مقاله نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش دارای ۱۰۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش :

بخشی از فهرست مقاله نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش

فصل ۱: مقدمه نشانه شناسی و خاستگاه فلسفی
۱-۱ نشانه چیست ؟
۱-۲ نشانه شناسی
۱-۳ ساختارگرایی و نشانه شناسی ( دیدگاه سوسور)
۱-۴ خاستگاه فلسفی
۱-۵ طبقه بندی پیرس
۱-۶ نشانه‌های طبیعی و نشانه‌های مصنوعی
۱-۷ هدف نشانه‌ها
۱-۸ نظریه‌ی نشانه شناسیک

فصل ۲: ملاحظات نظری
۲-۱ در مکتب پراک
۲-۲ فرایند نشانه شدن ابژه
۲-۳ Semiotics
۲-۴ نشانه از دید سوسور
۲-۵ نشانه از دید پیرس
۲-۶ تکامل دسته‌بندی پیرس
۲-۷ دیگر تقسیم‌بندی‌ها
۱-۲-۷ مثلث معنایی آگرن وریچاردز
۲-۲-۷ الگوی متز
۳-۲-۷ الگوی معنایی فرگر
۴-۲-۷ مربع نشانه شناسی گریماس
۵-۲-۷ الگوی کریستال
۲-۸ دلالت صریح و ضمنی
۲-۹ روابط همنشینی و جانشینی
۲-۱۰ رمزگان
۱-۲-۱۰ دسته‌بندی ژان پل سیمون
۲-۲-۱۰ دسته‌بندی امبرتواکوا
۳-۲-۱۰دسته‌بندی بارت

فصل ۳: طبقه‌بندی نظام‌های نشانه‌ای
۳-۱ طبقه‌بندی کوزان
۳-۲ طبقه‌بندی اسلین
۳-۳ پرسشنامه‌ی پاویس

فصل ۴: بازیگر
۴-۱ نشانه‌ای شدن روی صحنه
۴-۲ روابط مکانی
۴-۳ بازیگر و شخصیت
۴-۴ بازیگر پل ساز
فصل ۵: کنش
۵-۱ ۶عامل سازنده کنش
۵-۲ الگوی کنشی گرماس
۱-۵-۲ الگوی کنشی گرماس / سجودی
۲-۵-۲ الگوی کنشی گرماس / پرویز
۳-۵-۲ الگوی کنشی گرماس / آلن آستین و جرج ساونا
۵-۳ اهمیت الگوی کنش و محدودیتها
۵-۴ انواع کنش از دید کرالام
۵-۵ کنش گفتار
۱-۵-۵ تفاوت مکالمه‌ی دراماتیک از معادل روزمره
۲-۵-۵ طبقه بندی آستین از کنش‌های غیر بیانی
۳-۵-۵ تئودورف، گزاره و ؟؟؟
۵-۶ نیت و هدف
۵-۷ زمان کنش
۵-۸ حرکت و نظام نشانه‌های حرکت
۱-۵-۸ اصول حرکت
۲-۵-۸ کارکردهای حرکت
۳-۵-۸ سیگنال حرکتی
۴-۵-۸ سه نوع اصلی صحنه‌ای
۵-۹ دستگاه مختصات سه بعدی کنش
۵-۱۰ الزامات ذهنی کنش

فصل ۶: تأویل کنش
۶-۱ تأویل
۶-۲ تأویل در مباحث مدرن
۶-۳ نیت مولف
۶-۴ گفتگو با متن
۱-۶-۴ سه درجه‌ی معنا
۲-۶-۴ پایگان معانی از نظر دانته
۳-۶-۴ انسجام معنایی
۴-۶-۴ انتقاد به نشانه‌ شناسی – دریدا
۶-۵ ارتباط رقمی یا قیاسی
۱-۶-۵ عناصر ارتباط کلامی
۲-۶-۵ الگوی ساده‌ی ارتباط تئاتری
۶-۶ عملیات تفسیری

هدف از این پژوهش استفاده از نشانه شناسی در فرایند بازیگری، به خصوص کنش وی و بازخورد آن در تاویل کنش توسط مخاطبان میباشد.
این مقاله سعی دارد به سوالات زیر پاسخ دهد:
۱.درام، برای انتقال پیامهایش از چه نشانه هایی استفاده میکند و تماشاگران چگونه معناهای آن را در می یابند؟
۲.نشانه شناسی چه علمی است و الگوهای کنشی کدامند؟
۳.چگونه میتوان به یک ساختار سه بعدی از کنش دست یافت؟
۴.و در آخر، تاویل چیست و تاویل کنش به چه شکل صورت می پذیرد؟
در این پژوهش با روش مقایسه نظریه ها و تعمیم آنها به ساختار مختصات سه بعدی کنش دست یافته ام که امیدوارم قابل استفاده کارگردانان،‌ بازیگران و علاقمندان در درک بهتر متن و اجرای تئاتری باشد.

نشانه چیست؟
«به گفته امبرتو اکو «نشانه تمامی آن چیزهایی است که بر پایه قراردادی اجتماعی و از پیش نهاده، چیزی را به جای چیز دیگری معرفی میکنند. نشانه شناسی نظریه ای است درباره دروغ»
«عناصر یک نمایش دراماتیک- از جمله زبان گفتگوها، دکور، حرکت های بازیگران، لباس، چهره آرایی، زیر و بم صدای بازیگران و بسیاری از نشانه های دیگر هر یک به روش خود به پیدایش معنای آن نمایش یاری میرساند. هر عنصر نمایش را میتوان نشانه ای Sign دانست که بخشی از معنای کلی یک صحنه، یک رخداد، یا یک لحظه‌ی رویداد را در خود دارد.»
نشانه شناسی
«نشانه شناسی، شاخه ای از دانش بشری است که موضوعش نشانه ها و چگونگی کاربرد آنها برای ارتباط میان انسان ها و برای انتقال معناست.»
تعریف نشانه شناسی از نظر کرالام عبارت است از: «علمی است که به مطالعه چگونگی تولید معنی در جامعه می پردازد. بنابراین نشانه شناسی به یک اندازه به مساله فرایند های دلالت و ارتباطات، یعنی به مطالعه شیوه های تولید و مبادله معنی می پردازد. نشانه شناسی – دست کم به شکل آرمانی- یک علم چند رشته ای (multidisciplinary) است که یک هدف عام مشترک، یعنی درک بهتر رفتار معنا دار انسان، به آن وحدت می بخشد.»
ساختار گرایی و نشانه شناسی
«فردیناند دوسوسور زبان شناس سوئیسی، اولین فردی بود که در قرن حاضر با رویکرد جدیدی به مطالعه زبان پرداخت. کتابش (دوره زبان شناسی عمومی) در سال ۱۹۱۵ یعنی پس از مرگش منتشر شد. او معتقد به یک مطالعه ساختاری بود که ابعاد در زمانی (تاریخی) و همزمانی (معاصر) زبان را شامل میشد. وی میان زبان (langue) و گفتار (parole) تفاوت قائل بود. تلقی زبان به عنوان یک نظام نشانه شناختی حاصل مطالعات سوسور بود. در این نظام نشانه شناختی، نشانه زبانی (زبان) بیشتر در اصطلاحات دو گانه ای همچون «دال» و «مدلول» یا «صدا- تصویر» و «مفهوم» ارائه گردید. هر دو وجه نشانه زبانی اختیاری اند. به همین دلیل، زبان میتواند نظامی خود تنظیم و انتزاعی و مستعد تاویل باشد. از تاثیر متقابل شباهت ها و تفاوت های میان دال هاست که معنا تولید میشود و برای درک این معنی به یک رویکرد ساختگرا نیاز داریم که در این رویکرد «اجزای» زبان در ارتباط با «کل» در نظر گرفته شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.