بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM :
بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM
تعویض لنت چرخهای جلو :
ابتدا چرخهای جلو را باز کرده، سپس با بیرون آوردن خار نگهدارنده، پین را از جای خود بیرون آورده و پس بلند کردن درب نگهدارنده لنتها و جدا کردن سیمهای هشدار دهنده اتمام لنتها، لنتها را از جای خود بیرون آورده و برای جا زدن لنتهای جدید ابتدا با ابزار مخصوص سیلندر چرخ جلو بر شماره فنی out 109011 T پیستون را چرخانده تا به انتها برسد که در انتها باید شیارهای روی پیستون بر حالت + درآید در غیر اینصورت درب نگهدارنده لنتها بسته نمیشود، جا زدن لنت جدید همانند باز کردن لنت فرسوده میباشد، یعنی سیمهای هشدار اتمام لنت جدید را دوباره وصل میکنیم و پس از بستن درب نگهدارنده لنت، پین را در جای خود قرار میدهیم و خار نگهدارنده آن را جا میزنیم، سپس چرخها را که با آچار ۱۹ BOX میلیمتر بسته میشوند را سرجای خود میبندیم.
تعویض لنت چرخهای عقب :
برای تعویض لنتهای عقب هم ابتدا چرخها را باز کرده سپس با باز کردن پیچ و مهره ۸ میلیمتر صفحه نگهدارنده لنتها را جدا کرده ولنتها را خارج میکنیم و لنت های جدید را هم به همین صورت جا میزنیم.
تعویض ریسک چرخ جلو :
برای تعویض ریسکهای جلو، پس از باز کردن چرخها، ابتدا دو عدد پیچ T20 را که روی ریسک بسته شده را باز میکنیم، بعد شروع به باز کردن پیچهای کالیپر که با آچاربکس T50 باز میشود میکنیم. حالا دیسک آزاد شده، فقط کافی است با زدن چند ضربه چکش به اطراف ریسک، ریسک را از جای خود بیرون بیاوریم و نحوه بستن آن هم عیناً مانند باز کردن آن میباشد.
تعویض ریسک چرخهای عقب :
برای تعویض ریسکهای عقب ابتدا پیچهای کالیپر را که پیچهای ۱۶mn است را باز کرده سپس با باز کردن پیچهای روی ریسک که با بوکس ۵mm باز میشوند، ریسک را از جای خود خارج میکنیم بستن آن همانند باز کردن آن میباشد.
تعویض پروژکتورهای داخل سپر جلو
ابتدا دو عدد پیچ T20 را که در هرطرف ۱ عدد است را باز کرده، سپس پیچهای ۱۰mm را که در هر طرف ۱ عدد است را باز کرده و پیچهای زیر سپر، بعد از این مراحل سپر را کشیده و در میآوریم، پروژکتورهای در داخل سپر با سه عدد پیچ ۱۰mn مهار شدهاند که یک عدد از آنها به صورت کشویی میباشد، با باز کردن آنها پروژکتورها جدا شده و برای جداسازی کامل آنها موکت آنها را هم بیرون میکشیم، برای بستن سپر هم ابتدا سپر را بر روی هدایت کنندههای سپر که در طرفین قرار دارند گذاشته و فشار میدهیم و بعد شروع به بستن پیچهای باز شده مینمائیم.
تعویض پمپ هیدرولیک
ابتدا قاب E.C.U را باز کرده و آن را کنار میگذاریم سپس تسمه را جدا کرده و با آلن ۶mn پیچ پولی را بازکرده تا پمپ آزاد شود بعد پیچهای لولههای روغن را باز کرده که یکی از این لولهها روغن مربوط به فرمان هیدرولیک را تامین میکند و دیگری روغن کل مداد را، این پمپ یک پمپ ۸ سیلندر میباشد که ۶ سیلندر آن در اختیار فرمان هیدرولیک قرار دارند و ۲ سیلندر آن متعلق به مجموعه مدار میشود.
از عیبهای عمده آن نشتی میباشد که در بیشتر اوقات با تعویض اورینگهای مربوط که یکی سبز رنگ و دیگری مشکی رنگ است این عیب برطرف میشود.
اما زمانی که نشتی به دلیل خورده شدن نشیمنگاه اورینگها بیش از حد باشد که با تعویض اورینگها نمیتوان نشتی را برطرف کرد باید کل مجموعه پمپ هیدرولیک را تعویض کرد که این مورد هم بسیار شایع است.
تعویض تسمه تایمینگ :
ابتدا چرخ جلو راست را باز کرده، کاورهای دور گلگیر را جدا کرده، سپس دو عدد مهره روی قاب تسمه تایمینگ را باز کرده و بعد از آن ۵ عدد T25 را از روی قاب تسمه تایمینگ باز میکنیم، حالا دسترسی به تسمه پیدا میکنیم، برای درآوردن تسمه با قرار دادن یک دسته بوکس تسمه سفت کن را برطرف کن جلو میکشیم تا تسمه آزاد شود، توجه میکنیم قبل از بیرون آوردن تسمه ابتدا موتور را در وضعیت تایم قرار میدهیم به این صورت که از مادگی پولی ۵ دندانه به بالا شروع به شمارش میکنیم که باید دندانه پنجم روبروی شاخص قرار گیرد بعد از اینکه این کار را انجام دادیم تسمه تایم را از جای خود بیرون میآوریم.
مراحل بستن عیناً مراحل باز کردن میباشد.
بررسی آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا و XM
فهرست مطالب:
گزارش کار …………………………………………………………………………………….. ۱
مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۱۲
اساس کار سیستم …………………………………………………………………………….. ۱۲
سیستم فرمان هیدرولیک …………………………………………………………………….. ۲۷
لولههای هیدرولیک Hydraulic Pipes ……………………………………………… 41
شیر اطمینان Safety Valve …………………………………………………………….. 50
سیستم تعلیق …………………………………………………………………………………… ۵۲
تصحیح کننده های ارتفاع Height Correctors ………………………………….. 54
شیر ضد نشست Auto-Sinking Valves ………………………………………….. 58
سیستم ترمز Braking System ……………………………………………………….. 61
سیستم فرمان هیدرولیک Power Assisted Steering …………………………. 70
منابع …………………………………………………………………………………………….. ۷۷
نقشههای مدارات هیدرولیکی و الکتریکی زانتیا…………………………………………. ۷۸
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.