نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های مهندسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های مهندسی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های مهندسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های مهندسی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

هدف مقاله حاضر عبارت است از شناسایی نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های فنی- مهندسی، از اینرو، مطابق با هدف مذکور، پرسش های مطالعه حاضر عبارتند از: ۱-کارکردهای علوم فنی- مهندسی چه هستند؟ ۲-کاردهای علوم انسانی جه هستند؟ ۳-چه نسبتی بین علوم انسانی و علوم فنی- مهندسی می توان قائل شد؟ به منظور رسیدن به پاسخ پرسش های فوق، مطالعه حاضر از روش تحلیلی- استنتاجی که از زمره روش های مطالعات فلسفی است. استفاده کرده است. نتایج این تحلیل دلالت بر آن دارد که علوم فنی- مهندسی بنا به ماهیتشان علومی کاربردی محسوب می شوند. عمده کارکردهای این علوم عبارتند از: ۱-حل مشکلات و مسائل زندگی بشری و جوامع انسانی ۲-ارائه راه حل ها و راهکارهای جدید برای زندگی بهتر و راحت تر ۳-تغییر سبک و شیوه زندگی جوامع انسانیف از سوی دیگر، اهم کارکردهای علوم انسانی عبارت است از: ۱-شناخت و فهم انسان و جامعه انسانی ۲-کمک به رشد و تکامل فرد و جامعه، ۳-شناخت و فهم تغییرات زندگی انسانها در طول تاریخ ۴-ارائه راه حل ها و راهکارهای مناسب، ۵-آگاهی بخشی و نقادی، به منظور کاهش مشکلات، مسائل و بحران های فردی و اجتماعی، همان طور که تأمل در کارکردها نشان می دهد، بین کارکردهای علوم فنی- مهندسی و همچنین علوم انسانی تشابه و همبستگی زیادی وجود دارد. از اینرو رشد و توسعه علوم فنی- مهندسی و علوم انسانی نباید منفک و جدای از یکدیگر ترسیم گردد. به عبارت دیگر، موفقیت هر یک از این دو حوزه در تحقق کارکردهای خود مستلزم آگاهی، شناخت و تعامل است. در پایان این مطالعه پیشنهاد می دهد که برای تحقق موارد فوق لازم است که دانشجویان و محققات علوم فنی- مهندسی با دانش های قلمرو علوم انسانی نیز آشنا گردند. ضمن اینکه عکس آن نیز صدق می کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.