تعیین عوامل موثر بر غنی سازی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه مونته سوری به منظور ارائه الگوی مناسب


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین عوامل موثر بر غنی سازی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه مونته سوری به منظور ارائه الگوی مناسب دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین عوامل موثر بر غنی سازی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه مونته سوری به منظور ارائه الگوی مناسب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین عوامل موثر بر غنی سازی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه مونته سوری به منظور ارائه الگوی مناسب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین عوامل موثر بر غنی سازی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه مونته سوری به منظور ارائه الگوی مناسب :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

هدف تحقیق حاضر، تعیین عوامل موثر بر غنی سازی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه مونته سوری بود ه است. روش تحقیق، توصیفی ازنوع همبستگی بوده است. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی منطقه ۸ آموزش و پرورش شهر تهران (۵۰۰ نفر)بوده که در سال ۹۴-۱۳۹۳ مشغول به خدمت هستند. در این پژوهش از شیوه نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای استفاده شده است و نهایتاً ۳۸۰ نفر بطور تصادفی برای تحقیق انتخاب شدند. پرسشنامه ها مورد نظر بین پاسخگویان توزیع گردید. ابزارتحقیق سه دسته پرسشنامهبوده است: ۱.پرسشنامه محقق ساخته عوامل چهارگانه اثر گذار بر غنی سازی محیط یادگیری (هدف، شیوه، وسایل و تجهزات و فعالیتآموزشی) (=۰/۸۴)؛ ۲.پرسشنامه محقق ساخته درگیری یادگیری (=۰/۸۹)؛ ۳. پرسشنامه محقق ساخته غنی سازی محیط یادگیری بهبود یافته (=۰/۹۱). برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای همبستگی پیرسون، رگرسیون چند گانه گام به گام، و مدل معادله ساختاری استفاده شده است. بطور کلی نتایج تحقیق نشان داد، بین اهداف آموزشی مونته سوری (حمایت از دانش آموزان، بهبودمشارکت یادگیری دانش آموزان، بهبود توانایی تصمیم گیری دانش آموزان، بهبود نقص توجه دانش آموزان) و غنی سازی محیطیادگیری در سطح P<0/05 رابطه معناداری وجود دارد. بین شیوه های تربیتی مونته سوری (رشد ذهنی- جنبه های فیزیکی، شناختی،اجتماعی، هیجانی و اخلاقی) و غنی سازی محیط یادگیری در سطح P<0/05 رابطه معناداری وجود دارد. بین وسایل و تجهیزات آموزشیمونته سوری (چیدمان تجهیزات آموزشی، رنگ آمیزی مواد آموزشی) و غنی سازی محیط یادگیری در سطح P<0/05 رابطه معناداریوجود دارد. بین فعالیت های آموزشی مونته سوری (فعالیت های فردی، فعالیت های گروهی) و غنی سازی محیط یادگیری در سطحP<0/05 رابطه معناداری وجود دارد. درگیری یادگیری، رابطه بین مؤلفه های چهارگانه تربیتی مونته سوری را با غنی سازی محیطیادگیری واسطه گری می کند. مدل تجربی تحقیق از برازش نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.