سنجش نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به محیط مدرسه و معلمان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سنجش نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به محیط مدرسه و معلمان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سنجش نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به محیط مدرسه و معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به محیط مدرسه و معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سنجش نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به محیط مدرسه و معلمان :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف : پژوهش حاضر به منظور سنجش نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به محیط مدرسه و معلمان انجام شد . روش : در این پژوهش تعداد ۲۴۰ نفر از دانش آموزان پایه های سوم تا پنجم مقطع ابتدایی شامل ۱۴۰ دانش آموز دختر و ۱۰۰ دانش آموز پسر به شیوه نمونه برداری چند مرحله ای انتخاب گردید و افراد نمونه انتخاب شده به عبارات پرسشنامه پاسخ دادند . برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و برای بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد . برای بررسی تفاوت دختران و پسران در مقیاس های پرسشنامه از آزمون t مستقل استفاده شد. یافته ها : ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۰/۷۵ بدست آمد . این ضریب برای مقیاس تنهایی در مدرسه ۰/۷۲ مقیاس تمایل به مدرسه ۰/۶۹ مقیاس بیزاری از مدرسه ۰ ،بدست آمد . این ضرایب در واقع دقت آزمون و برآوردی از اعتبار آزمون است . برای ارزیابی کفایت برازش مدل از شاخص های نسبت خی دو بر درجه آزادی، ریشه میانگین خطای برآورد، نیکویی برازش، برازندگی تعدیل یافته، برازندگی نرم شده و برازندگی نرم نشده استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان می دهد که مقدارهای بدست آمده برای این شاخص ها نشان می دهد که در مجموع مدل تحلیل عاملی تاییدی در جهت تبیین و برازش از وضعیت مناسبی برخوردار است. در بررسی تفاوت دختران و پسران نتایج آزمون t مستقل نشان داد در تمامی مقیاس ها تفاوت معنی دار است. نتیجه گیری : بطور کلی، یافته های پژوهش بیانگر این است که پرسشنامه شخصیت کودک سیاتل از پایایی و روایی قابل قبولی در جامعه مورد بررسی برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری برای سنجش شخصت کودکان پایه های سوم تا پنجم در مقطع ابتدایی استفاده نمود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.