سهم سبکهای یادگیری و فرسودگی تحصیلی در تبیین توانمندیهای فردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
15 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سهم سبکهای یادگیری و فرسودگی تحصیلی در تبیین توانمندیهای فردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سهم سبکهای یادگیری و فرسودگی تحصیلی در تبیین توانمندیهای فردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سهم سبکهای یادگیری و فرسودگی تحصیلی در تبیین توانمندیهای فردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سهم سبکهای یادگیری و فرسودگی تحصیلی در تبیین توانمندیهای فردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، که در سال ۴۹۳۱ انجام شد، بررسی سهم سبکهای یادگیری و فرسودگی تحصیلی در تبیین توانمندیهای فردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، در پردیسهای استان قم بود. این تحقیق، از نوع توصیفی و به روشهمبستگی انجام شده است. جامعه آماری آن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در پردیسهای استان قم، به تعداد ۱۲۳ نفر بودند. نمونه آماری پژوهش، بر اساس نسبت جامعه ۴۷۱ نفر، به صورت تصادفی در دسترس و به روش طبقهای انتخاب گردید. درتجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شد. ابزار اندازهگیری، شامل پرسشنامه کوتاه توانمندی های پترسون و سلیگمن، پرسشنامه سبک های یادگیری گراشا ریچمن و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران بود. بر اساس نتایج پژوهش؛ ابعاد سبکهای یادگیری که شامل ۱ خرده مقیاس است، به میزان۰/۴۴۶ با متغیر توانمندیهای فردی همبستگی نشان داد. سبکهای یادگیری ۲۰ درصد از تغییرات متغیر توانمندیهای فردی را تبیین میکنند. از ۱ عامل سبکهای یادگیری، سبک های یادگیری مشارکتی، مستقل، همیار و اجتنابی، بیشترین تأثیر را بر توانمندیهای فردی دانشجویان نشان دادند. ابعاد فرسودگی تحصیلی شامل ۹ خرده مقیاس، به میزان ۰/۳۸۴ همبستگی نشان داد. فرسودگی تحصیلی، ۴۱ درصد از تغییرات متغیر توانمندیهای فردی را تبیین میکنند. ناکارآمدی تحصیلی، بیشترین تأثیر را بر توانمندیهای فردی نشان داد. عوامل معدل درسی، رشته تحصیلی و جنسیت، به میزان ۰/۱۵۱ با متغیر توانمندیهای فردی همبستگی نشان دادند. ضریب تعیین معدل درسی، رشته تحصیلی و جنسیت، ۲ درصد از تغییرات متغیر توانمندیهای فردی را تبیین میکنند، و از این بین، عامل معدل درسی، بیشترین تأثیر را بر توانمندیهای فردی نشان داد. هر دو فرضیه تحقیق، مورد تأیید قرار گرفتند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.