مقاله رایگان ایدز – HIV – اچ آی وی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رایگان ایدز – HIV – اچ آی وی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رایگان ایدز – HIV – اچ آی وی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رایگان ایدز – HIV – اچ آی وی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رایگان ایدز – HIV – اچ آی وی :
HIV
ایدز یا ویروس “اچ ای وی”(HIV) بیماری است که باعث تخریب سیستم دفاعی بدن انسان می شود. این ویروس بطرق مختلف همانند داشتن روابط جنسی با فرد یا افراد مسلول به این بیماری، استفاده از سرنگ و فراورده های خونی آلوده، دریافت و انتقال خون آلوده و همچنین از طریق مادر آلوده به این ویروس درهنگام تولد نوزاد می باشد
۱ – در افراد مورد مطالعه آگاهی از بیماری ایدز HIV حدود ۵/۴۸ % بوده که بسیار کم است و در جوانان و نوجوانان اطلاع و آگاهی کمتر از این حد می باشد.
۲ مهم ترین عامل آن نداشتن آگاهی کافی در این زمینه می باشد .
۳ – تا فروردین ماه سال ۱۳۸۱ در ایران ۳۶۸۰ مورد آلوده به ایدز گزارش شده و از این تعداد ۳۶۴ مورد فوت کرده اند با توجه بـه ۱۸ میلیون دانش آموز و نیروی جنسی قوی و افسار گسیخته آن ها و بـا دانش و آگاهی پایین از راه های پیشگیری و عدم دانش و اطلاع رسانی در کتب درسی ، احساس می کنم جوانان در مسیر سِیلی خشمگین اردو زده اند .
۴ – روزی در ایران آبـله ، حصبـه ، دیفتـری ، وبــا و … بـه صورت اپیـدمی در می آمد و قتل عام می کرد (از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بپرسید) ؛ بـا لطف خدا و مطالعات و زحمات دانشمنـدان راه هـای پیشگیری بیمـاری های فوق یکی یکی شنـاخته شده اند و بشر امروز بیش از ۹۰ % از این بیماری ها را می تواند درمان کند و اکنون ایدز بیماری هنوز راه درمانی بـرای آن کشف نشده جای آن ها را گرفته است .
۵ – باید برای مبارزه بـا این بیماری خیلی جدی و پـررنگ و قوی و بدون خجالت و رو دربـایستی بـا بیانی شفاف راه های پیشگیری از این بیماری خانمان سوز را جدی تر و مصمم تر از بیماری های دیگر بـه جوانان و نوجوانان آموخت . زیرا ، نیروی قوی جنسی چنان است که بـا اینکه فرد خود میداند کنترلش را از دست داده و بعـد بـار ندامت را بـه دوش خواهد کشید ، باز هم به سمت آن جذب می شود . لـذا ، اولیا و به خصوص معلمان ما بـاید شفاف و جدی جوانان را آگاه کنند . البته ، ما در جامعه اخلاقی و سنـّتیمان مشکلی داریم کـه بـاید فداکارانـه بـا آن مبـارزه کــرد ؛ مثـلا : تشریح چشم ، گوش ، قلب ، کلیه و … اشکالی ندارد و بلکـه بسیـار پسندیده هم هست و تدریس آن توسط دبیر مرد برای پسر یا دختر و یا تدریس آن توسط دبیر زن بـرای پسر یـا دختر نـه خجالتی دارد و نـه عیب ، نـه مزمت شده و نـه خنده دار است . بلکه هـر سوال ریز و درشتی هـم داشتـه باشنـد ، می پرسنـد و موضوع کاملاً روشن می شود . امـّا در مـورد دستگاه تنــاسلی ( دستگـاه تولید مثل ) بـه طـور سنّتی موانـع زیادی وجود دارد که علی النهایـه نگفتن و در جهـل ماندن و از نـاآگـاهی مـــردن را بهتـــر از بدآموزی و بی ادبی گفتـــن می دانند !!!
۶ – دو هفته پیش ساعت ۵/۷ الی ۸ صبح برای قرائت فاتحه به بهشت زهرا رفته بودم ، ناگهان متوجه سواری پرایدی شدم که روی قبرها بـا سرعت و بـدون کنترل در حـال حرکت نـاموزون و وحشتناکی است و بـالاخره بـه گودالی افتاد . در میان گرد و خاک فراوان جمع شدیم ، خانم نسبتـاً میانسـالی پشت فرمـان نشستـه و می خواستـه است تـا شوهرش و بقیـه بـا امـوات نجوایی می کنند و فـاتحه ای و احیانـاً سوره ای از قرآن قرائت می کنند ، ایشان هـم کمی تمریـن بفرماینـد و آن صحنـه وحشتنـاک و خطرناک را بـه وجود آورد کـه واقعاً چقدر به خیر گذشت که نـه خودش صدمه جانی دید و نه بـه کسی صدمه زد . غرض اینکه اگر این خانم کـه اصلاً اطلاع رانندگی نداشت پشت فرمان قرار نمی گرفت و یـا مهارتی در این کـار داشت جـو ترس و وحشت ایجاد نمی کرد و صحنه خطر را به وجود نمی آورد ؛ ایـن آگـاهی ناقص بود کـه خطر آفرید . آری عزیـزان بـا خجالت ، بدون جرئت ، با ترس از تهمت و اتهام و بـازجویی سبب آن شده کـه آگاهی و اطلاع صحیـح از جلوگیری به جوانـان داده نشود . در صورتی کـه در کتـاب هـای درسی بیشتـر کشورهـای خـارجی بـه طـور واضح و دقیق روابـط جنسی بـه جوانـان آموزش داده می شود ، در اینجا تذکراً از بزرگان دینی ، علمی و اخلاقی می خواهم که خیلی زود در این بـاره فکری بکنند و در صورت لزوم وزارت آموزش و پرورش را هدایت و راهنمایی نمایند . بنحوی که جنبه های عرفی و اخلاقی حفظ شود و نسل جوان را از خطر نـاآگاهی و یـا اطلاع و آگاهی ناقص و غلط برهـانند کـه احساس می کنـم کـه بـا ایـن وضـع کـار بـه جـایی برسد که ندامت و افسوس دیگر فایده ای نداشته باشد .
۷ – در این جا احساسات معلمی من به من نهیبی می زند که ” وظیفه تو چیست ؟ تو که میدانی چرا معطلی ؟ سکوت گناه است . وظیفه ات را عمل کن . ” می تـرسم ، در سن و سال ریسک کردن نیستـم ، حـال و حوصـله هـم نـدارم ،آخر معلمین دینی ما در کلاس درس ، خود را مجاز بـه گفتن مسایل شرعی نمی دانند این ها باید از مقامات بالا نهادینـه شود . آمـار بیشتـرین بیماری های عادی در جامعه مـا بیماری های زنان است ، می دانید چرا ؟ برای این کـه مسایل بهداشتی و مبتلا بـه آن ها در سن جوانی توسط دبیران و کتب درسی بـه درستی بـه آن ها یاد داده نمی شود و یادگیری های نـاقص و غلط بسیار خطرناک است .
۸ – شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش شهـر تهران در سال تحصیلی ۸۱ – ۸۰ از ۴۰۰ نفـر دانش آموز دختر و پسر در مورد بیماری ایدز و راه های سرایت آن پرسشی نموده که حدود ۲۵ % آن ها تماس بـا بدن بیمـار را راه سرایت و انتقال بیماری از شخص مبتلا بـه فرد سالم دانسته اند ، حدود ۳۵ % آن ها انتقـال ایـن ویروس را از راه گـزش نیش حشرات دانسته اند و حدود ۶ % هـم بـه سؤالات پاسخ نداده انـد . در مـورد پیشگیری از ایـن بیمـاری نیــز پـرسش آماری بـه عمـل آمـده و درصـد قابـل ملاحظه ای معتقد بـه جداسازی افراد آلوده از جامعه بودند ، عـده ای عدم واردات مـواد غـذایی بـه خصوص گوشت را از کشورهای خـارج راه پیشگیری معـرفی کرده اند و عده ای واردات خـون و فـرآورده های خونی را عامل انتشار ویروس HIV دانسته اند و ورود آن را ممنوع اعلام کرده اند .
۹ – امروزه در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی از شیوع این بیماری جلوگیری جدی بـه عمل آمده و مـردم و جوانان را بـا وسایل ارتباط جمعی و کتب درسی بـا این بیماری آشنـا نموده و بـه علت آگـاهی از راه های سرایت و پیشگیری تا حدی بـه کنترل درآمده و با کمال تاسف امروزه بیش از ۹۰ % از مـوارد آلودگی مربوط به کشورهای جهان سوم است .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.