مصرف، مصرفگرایی و پیامدهای آن


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مصرف، مصرفگرایی و پیامدهای آن دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مصرف، مصرفگرایی و پیامدهای آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مصرف، مصرفگرایی و پیامدهای آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مصرف، مصرفگرایی و پیامدهای آن :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

یکی از خصیصههای بنیادین بشر، نیازمند بودن و برهمین اساس مصرفکننده بودن آن است، بشر برای تدام حیات خویش، نیازمند مصرف کالاها و خدماتی است که نیازهای اولیه او برآورده سازد. مصرف، امروزه به یکی ازمفاهیم اساسی برای جامعه مدرن تبدیل شده و دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است.الگوی مصرف در جامعه نقش تعیینکنندهای در تخصیص منابع برای تولید انواع کالاهای تولیدی، شیوه توزیع آنها و همچنین توسعهاقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد. بنابراین اگر الگوی مصرف در جامعهای، افراد را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کند، بخش اعظم منابع درآمدی جامعه به مصرف اختصاص مییابد در نتیجه، از سطح پس انداز کل وبه تبع آن سرمایهگذاری کاسته میشود و این امر جامعه را با کاهش تولید و فقر اجتماعی روبرو میکند. اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگسازی پایدار است و این خود نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزامرفتارهای اصلاح مصرفی را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتاً یک فرهنگ در تمام عرصههای مصرفی تبدیل میشود. ماهیت و عوامل تعیینکننده میزان و نوع مصرف در جامعه میتواند کلیدی برای فهم رفتارهای مصرفی باشد. با توجه به آنکه، مصرفگرایی شکل افراطی یک آسیب اجتماعی و از موضوعات مهم در جامعهشناسی و مطالعاتفرهنگی است بررسی آن به بعنوان یک مسئله در حال گسترش مستلزم شناخت علمی و سپس برنامهریزی دقیق است،در این مقاله به بررسی این پدیده پرداختیم. روش تحقیق در این مقاله، روش اسنادی است. از پیامدهای مصرفگرایی میتوان به تبدیل ثروت و مصرف به ارزش برتر، مدگرایی، فشار هنجاری، نیاز به احترامو تأیید اجتماعی، نیاز آفرینی، شکاف طبقاتی، احساس محرومیت، نمایش ثروت و جبران کسری درآمد از راه- های نابهنجار اشاره کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.