بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان دارای ۹۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان :

بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان

هدف از این پژوهش بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت و خود کارآمدی باخلاقیت دانش آموزان دوره راهنمایی بود. بدین منظور، پرسشنامه اهداف پیشرفت الیوت و مک گریگور(۲۰۰۱)، خودکارآمدی عمومی جروسالم و شوارزر (۱۹۹۲، به نقل از فولادچنگ، ۱۳۸۲) و خلاقیت عابدی (۱۳۷۲) به ۳۲۹ نفر شامل ۱۶۹ دختر و ۱۶۰ پسر که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند، ارائه شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که جهت گیری هدف تسلطی- گرایشی و جهت گیری هدف عملکردی- اجتنابی نمره کل خلاقیت و ابعاد آن را به صورت معنی داری پیش بینی می کنند. همچنین خودکارآمدی نیز خلاقیت را به صورت مثبت و معنی داری پیش بینی می کند. نتایج آزمون t نشان داد که جهت گیری هدف عملکردی-گرایشی دختران بیشتر از پسران است. در انواع دیگر جهت گیری های هدف تفاوت معنی داری بین دختران و پسران مشاهده نشد. همچنین در نمره کل خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود نداشت. اما نمرات ابعاد ابتکار و بسط دختران بیشتر از پسران بود. در نمرات خودکارآمدی دختران و پسران نیز تفاوف معنی داری مشاهده نشد.

واژگان کلیدی: خلاقیت، جهت گیری هدف پیشرفت، خودکارآمدی.

بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان
فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

۱-۲- بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………………………. ۴

۱-۴- اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………… ۵

۱-۵- سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………….. ۶

۱-۶- تعریف مفهومی متغیرها……………………………………………………………………………………… ۷

۱-۶-۱- خلاقیت………………………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۶-۲- جهت گیری هدف……………………………………………………………………………………… ۷

۱-۶-۳- خودکار آمدی…………………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۷- تعریف عملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۷-۱- خلاقیت……………………………………………………………………………………………………… ۸

۱-۷-۲- جهت گیری هدف…………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۷-۳- خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی

۲-۱- مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………. ۱۱

۲-۱-۱- خلاقیت…………………………………………………………………………………………………………… ۱۱

۲-۱-۱-۱- رویکردهای مختلف به خلاقیت……………………………………………………….. ۱۳

۲-۱-۱-۱- ۱- دیدگاه روانکاوی………………………………………………………………………. ۱۳

۲-۱-۱-۱-۲- دیدگاه رفتارگرایی…………………………………………………………………….. ۱۴

۲-۱-۱-۱-۳- دیدگاه انسان گرایی………………………………………………………………….. ۱۵

۲-۱-۱-۱-۴- دیدگاه شناختی………………………………………………………………………… ۱۶

۲-۱-۲- جهت گیری هدف پیشرفت………………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۱-۲-۱- انگیزش……………………………………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۱-۲-۲- انگیزش ومفهوم هدف……………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۱-۲-۳- نظریه جهت گیری هدف پیشرفت……………………………………………………. ۱۹

۲-۱-۳- خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………… ۲۱

۲-۲- تحقیقات پیشین…………………………………………………………………………………………………. ۲۵

۲-۲-۱- جهت گیری هدف پیشرفت و خلاقیت…………………………………………………… ۲۵

۲-۲-۲- خودکارآمدی و خلاقیت……………………………………………………………………………. ۲۶

۲-۲-۳- تفاوت های جنسیتی درخلاقیت……………………………………………………………… ۲۷

۲-۲-۴- تفاوت های جنسیتی در جهت گیری هدف پیشرفت……………………………. ۲۹

۲-۲-۵- تفاوت های جنسیتی در خودکارآمدی……………………………………………………. ۳۰

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱- طرح تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۳۲

۳-۲- جامعه آماری، نمونه، روش نمونه گیری…………………………………………………………… ۳۲

۳-۳- ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………. ۳۳

۳-۳-۱- پرسشنامه خلاقیت………………………………………………………………………………………. ۳۳

۳-۳-۲- پرسشنامه اهداف پیشرفت………………………………………………………………………….. ۳۴

۳-۳-۳- پرسشنامه خودکارآمدی………………………………………………………………………………. ۳۶

۳-۴- روش اجرا……………………………………………………………………………………………………………. ۳۸

۳-۵- روش آماری…………………………………………………………………………………………………………. ۳۸

فصل چهارم: یافته های تحقیق

۴-۱- یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………….. ۴۰

۴-۲- یافته های استنباطی و بررسی سوالات تحقیق……………………………………………….. ۴۱

۴-۲-۱- بررسی رابطه جهت گیری های هدف، خودکارآمدی وخلاقیت……………. ۴۱

۴-۲-۲- پیش بینی خلاقیت توسط جهت گیری های هدف و خودکارآمدی……. ۴۱

۴-۲-۳- پیش بینی ابعاد خلاقیت توسط جهت گیری های هدف و

خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………………… ۴۳

۴-۲-۴- بررسی تفاوت های جنسیتی در جهت گیری هدف، خلاقیت و

خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………………… ۴۴

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱-۱- جهت گیری هدف و خلاقیت…………………………………………………………………….. ۴۷

۵-۱-۲- خودکارآمدی و خلاقیت……………………………………………………………………………… ۴۸

۵-۱-۳- تفاوت های جنسیتی در متغیرهای پژوهش……………………………………………… ۴۹

۵-۲- کاربردهای پژوهش……………………………………………………………………………………………… ۵۰

۵-۳- محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………… ۵۱

۵-۴- پیشنهادات پژوهش…………………………………………………………………………………………….. ۵۱

بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان
فهرست منابع

منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۲

منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۷

پیوست ها………………………………………………………………………………………….. ۶۳

بررسی رابطه جهت گیری هدف پیشرفت، خود کارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسردوره راهنمایی شهرستان اصفهان
فهرست جداول

جدول ۳-۱: ضرایب پایایی آلفای کرونباخ پرسشنامه خلاقیت………………………………………. ۳۴

جدول ۳-۲: همبستگی خرده مقیاس های پرسشنامه خلاقیت با نمره کل پرسشنامه. ۳۴

جدول ۳-۳: ضرایب پایایی آلفای کرونباخ پرسشنامه جهت گیری هدف……………………… ۳۵

جدول ۳-۴: ضرایب همبستگی نمره هر جهت گیری با سوالات مربوط به آن

جهت گیری……………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

جدول ۳-۵: ضرایب همبستگی نمره هر سوال با نمره کل پرسشنامه خودکارآمدی…… ۳۷

جدول ۴-۱: میانگین و انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره متغیرهای پژوهش……….. ۴۰

جدول ۴-۲: ماتریس همبستگی متغیرهای مورد مطالعه……………………………………………….. ۴۱

جدول ۴-۳: رگرسیون خلاقیت روی جهت گیری های هدف و خودکارآمدی…………….. ۴۲

جدول ۴-۴: رگرسیون ابعاد خلاقیت روی جهت گیری های هدف وخودکارآمدی……… ۴۳

جدول ۴-۵: تفاوت های جنسیتی در جهت گیری هدف، خلاقیت و خودکارآمدی ۴۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.