شناسایی و تحلیل جایگاه گردشگری داخلی با استفاده از مدل Swot نمونه موردی: شهرستان خرم آباد


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و تحلیل جایگاه گردشگری داخلی با استفاده از مدل Swot نمونه موردی: شهرستان خرم آباد دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و تحلیل جایگاه گردشگری داخلی با استفاده از مدل Swot نمونه موردی: شهرستان خرم آباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و تحلیل جایگاه گردشگری داخلی با استفاده از مدل Swot نمونه موردی: شهرستان خرم آباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و تحلیل جایگاه گردشگری داخلی با استفاده از مدل Swot نمونه موردی: شهرستان خرم آباد :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

امروزه گردشگری بویژه شاخه شهری آن جایگاه خاصی را در اقتصاد کشورها و نقش موثر در ارتقاء ساختار اقتصادی اجتماعی و فرهنگی – کشورهای در حال رشد که اغلب کشورهای اسلامی می باشند دارا می باشد. لذا توسعه گردشگری شهری اسلامی نیاز به مدیریت و برنامه ریزی مناسب دارد. در این پژوهش هدف شناسایی و تحلیل خرم آباد بعنوان یک مقصد گردشگری شهری اسلامی، تبین جایگاه آن و بررسی علت جایگاه و سهم این شهر زاگرس نشین در جذب گردشگر داخلی می باشد.شهرخرم آبادبعنوان مرکزاستان لرستان ازمنظرگردشگری دارای جاذبه های طبیعی(دیارآبشارها و رودها، دیارلاله های واژگون،…)و فرهنگی و تاریخی(قلعه فلک الافلاک،کلماکره،…)متعددی است.درعین حال موقعیت استان و منابع غنی خدادادی ،پتانسیل قابل توجهی برای توسعه گردشگری دراستان پدیدآورده است که شکی نیست بخش اقتصادی و اشتغال استان بدان نیاز جدی دارد. اما واقعیت آن است که به رغم تمام جذابیت ها و توان موجود، خرم آباد دست کم در میان مراکز استان ها از جایگاه مناسبی در جذب گردشگر برخوردار نیست (گردشگری صنعت خاموش دراستان). این درحالی است که خرم آباد جاذبه های طبیعی شهرهای شمالی ودیدنی های تاریخی شهرهای مرکزی رابالنسبه داراست امابه دلایل گوناگون که این مقاله درجستجوی کشف آنهاست تبدیل به یک مقصدگردشگری اولویت دار برای گردشگر داخلی نگردیده است.در این مقاله با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و با اتکا به مطالعات میدانی و کتابخانه ای و استفاده ازمدل swot بررسی علل این امر پرداخته شده است و براساس یافته های بدست آمده پیشنهاداتی برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه شده است. بخشی ازاین راهکارها در سطح استان و بدست مردم بومی منطقه و بخشی دیگر به سیاست های ملی و دلایل فرا دست مرتبط می باشد. آنچه مسلم است در بازار رقابت گردشگری امروز، ادامه روند فعلی به هیچ وجه مناسب زاگرس نشین ها نیست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.