تاثیرگروه های مرجع بر رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی:رب گوجه فرنگی و خمیردندان)


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیرگروه های مرجع بر رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی:رب گوجه فرنگی و خمیردندان) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیرگروه های مرجع بر رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی:رب گوجه فرنگی و خمیردندان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیرگروه های مرجع بر رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی:رب گوجه فرنگی و خمیردندان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیرگروه های مرجع بر رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی:رب گوجه فرنگی و خمیردندان) :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

گروه مرجع از عناصر عوامل فرهنگی- اجتماعی و گروهی موثر بر رفتار مصرف کننده است که با توجه به اهمیتش در بحث رفتار مصرف کننده، در این مقاله مورد بررسی قرارگرفته است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و نحوه ی گردآوری داده ها از نوع پیمایشی-توصیفی است. فرضیه ی تحقیق:گروه مرجع بر رفتار انتخابی محصول توسط مصرف کننده تاثیرگذار می باشد. این تحقیق با ابزار پرسشنامه ساختمند محقق ساخته و به صورت مصاحبه ی حضوری انجام گرفت و دو محصول خمیر دندان و رب گوجه فرنگی مورد بررسی قرار گرفتند. درواقع سوال اصلی تحقیق میزان تاثیر گروه مرجع بر رفتار مصرف کنندگان می باشد. جامعه ی آماری ما زنان ۲۰ تا ۵۰ سال شهر تهران می باشد. و با روش خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی با ساکنین مناطق نهایتا مناطق ۱.۲.۳.۵.۶.۸.۱۰.۱۴.۱۶.۲۰ مصاحبه انجام گرفت. یافته های موجود نشان می دهد بیش از ۳۰ درصد آن ها برند اجناس را (که شامل خمیر دندان و رب گوجه فرنگی می شود) در فروشگاه یا داروخانه می بینند و خریداری می کنند. ۱۵.۵ درصد مصرف کنندگان در مورد انتخاب برند خاص به فروشنده( ی فروشگاه، داروخانه و …) اعتماد می کند. بیش از ۱۴.۵ درصد مصرف کنندگان از سایرین(دوستان و آشنایانشان) می پرسند(گروه مرجع) .از آنجا که خمیردندان و رب گوجه فرنگی نمونه ای از کالاهای ضروری-خصوصی است لذا تأثیر گروههای مرجع بر این نوع کالاها پایین است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.