تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان کم توان ذهنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان کم توان ذهنی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان کم توان ذهنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان کم توان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان کم توان ذهنی :
تعداد صفحات :۶
چکیده مقاله:
شواهد دال براین است که، یادگیرندگان عقب مانده می توانند از راهبردهای شناختی و فراشناختی هنگامی که نحوه استفاده از آنها را یاد می گیرند، استفاده کنند (راندو و هرسکو، ۱۹۸۱ ؛نقل درصانعی ، ۱۳۸۲ ).هدف از پژوهش حاضر، تعیین تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی است. در این پژوهش بعد از انتساب تصادفی ۲۰ دانش آموز به دو گروه آزمایش و کنترل، از آزمون درک مطلب محقق ساخته، به منزله پیش آزمون وپس آزمون برای دو گروه استفاده شد. گروه آزمایشی دوازده جلسه راهبردهای شناختی و فراشناختی را آموزش دیدند و گروه کنترل در طول این مدت روش های معمول را آموزش می دیدند. در پایان دوره ی آموزشی هر دو گروه مجددا آزمون درک مطلب محقق ساخته را به عنوان پس آزمون دریافت کردند. داده ها با استفاده از آزمون تی برای گروه های مستقل و وابسته به وسیله ی نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که پس از آموزش، از لحاظ میزان درک مطلب تفاوت معناداری بین گروه های آزمایش و کنترل وجود دارد. بر این اساس به نظر می رسد که آموزش راهبردهای مناسب در سال های پایانی دبستان می تواند به بهبود مهارت درک مطلب دانش آموزان منجر شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.