بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران دارای ۱۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران :
بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
زمینه: شیوه زندگی سالم منبعی ارزشمند برای کاهش شیوع و تاثیر مشکلات بهداشتی و ارتقای سلامت، تطابق با عوامل استرس زای زندگی و بهبود کیفیت زندگی است.سبک زندگی به ما کمک میکند تا آنچه را که مردم انجام می دهند،دلیل انجامشان و معنی عملشان برای خودشان و دیگران را درک کنیم.
هدف: در پژوهش حاضر، رابطه بین سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت با کیفیت زندگی در دانشجویان، مورد بررسی قرار گرفت.
روش کار: در مطالعه حاضر، ۱۴۰ دانشجو با روش غیر تصادفی سهمیه ای از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انتخاب و با پرسشنامه SF36 و پرسشنامه سبک زندگی ارتقادهنده سلامت مورد آزمون قرار گرفتند. تجزیه تحلیل داده ها به وسیله نرم افزار SPSS و با آزمونهای آنالیز واریانس یکطرفه ، آزمون همبستگی اسپیرمن و آزمونهای تی تست نرمال و غیرنرمال و تحلیل رگرسیون، تحلیل شدند.
یافته ها: بین سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و کیفیت زندگی دانشجویان رابطه معناداری وجود داشت(۰۰/۰ p=). از میان شش بعد رفتارهای ارتقادهنده سلامت، ” مسئولیت پذیری در مقابل سلامت خود” ، با میانگین ۵۴/۲۸ بیشترین و ” مدیریت استرس” با میانگین ۰۳/۹ کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده اند. از میان هشت بعد کیفیت زندگی،” عملکرد جسمی” با میانگین ۶۴/۲۶ بیشترین و “محدودیت در ایفای نقش ناشی از وجود مشکلات جسمانی ” با میانگین ۸۲/۴ کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که سبک زندگی ارتقادهنده سلامت با کیفیت زندگی دانشجویان رابطه مثبت قوی دارد و همچنین سبک زندگی و کیفیت زندگی دانشجویان با مقطع تحصیلی ، وضعیت اشتغال و وضعیت تاهل دانشجویان رابطه معناداری دارد و تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیر سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت پیش بینی کننده خوبی برای کیفیت زندگی می باشد.
کلید واژه ها: سبک زندگی، سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت، کیفیت زندگی، دانشجویان.
بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
فهرست مطالب
فصل اول.. ۲
کلیات تحقیق.. ۲
۱-۱ مقدمه. ۱
۱-۲ بیان مسئله. ۲
۱-۳ اهمیت و ضرورت: ۳
۱-۴ تعاریف واژه ها: ۴
۱-۴-۱ تعریف کیفیت زندگی: ۴
۱-۴-۲ تعریف سبک زندگی… ۵
۱-۵ اهداف پژوهش….. ۶
۱-۵-۱ هدف کلی: ۶
۱-۵-۲ اهداف اختصاصی: ۶
۱-۵-۳ اهداف کاربردی… ۷
۱-۶ فرضیه ها ۷
۱-۷ سوالات… ۸
فصل دوم. ۱
پیشینه تحقیق و چارچوب نظری.. ۱
۲-۱ مقدمه: ۹
۲-۲ پیشینه مطالعه. ۹
۲-۳ چارچوب نظری و مدل تحلیلی… ۱۴
۲-۳-۱ سبک زندگی: ۱۴
۲-۳-۲ تعریف سبک زندگی: ۱۴
۲-۳-۳ تعاریف جامعه شناسی: ۱۵
۲-۳-۴ تعاریف روانشناختی: ۱۶
۲-۳-۵ ارتقاء سلامت و اهمیت آن: ۱۶
۲-۴ شیوه زندگی: ۱۸
۲-۴-۱ مفهوم شیوه زندگی: ۱۹
۲-۴-۲ عناصر تشکیل دهنده شیوه زندگی سالم : ۲۰
۲-۴-۳ سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت: ۲۱
۲-۵ نظریات سبک زندگی… ۲۲
۲-۵-۱ مدل نظری سبک زندگی سلامت از کاکراهام : ۲۲
۲-۵-۲ نظریه آدلر: ۲۴
۲-۶ کیفیت زندگی… ۳۲
۲-۶-۱ مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی: ۳۳
۲-۶-۲ مروری تاریخی بر مفهوم کیفیت زندگی: ۳۵
۲-۶-۳ ابعاد کیفیت زندگی… ۳۶
۲-۶-۴ رویکردهای کیفیت زندگی: ۳۷
۲-۶-۵ شاخص های کیفیت زندگی… ۳۹
۲-۶-۶ شاخص کیفیت زندگی از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت : ۴۰
۲-۷ مدلهای کیفیت زندگی: ۴۱
۲-۷-۱ مدل ادراکی کیفیت زندگی زان : ۴۱
۲-۷-۲ مدل فرل و هاسی: ۴۲
۲-۸ کیفیت زندگی در ایران.. ۴۲
۲-۹ نظریات کیفیت زندگی… ۴۳
۲-۹-۱ نظریه های مبتنی بر فرد : ۴۳
۲-۹-۲ شاب و رابنت (۱۹۹۹) : ۴۴
۲-۹-۳ نظریه های روانشناختی: ۴۵
۲-۹-۴ نظریه های انسان شناسی: ۴۵
فصل سوم. ۱۱
روش شناسی تحقیق.. ۱۱
۳-۱ مقدمه: ۴۸
۳-۲ نوع پژوهش: ۴۸
۳-۳ جامعه مورد بررسی: ۴۸
۳-۴ معیارهای انتخاب افراد مورد مطالعه: ۴۸
۳-۵ روش نمونه گیری: ۴۹
۳-۶ حجم نمونه و شیوه محاسبه آن: ۴۹
۳-۷ مکان و زمان انجام تحقیق: ۵۰
۳-۸ متغیرها و نحوه سنجش انها: ۵۰
۳-۸-۱ متغیرها: ۵۰
۳-۹ ابزار پژوهش: ۵۰
۳-۹-۱ پرسشنامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت: ۵۱
۳-۹-۲ پرسشنامه SF36 : 51
۳-۱۰ روش جمع آوری داده ها: ۵۴
۳-۱۱ روش تجزیه و تحلیل دادها: ۵۴
۳-۱۲ شیوه انجام کار: : ۵۴
۳-۱۳ ملاحظات اخلاقی: ۵۵
فصل چهارم. ۴۸
توصیف و تحلیل داده ها ۴۸
۴-۱ مقدمه: ۵۶
۴-۲ توصیف داده ها: ۵۷
۴-۲-۱ توصیف متغیرهای زمینه ای : ۵۷
فصل پنجم.. ۵۶
بحث و نتیجه گیری.. ۵۶
۵-۱ مقدمه: ۷۶
۵-۲ بحث و بررسی یافته های پژوهش: ۷۶
۵-۳ نتیجه گیری… ۸۶
۵-۴ پیشنهادات اجرایی… ۸۷
۵-۵ پیشنهاد برای پژوهشهای آینده: ۸۸
۵-۶ محدودیت ها ۸۹
بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
فهرست جداول
جدول۴۱توزیع سن دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.. ۵۷
جدول۴۲توزیع جنس دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.. ۵۸
جدول 43درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک وضعیت تاهل.. ۵۸
جدول 44درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک وضعیت اشتغال.. ۵۹
جدول 45درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک محل سکونت فعلی.. ۵۹
جدول۴۶درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک محل تولد. ۶۰
جدول 47درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک قومیت… ۶۰
جدول۴۸درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک نوع مذهب… ۶۱
جدول 49درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی.. ۶۱
جدول ۴۱۰بررسی نرمالیته سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و ابعاد آن در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ۶۲
جدول 411بررسی نرمالیته متغیر کیفیت زندگی و ابعاد آن در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.. ۶۳
جدول۴۱۲بررسی ضریب همبستگی اسپیرمن برای بررسی رابطه بین سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و کیفیت زندگی دانشجویان ۶۴
جدول ۴۱۳بررسی ضریب همبستگی اسپیرمن برای بررسی رابطه بین ابعاد سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت ومتغیر کیفیت زندگی دانشجویان ۶۴
جدول 414مقایسه میانگین نمرات کیفیت زندگی دانشجویان به تفکیک سن.. ۶۵
جدول 415مقایسه میانگین نمرات کیفیت زندگی دانشجویان به تفکیک جنس…. ۶۶
جدول 416مقایسه میانگین نمرات کیفیت زندگی دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی.. ۶۶
جدول 417مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک سن.. ۶۷
جدول418مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک جنس…. ۶۸
جدول 419مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک وضعیت تاهل.. ۶۸
جدول 420مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک وضعیت اشتغال.. ۶۹
جدول421مقایسه میانگین نمرات سبک زندگی دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی.. ۶۹
جدول 422مقایسه میانگین نمرات متغیرهای وضعیت تغذیه، مسئولیت در مقابل سلامتی، رشد روحی، روابط بین فردی،فعالیت جسمی به تفکیک سن ۷۰
جدول 423مقایسه میانگین ابعاد کیفیت زندگی به تفکیک سن.. ۷۱
جدول۴۲۴مقایسه میانگین نمرات ابعاد کیفیت زندگی به تفکیک وضعیت اشتغال.. ۷۲
جدول 425نمرات حداقل ، حداکثر و میانگین ابعاد مختلف رفتارهای ارتقا دهنده سلامت… ۷۳
جدول 426نمرات حداقل ، حداکثر و میانگین نمره سبک زندگی ارتقادهنده سلامت وکیفیت زندگی.. ۷۳
جدول427نمرات حداقل ، حداکثر و میانگین نمره ابعاد مختلف کیفیت زندگی.. ۷۴
جدول ۴۲۸نتایج تحلیل رگرسیون خطی برای پیش بینی متغیر وابسته کیفیت زندگی از طریق متغیر مستقل سبک زندگی: ۷۴
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.