۹۸۶

۱.۳۹۶.۲۰۰

۱۶۸.۰۲۰

۱.۴۲۵.۶۶۷

۳۵.۹۲۸.۱۷۱

۲۴۸.۵۷۱.۲۸۹

۳۲۹.۴۰۷.۳۰۶

۱.۰۴۷.۴۰۱.۱۶۳

۶.۸۰۰.۲۳۰

۷۱.۴۹۳.۱۷۴

۱۹.۲۷۹.۱۸۵

۵۵.۶۰۰

۲۷.۵۲۸.۱۹۲

۱.۴۹۳.۰۰۰

ـ

۲۳۵.۰۰۰

۴۶.۳۵۴.۹۴۶

۱۶۲.۸۰۰

ـ

ـ

۱۷.۹۹۲.۳۰۰

۲۱۱،۱۲۶،۸۲۳

۳۰۳.۲۵۱.۹۸۰

۷۵۴.۷۰۲.۱۴۰

ـ

۱۸.۴۷۴.۰۴۰

۱۰۲.۰۹۳.۸۹۵

۳۵.۹۰۷.۰۷۶

۲۰.۳۱۸.۲۳۰

۸.۶۹۴.۲۰۰

۶.۵۴۲.۰۵۰

۳.۷۴۶.۹۲۰

۲۵.۸۹۱.۰۴۰

۱.۲۳۳.۴۰۰

۱۶۸.۰۲۰

۱.۴۲۵.۶۶۷

۱۷.۹۳۵.۸۷۱

حقوق و مزایای مستخدمین رسمی

حقوق و مزایای مستخدمین قراردادی

دستمزد و مزایای کارگران دائم

دستمزد و مزایای کارگران فصلی

خدمات قراردادی

تعمیرات و نگهداری دارائیها

بیمه و عوارض دارائیها

آب و برق و سوخت اماکن

ارتباطات و مخابرات

هزینه های رفاهی کارکنان

چاپ و تکثیر

لوازم مصرفی

آگهی و تبلیغات

هزینه های مالی

هزینه های ذخیره استهلاک دارائیها

سایر هزینه ها

۳.۳۲۸.۲۸۵.۵۳۷

۱.۸۱۶.۷۷۴.۱۸۵

۱.۵۱۱.۵۱۱.۳۵۲

جمع هزینه های جاری

۲.۴۰۸.۹۲۷.۸۴۶

جمع هزینه های انجام شده از محل منابع ملی

۵.۷۳۷.۲۱۳.۳۸۳

جمع کل هزینه ها

از مجموع هزینه های فوق ۴۲% متعلق به منابع مالی می باشد.

جدول شماره ۳ ـ ۴: عملکرد هزینه ای مربوط به سال ۱۳۷۸

ارقام به ریال

جمع

هزینه تولیدی

هزینه اداری و تشکیلاتی

نام حساب

۶۶۸.۵۷۱.۳۰۰

۸۳۲.۱۰۷.۱۴۹

۲.۲۶۴.۹۴۶.۲۴۸

۱۲۵.۳۹۵.۷۶۶

۱۰۱.۲۹۱.۰۳۱

۴۱.۲۵۳.۲۹۰

۷۰.۵۷۴.۸۰۳

۵.۷۵۹.۰۰۰

۲۵۵.۶۶۷.۳۲۹

۲۰.۶۸۹.۵۰۰

۲.۱۷۳.۰۱۰

۴۵۳.۴۵۶.۹۷۷

۳.۰۸۵.۵۰۰

۳۳۷.۳۰۰

۶۶.۲۴۸.۶۱۷

۶۵.۲۵۲.۷۱۱

۱۷.۰۸۶.۲۸۰

۳۵۶.۹۵۵.۸۳۲

۴۴۶.۳۵۷.۰۸۲

۱.۳۱۷.۸۸۲.۳۴۸

۱۰۳.۸۹۶.۳۵۸

۵۴.۰۲۴.۷۷۰

۸۲۶.۵۷۰

۲۷.۹۴۴.۵۸۳

۱.۴۴۶.۰۰۰

۲۵۵.۵۹۰.۳۲۹

۱.۴۴۰.۰۰۰

۲۰۵.۳۰۰

۴۲۹.۳۵۸.۰۴۷

۲.۷۰۰.۰۰۰

ـ

ـ

۵۳.۸۹۷.۵۶۰

ـ

۳۱۱.۶۱۵.۴۶۸

۳۸۵.۷۵۰.۰۶۷

۹۴۷.۰۶۳.۹۰۰

۲۱.۴۹۹.۴۰۸

۴۷.۲۶۶.۲۶۱

۴۰.۴۲۶.۷۲۰

۴۲.۶۳۰.۲۲۰

۴.۳۱۳.۰۰۰

۷۷.۰۰۰

۱۹.۲۴۹.۵۰۰

۱.۹۶۷.۷۱۰

۲۴.۰۹۸.۹۳۰

۳۸۵.۵۰۰

۳۳۷.۳۰۰

۶۶.۲۴۸.۶۱۷

۱۲.۰۵۵.۱۵۱

۱۷.۰۸۶.۲۸۰

حقوق و مزایای مستخدمین رسمی

حقوق و مزایای مستخدمین قراردادی

دستمزد و مزایای کارگران دائم

خدمات قراردادی

تعمیرات و نگهداری دارائیها

بیمه و عوارض دارائیها

آب و برق و سوخت اماکن

ارتباطات و مخابرات

اجاره محل

هزینه های رفاهی کارکنان

چاپ و تکثیر

لوازم مصرفی

آگهی و تبلیغات

هزینه های مالی

هزینه های ذخیره استهلاک دارائیها

سایر هزینه ها

مطالبات مشکوک الوصول

۴.۹۹۴.۵۹۵.۸۱۱

۳.۰۵۲.۵۲۴.۷۷۹

۱.۹۴۲.۰۷۱.۰۳۲

جمع هزینه های جاری

۲.۲۱۴.۰۰۰.۰۰۰

جمع هزینه های انجام شده از محل منابع ملی

۷.۲۰۸.۵۹۵.۸۱۱

جمع کل هزینه ها

از مجموع هزینه های سال ۸۱، معادل ۴۴% مربوط به منابع ملی می باشد.

چنانچه در جداول فوق نشان داده شده است بخش قابل توجهی از هزینه های انجام شده مربوط به اعتبارات تأمین شده از منابع ملی بوده که طبق آیین نامه های نحوه
هزینه کرد منابع ملی مبتنی بر طبقه بندی در غالب طرح مواد و پروژه، بوده است و طبقه بندی هزینه ها براساس هزینه ی جاری مقدور نگردید. لذا بصورت سرجمع در ذیل جدول آورده شده است.

در هزینه های مندرج در جداول ۳ ساله فوق هزینه های پرسنلی بخش عمده ای از کل هزینه ها را به خود اختصاص داده است که این نسبت در سال ۷۹ معادل ۵۷% و در سال ۸۰ معادل ۵۰% و در سال ۸۱ معادل ۵۲% می باشد و مابقی بعنوان هزینه های غیرپرسنلی می باشد. چنین نتیجه گیری می شود که عنصر اصلی محرک هزینه ها نیروی انسانی می باشد که در بخش بعدی (چگونگی انجام هزینه یابی برمبنای فعالیت) بصورت مفصل تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روند فعالیتهایی که منجر به هزینه می گردد:

از اساسی ترین اصول حسابداری فعالیت تأکید بر ساختار فعالیتی یک سازمان بجای غالب سازمانی یا اداری رسمی می باشد.

بهره برداری از منابع طبیعی بدلیل دخالت عوامل گوناگون غیرقابل کنترل همواره
پیش بینی روند تولید را با ضریب خطای بالا دچار می نماید و این کار با افزایش
فنآوری و بهره گیری از تجربه رو به بهبودی می رود.با این همه نمی توان ضریب خطا را به صفر رسانید. لیکن در بخش صنعت توانایی بشر در کنترل عوامل محیطی بیشتر است. مثلاً سازندگان خودرو در پیش بینی تولیدات خود با اطمینان بیشتری صحبت
می کنند تا تولیدکنندگان بچه ماهی در مرکز مورد تحقیق بنحوی که در صورت عدم مهاجرت بیش از حد بدلیل مساعد بودن شرایط تولیدات افزایش می یابد لذا شناسایی روند فعالیت در تکثیر ماهی سفید تابعی از شرایط محیطی می باشد. از سوی دیگر با نگرش به هزینه و نسبتهای آن می توان نتیجه گیری نمود که بخش عمده هزینه ها، هزینه های ثابت هر دوره می باشند که با افزایش و یا کاهش تولیدبصورت مختصر تغییر
می یابد.

با استخراج اطلاعات مندرج در فصل چهارم به این جمع بندی می رسیم که بهای تمام شده هر قطعه از لاروهای تکثیر شده در مرکز متناسب با تعداد مولدین صید و
تخم گیری شده متفاوت می باشد. لیکن برای انجام کار واگذار شده به مرکز می بایستی هزینه های ثابتی صورت پذیرد که در صورت کاهش و یا افزایش تعداد مولدین این مبلغ با درصدی کم و یا زیاد می گردد. وابستگی تولید به صید مولد از مهمترین عوامل فعالیت تکثیر می باشد هرچند که سالانه بخشی از لاروها از رودخانه های شرق مازنداران به این مرکز ارسال می گردد ولی مشکلات و معضلات اصلی که مانع از تکثیر رودخانه ای ماهی سفید می گردد عبارتند از مسائل خاص اجتماعی منطقه که موجب برداشت صیادان رودخانه ای در زمانهای خاص می گردد و یا برداشت بی رویه و نامنظم آب رودخانه ها جهت مصارف کشاورزی و آلودگی آب ناشی از لجنی شدن بستر رودخانه ها بعلت کاهش شدید و دبی آب، برگشت پساب کشاورزی، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها و عدم دخالت سازمانهای ذیربط در حریم رودخانه ها و کمبود شدید آب رودخانه در زمان رهاسازی بچه ماهی از بزرگترین موانع صید مولد می باشد. امید است که با درک رابطه متقابل بتوان طبیعت را به سود دهی و انسان را به
سود خواهی معقول بهینه نمود.

نتایج تحقیق

به منظور ارزیابی نتایج تحقیق می توان از تحلیل ارزش افزوده و یا تحلیل هزینه / فایده می توان برای ارزیابی نتایج استفاده نمود. هرچند اینگونه تحلیل ها در سطح کلان در طراحی ABC پیش بینی گردیده ولی از آنجایی که تولیدات برای دولت درآمد عینی ایجاد نمی کند و صرفاً منافع آن در قالب ارزش افزوده نصیب بخش صیادی کشور
می شود فعالیت این کارگاه دارای توجیه می باشد. دلیل این مدعا آمار صید ماهی سفید در چند سال گذشته می باشد که در دهه قبل به حداقل و هم اکنون با بازسازی ذخایر،
رو به افزایش می باشد. این موضوع در بخش تکثیر بدلیل نیاز به کنترلهای کارشناسی و جلوگیری از بیمار شدن نسل ماهیان در زمان تکثیر که ممکن است از طریق ماهیان آلوده موجبات تکثیر و رهاسازی آن انجام شود می بایستی از طریق بخش دولتی و یا با نظارت بیشتر دولت در بخش خصوصی انجام شود با مراجعه به جدول خرید هر قطعه بچه ماهی انجام شده از بخش خصوصی (با مصاحبه با کارشناسان علوم شیلاتی این پیشنهاد ارائه شده است ) اما در فعالیت پرورش و با مقایسه خرید بچه ماهی از بخش خصوصی و بهای تمام شده در سالهای ۸۱-۷۹ استخراج شده از اطلاعات واقعی چنین بنظر می رسد که پرورش از سوی کارگاه با خرید از بخش خصوصی تفاوت محسوسی ندارد مضافاً اینکه با ادامه فعالیت کارگاه پاره ای از سیاستهای دولت قابل اعمال می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.