بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت دارای ۱۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت :

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت

شناخت­شناسی حوزه­ای از فلسفه است که به بررسی ماهیت دانش پرداخته و چگونگی قضاوت و ارزیابی یافته­های علمی را مورد مطالعه قرار می­دهد. در پژوهش حاضر نقش واسطه­ای باورهای شناخت­شناسی بر الگوهای ارتباطی و انگیزش پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش از پرسشنامه ۶۳ گویه­ای شومر برای باورهای شناخت­شناسی، (۱۹۹۰)، پرسشنامه مک­للند (۱۹۷۳) برای انگیزش پیشرفت و پرسشنامه فیتزپاتریک و ریچی (۱۹۹۷) برای الگوهای ارتباطی خانواده استفاده گردید. آزمودنیهای این پژوهش شامل ۴۰۰ دانشجوی رشته علوم انسانی و فنی مهندسی دانشگاه شیراز بودند که به شیوه خوشه­ای تصادفی انتخاب گردیدند. نتایج بدست آمده بر اساس روش آماری بارون و کنی (۱۹۸۶) حاکی از آن بود که الگوی گفت­وشنود تأثیر معناداری بر باورهای شناخت­شناسی دانشجویان داشت و نیز الگوی گفت­وشنود پیش­بینی­کننده مثبت و معناداری برای انگیزش پیشرفت بود. در نتیجه نقش واسطه­ای باورهای شناخت­شناسی در رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت از طریق الگوی گفت­وشنود مورد تأیید قرار گرفت.

واژه­ های کلیدی: الگوهای ارتباطی خانواده، باورهای شناخت­شناسی، انگیزش پیشرفت تحصیلی.

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت
فهرست مطالب

فصل اول : مقدمه

۱-۱-هدف از تحقیق ۱۱

۱-۲-بیان مسأله ۱۱

۱-۳-ضرورت و اهمیت تحقیق۱۲

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین

۲-۱-مقدمه ۱۵

۲-۲-تاریخچه و مبانی نظری۱۵

۲-۲-۱-مدلهای شناخت­شناسی۱۷

۲-۲-۱-۱-مدل شناخت­شناسی پری، بلنگی و ماگلدا۱۷

۲-۲-۱-۲-مدل شناخت­شناسی کینگ و کیچنر۲۱

۲-۲-۱-۳-مدل شناخت­شناسی شومر۲۳

۲-۲-۲-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده۲۶

۲-۲-۲-۱-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده۲۹

۲-۲-۲-۱-۱-جهت­گیری گفت و شنود۳۱

۲-۲-۲-۱-۲-جهت­گیری همنوایی۳۱

۲-۲-۲-۲-انواع الگوهای ارتباطات خانواده۳۲

۲-۲-۲-۲-۱خانواده­های توافق­کننده۳۳

۲-۲-۲-۲-۲-خانواده­های کثرت‌گرا۳۴

۲-۲-۲-۲-۳-خانواده­های حفظ­کننده۳۴

۲-۲-۲-۳-۴-خانواده­های به حال خود واگذاشته۳۵

۲-۲-۳-نظریه انگیزش۳۶

۲-۳-مروری بر تحقیقات پیشین۳۸

۲-۳-۱-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت­شناسی و انگیزش۳۸

۲-۳-۲-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش۴۲

۲-۳-۳ مروری­ برتحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای شناخت­شناسی۴۴

۲-۴-سؤالات تحقیق ۴۷

۲-۴-۱-سؤال اصلی تحقیق۴۷

۲-۴-۲-سؤالات فرعی تحقیق۴۷

۲-۵-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش۴۷

۲-۵-۱-تعریف باورهای شناخت­ شناسی ۴۷

۲-۵-۲-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده ۴۷

۲-۵-۳-تعریف انگیزه پیشرفت۴۸

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱-مقدمه ۵۰

۳-۲-جامعه و نمونه آماری ۵۰

۳-۳-ابزارهای پژوهش ۵۱

۳-۳-۱-مقیاس باورهای شناخت­شناسی ۵۱

۳-۳-۲-مقیاس انگیزه پیشرفت ادواردز ۵۴

۳-۳-۳-مقیاس الگوهای ارتباطی خانواده ۵۵

۳-۴-روش جمع­ آوری اطلاعات۵۷

۳-۵-روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات۵۷

فصل چهارم: یافته­ های پژوهش

۴-۱-مقدمه ۵۹

۴-۲-یافته­ های توصیفی متغیرهای پژوهش۵۹

۴-۳-ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش۶۰

۴-۴- مقایسه عملکرد آزمودنی­ها در متغیرهای پژوهش برحسب

رشته­ های تحصیلی علوم انسانی و فنی مهندسی۶۰

۴-۵-یافته­ های تحلیل مسیر۶۱

۴-۵-۱-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده۶۲

۴-۵-۲-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده۶۲

۴-۵-۳-پیش­بینی ابعاد باورهای شناخت­شناسی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده۶۳

۴-۵-۴-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس باورهای شناخت­شناسی با کنترل الگوهای ارتباطی خانواده ۶۴

فصل پنجم : بحث و تفسیر نتایج

۵-۱-مقدمه ۶۸

۵-۲-تفسیر نتایج سؤالات تحقیق۶۸

۵-۲-۱-پیش­بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی توسط باورهای شناخت­شناسی۶۹

۵-۲-۲-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده۷۲

۵-۲-۳-پیش­بینی باورهای شناخت­شناسی توسط ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده۷۳

۵-۲-۴-پیش­بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی توسط ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با واسطه­ گری باورهای شناخت­شناسی ۷۷

۵-۳-کاربردهای نظری و عملی پژوهش ۸۱

۵-۴-پیشنهادات پژوهش۸۳

۵-۵-محدودیتهای پژوهش۸۳

منابع و مآخذ ۸۴

پیوست­ها ۹۷

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت
فهرست جداول

جدول شماره ۳-۱- دوازده طبقه­ی پرسشنامه شومر۵۴

جدول شماره ۴-۱-یافته­های توصیفی متغیرهای پژوهش۵۹

جدول شماره ۴-۲- ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش۶۰

جدول شماره ۴-۳-مقایسه آزمودنی­های رشته­های علوم انسانی و فنی مهندسی در متغیرهای پژوهش۶۱

جدول شماره ۴-۴-میزان پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس باورهای شناخت­شناسی۶۲

جدول شماره ۴-۵- میزان پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده ۶۲

جدول شماره ۴-۶-میزان پیش­بینی ابعاد باورهای شناخت­شناسی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده ۶۳

جدول شماره۴-۷- میزان پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس باورهای شناخت­شناسی با کنترل الگوهای ارتباطی خانواده ۶۴

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت
فهرست شکل­ها

شکل ۱-۱- مدل باورهای معرفت­شناختی شومر(۱۹۹۰، ۱۹۹۸۵

شکل ۱-۲- رابطه مفهومی بین متغیرهای مورد پژوهش۱۲

شکل ۲-۱- انواع چهارگانه الگوهای ارتباطات خانواده۲۸

شکل ۲-۲- رابطه فرضی بین باورهای معرفت­شناختی و انگیزش۴۱

شکل ۴-۱- مدل نهایی واسطه­گری باورهای شناختی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت ۶۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.