بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی دارای ۱۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی :

هدف این تحقیق بررسی عوامل اثرگذار بر واردات کالا می باشد. در فصل اول کلیات تحقیق را مورد بررسی قرار دادیم. در این فصل به بیان مسئله ، اهداف تحقیق ، فرضیات و تعارف اصلاحات و واژه ها پرداختیم. در فصل دوم در مورد واردات و عوامل اثرگذار آن مطالبی را ارائه می دهیم.

در ان پژوهش، جامعه آماری کلیه بازرگانان عضو اتاق بازرگانی شهرستان می باشند. نمونه آماری در این تحقیق با توجه به جدول مورگان که منطبق با فرمول کوکران است حجم نمونه برابر ۲۱۷ منظور گردیده است.

در آمار توصف به کار برده شده در این تحقیق ، جدول توزع فراوان مطلق، درصد و مانگن استفاده گردده استو در بخش آمار استنباط از نرم افزار ۱۶ SPSSجهت آزمونهایآماری شامل آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای، آزمون کروسکال والیس و آزمون کولموگروف- اسمیرنف دو نمونه ای استفاده شده است.

با توجه به نتایج این تحقیق ، ویژگی های کالا بیشترین تأثیر را بر میزان واردات کالا دارد. و به ترتیب کیفیت کالا، قابلیت اعتماد ، تحویل به موقع و قیمت کالا بیشترین تأثیر را در میزان واردات کالا دارند.

همچنین جنسیت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای نوع بسته بندی و ویژگی های کالا تأثیرگذار بوده است. به عبارت دیگر بازرگانان با جنسیت های مختلف در پاسخگویی به این دو متغیر اختلاف نظر دارند.

بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی
فهرست مطالب

چکیده۱

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه. ۳

۱-۲- بیان مسئله. ۳

۱-۳- ضرورت واهمیت انجام تحقیق. ۴

۱-۴- اهداف تحقیق. ۵

۱-۴-۱- هدف کلی تحقیق. ۵

۱-۴-۲- اهداف فرعی تحقیق. ۵

۱-۵- فرضیات پژوهش… ۵

۱-۶- سوالات پژوهش… ۵

۱-۷- قلمروتحقیق. ۶

۱-۷-۱- قلمرو مکانی تحقیق. ۶

۱-۷-۲- قلمرو زمانی تحقیق. ۶

۱-۸- تعریف واژه های کلیدی.. ۶

فصل دوم: ادبیات تحقیق

بخش اول: تجارت خارجی و داخلی وتاثیر ان بر واردات… ۸

۲-۱- مقدمه. ۸

۲-۲- مفهوم سرمایه گذاری خارجی.. ۱۲

۲-۳- دیدگاه های موجود در رابطه با سرمایه گذاری خارجی.. ۱۲

۲-۴- مشکلات سرمایه گذاری در ایران. ۱۵

۲-۵- حمایت از سرمایه گذار توسط دولت و یا کشور متبوع او. ۱۷

۲-۶- شیوه های جذب و حمایت سرمایه گذاری خارجی توسط کشور سرمایه پذیر. ۱۷

۲-۶-۱-جنبه های اقتصادی موثر در سرمایه گذاری و ضرورت ایجاد و احیای بستر مناسب اقتصادی.. ۱۸

۲-۶-۲- شرایط اجتماعی مؤثر در زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی.. ۲۰

۲-۶-۳- ممنوعیت سلب مالکیت و یا پرداخت غرامات عادلانه. ۲۱

۲-۷- بررسی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران. ۲۲

۲-۸- تاثیر سرمایه گذاری خارجی بر سیاست گذاری اقتصادی.. ۲۳

۲-۹- ساختار اقتصادی.. ۲۴

۲-۱۰- عوامل تشویقی و حمایتی.. ۲۵

۲-۱۱- عوامل سیاسی.. ۲۵

۲-۱۱-۱- نقش سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اشتغال ایران. ۲۶

۲-۱۱-۲-علل وجود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران. ۲۷

۲-۱۱-۳- تاثیر سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر بازار کار ایران. ۲۸

بخش دوم: واردات… ۳۰

۲-۱۲- تعریف واردات.. ۳۰

۲-۱۳- مفهوم واردات.. ۳۰

۲-۱۳-۱- تعریف واردات.. ۳۰

۲-۱۳-۲- انواع واردات.. ۳۱

۲-۱۳-۳- وارد کننده کالا در بازارچه مرزی.. ۳۲

۲-۱۳-۴- واردات قطعی.. ۳۲

۲-۱۳-۵- واردات از طریق بازارچه های مرزی.. ۳۴

۲-۱۴- انواع کالا از لحاظ شرایط ورود. ۳۵

۲-۱۴-۱- کالاهای مجاز. ۳۵

۲-۱۴-۲- کالاهای مشروط.. ۳۵

۲-۱۴-۳- کالاهای ممنوع الورود. ۳۵

۲-۱۵- واردات در بازارچه های مرزی.. ۳۵

۲-۱۶- تشریفات ترخیص…. ۳۷

۲-۱۷- تعریف اصطلاحات.. ۳۸

۲-۱۸- استخراج تابع تقاضای واردات بلحاظ تئوریک…. ۴۰

۲-۱۹- مقررات صدور و ورود کالا. ۴۲

۲-۱۹-۱- صدور کالا از طریق پست… ۴۲

۲-۱۹-۲- ورود کالا از طریق پست… ۴۲

۲-۲۰- اولویت‌های جدید واردات کالا. ۴۴

۲-۲۰-۱- کاهش ۵۰ درصدی تعرفه واردات کالا. ۴۵

۲-۲۱- تاریخچه شهر… ۴۷

۲-۲۲- تاریخچه و معرفی اتاق بازرگانی شهرستان … ۴۷

۲-۲۳- خدمات اتاق بازرگانی … ۵۰

۲-۲۳-۱- گواهی مبدا – فرم A.. 50

۲-۲۳-۲- امور بین الملل اتاق ایران. ۵۰

۲-۲۳-۳- خدمات مشاوره مالیاتی و تامین اجتماعی.. ۵۱

بخش سوم: سابقه مطالعات انجام شده. ۵۳

۲۰-۲۴- مطالعات انجام شده در خارج.. ۵۳

۲-۲۵- مطالعات انجام شده در داخل.. ۵۴

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

مقدمه. ۵۷

۳-۱- روش پژوهش… ۵۷

۳-۲- روشهای گردآوری اطلاعات.. ۵۸

۳-۳- جامعه آماری و نمونه آماری.. ۵۹

۳-۴ – ابزار گردآوری دادهها۵۹

۳-۴-۱- روا ( اعتبار ) :۵۹

۳-۴-۲- پاا(اعتماد):۶۰

۳-۵- روشهای آماری مورد استفاده۶۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه. ۶۳

۴-۱- آمار توصیفی.. ۶۳

۴-۱-۱- جنسیت:۶۳

۴-۱-۲- سن:۶۴

۴-۱-۳- سطح تحصیلات:۶۵

۴-۱-۴- نوع فعالیت:۶۶

۴-۱-۵- زمینه فعالیت:۶۷

۴-۲ -آمار استنباطی.. ۶۸

۴-۲–۱ نتایج توصیفی.. ۶۹

۴-۲-۱-۲- اهمیت نوع بسته بندی کالا در واردات کالا:۹۳

۴-۲-۱-۳ – اهمیت ویژگیهای کالا( برند، کیفیت …) در واردات کالا:۹۴

۴-۲-۱-۴- اهمیت قوانین موجود در کشور در واردات کالا:۹۵

۴-۲-۱-۵- اهمیت تبلیغات در واردات کالا:۹۶

۴-۲-۲ – نتایج استنباطی.. ۹۹

۴-۳ نتایج آزمون فرضیه ها۱۱۴

فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات پژوهش

۵-۱- مقدمه. ۱۱۶

۵-۲-خلاصه و نتیجه گیری.. ۱۱۶

۵-۳- نتایج آزمون فرضیات.. ۱۱۸

۵-۴- یافته های تحقیق. ۱۱۸

۵-۵- پیشنهادات کاربردی.. ۱۱۹

۵-۶- محدودیت های تحقیق. ۱۲۰

۵-۷- پیشنهاد به محققان آتی.. ۱۲۱

بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی
فهرست منابع. ۱۲۳

بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی
فهرست جداول

جدول۴-۱: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک جنسیت… ۶۳

جدول۴-۲: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک سن.. ۶۴

جدول۴-۳: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک تحصیلات.. ۶۵

جدول۴-۴: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک نوع فعالیت… ۶۶

جدول۴-۵: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک زمینه فعالیت… ۶۷

جدول۴-۶: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱. ۶۹

جدول۴-۷: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲. ۷۰

جدول۴-۸: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۳. ۷۱

جدول۴-۹: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۴. ۷۲

جدول۴-۱۰: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۵. ۷۳

جدول۴-۱۱: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۶. ۷۴

جدول۴-۱۲: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۷. ۷۴

جدول۴-۱۳: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۸. ۷۶

جدول۴-۱۴: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۹. ۷۷

جدول۴-۱۵: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۰. ۷۸

جدول۴-۱۶: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۱. ۷۹

جدول۴-۱۷: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۲. ۸۰

جدول۴-۱۸: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۳. ۸۱

جدول۴-۱۹: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۴. ۸۲

جدول۴-۲۰: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۵. ۸۲

جدول۴-۲۱: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۶. ۸۴

جدول۴-۲۲: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۷. ۸۵

جدول۴-۲۳: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۸. ۸۶

جدول۴-۲۴: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه۱۹. ۸۷

جدول۴-۲۵: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۰. ۸۸

جدول۴-۲۶: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۱. ۸۹

جدول۴-۲۷: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۲. ۹۰

جدول۴-۲۸: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۳. ۹۱

جدول۴-۲۹: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۴. ۹۲

جدول۴-۳۰: میزان اهمیت نوع بسته بندی کالا در واردات کالا. ۹۳

جدول۴-۳۱: میزان اهمیت ویژگیهای کالا( برند، کیفیت و …) در واردات کالا. ۹۴

جدول۴-۳۲: میزان اهمیت قوانین موجود در کشور در واردات کالا. ۹۵

جدول۴-۳۳: میزان اهمیت تبلیغات در واردات کالا. ۹۶

جدول۴-۳۴: میزان اهمیت رقابت بازار در واردات کالا. ۹۷

جدول۴-۳۵: میزان اهمیت ویژگی های کشور( فرهنگ و…) در واردات کالا. ۹۸

جدول۴-۳۶: آزمون کولموگروف- اسمیرنف تک نمونه ای برای متغیرهای اصلی پژوهش… ۹۹

جدول۴-۳۷: تأثیر نوع بسته بندی و حمل و نقل کالا بر واردات کالا. ۱۰۰

جدول۴-۳۸: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه اول پژوهش… ۱۰۰

جدول۴-۳۹: تأثیر ویژگیهای کالای وارداتی(برند، کیفیت و…) بر واردات کالا. ۱۰۱

جدول۴-۴۰: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه دوم پژوهش… ۱۰۱

جدول۴-۴۱: تأثیر قوانین موجود در کشور بر واردات کالا. ۱۰۲

جدول۴-۴۲: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه سوم پژوهش… ۱۰۲

جدول۴-۴۳: تأثیر تبلیغات بر واردات کالا. ۱۰۳

جدول۴-۴۴: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه چهارم پژوهش… ۱۰۳

جدول۴-۴۵: تأثیر رقابت در بازار بر واردات کالا. ۱۰۴

جدول۴-۴۶: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه پنجم پژوهش… ۱۰۴

جدول۴-۴۷: تأثیر ویژگی های کشور( فرهنگ و…) بر واردات کالا. ۱۰۵

جدول۴-۴۸: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه ششم پژوهش… ۱۰۵

جدول۴-۴۹: رتبه بندی عوامل کلی تأثیرگذار بر واردات کالا. ۱۰۶

جدول۴-۵۰: رتبه بندی ریز عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا. ۱۰۶

جدول ۴-۵۱: بررسی اثر جنسیت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق. ۱۰۷

جدول ۴-۵۲ : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق. ۱۰۸

جدول ۴-۵۳: بررسی اثر سن پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق. ۱۰۸

جدول ۴-۵۴ : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق. ۱۰۹

جدول ۴-۵۵: بررسی اثر تحصیلات پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق. ۱۰۹

جدول ۴-۵۶ : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق. ۱۱۰

جدول ۴-۵۷: بررسی اثر نوع فعالیت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق. ۱۱۱

جدول ۴-۵۸ : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق. ۱۱۲

جدول ۴-۵۹: بررسی اثر زمینه فعالیت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق. ۱۱۲

جدول ۴-۶۰ : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق. ۱۱۳

بررسی عوامل تأثیرگذار بر واردات کالا در بازرگانان اتاق بازرگانی
فهرست نمودارها

نمودار۴-۱: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک جنسیت… ۶۳

نمودار۴-۲: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک سن.. ۶۴

نمودار۴-۳: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک تحصیلات.. ۶۵

نمودار۴-۴: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک نوع فعالیت… ۶۶

نمودار۴-۵: توزیع فراوانی و درصد بازرگانان مورد مطالعه به تفکیک زمینه فعالیت… ۶۷

نمودار۴-۶: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱. ۶۹

نمودار۴-۷: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲. ۷۰

نمودار۴-۸: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۳. ۷۱

نمودار۴-۹: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۴. ۷۲

نمودار۴-۱۰: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۵. ۷۳

نمودار۴-۱۱: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۶. ۷۴

نمودار۴-۱۲: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۷. ۷۵

نمودار۴-۱۳: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۸. ۷۶

نمودار۴-۱۴: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۹. ۷۷

نمودار۴-۱۵: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۰. ۷۸

نمودار۴-۱۶: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۱. ۷۹

نمودار۴-۱۷: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۲. ۸۰

نمودار۴-۱۸: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۳. ۸۱

نمودار۴-۱۹: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۴. ۸۲

نمودار۴-۲۰: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۵. ۸۳

نمودار۴-۲۱: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۶. ۸۴

نمودار۴-۲۲: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۷. ۸۵

نمودار۴-۲۳: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۱۸. ۸۶

نمودار۴-۲۴: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه۱۹. ۸۷

نمودار۴-۲۵: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۰. ۸۸

نمودار۴-۲۶: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۱. ۸۹

نمودار۴-۲۷: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۲. ۹۰

نمودار۴-۲۸: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۳. ۹۱

نمودار۴-۲۹: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به گویه ۲۴. ۹۲

نمودار۴-۳۰: میزان اهمیت نوع بسته بندی کالا در واردات کالا. ۹۳

نمودار۴-۳۱: میزان اهمیت ویژگیهای کالا( برند، کیفیت و …) در واردات کالا. ۹۴

نمودار۴-۳۲: میزان اهمیت قوانین موجود در کشور در واردات کالا. ۹۵

نمودار۴-۳۳: میزان اهمیت تبلیغات در واردات کالا. ۹۶

نمودار۴-۳۴: میزان اهمیت رقابت بازار در واردات کالا. ۹۷

نمودار۴-۳۵: میزان اهمیت ویژگی های کشور( فرهنگ و…) در واردات کالا.۹۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.