بررسی کارایی آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گر وهیدر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی کارایی آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گر وهیدر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی کارایی آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گر وهیدر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کارایی آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گر وهیدر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی کارایی آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گر وهیدر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس :
تعداد صفحات :۹
چکیده مقاله:
پژوهش حا ضر با هدف مقای سه کارایی آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گروهی بر کاهش اختلال افسردگی، اضطراب و ا سترس انجام شد . پژوهش از سری پژوهش های شبه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون و دو گروه آزمایش می با شد . جامعه آماری پژوهش شامل بیماران مبتلا به اختلال اف سردگی، ا ضطراب و ا سترس بود، که بهانجمن هیپنوتیزم بالینی مشهد مراجعه کرده و ت شخیص اختلال گرفتند . از این جامعه ۳۰ نفر به صورت نمونه گیری درد سترس انتخاب و به دو گروه ۱۵ نفری برای آموزش گروهی هیپنوتیزم و آموزش شناختی رفتاری گروهی تقسیم شدند . ابزار گردآوری اطلاعات پر سشنامه افسردگی، اضطراب و استرس( DASS )بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها بهکمک آزمون t گروه های م ستقل انجام گردید. یافته ها حاکی از این بود که در اف سردگی، ا ضطراب و ا سترس بین دو گروه در پیش آزمون تفاوتی وجود ندارد( N.S ) ولی در پس آزمون بعد از ارائه آموزش بین دو گروه تفاوت معناداری در سطح آلفای ۰/۰۱ وجود داشت و آموزش گروهی هیپنوتیزم موثرتر بود. نتایج نشان داد که آموزش گروهی هیپنوتیزم در کاهش اختلال افسردگی، اضطراب و استرس موثرتر از آموزش شناختی رفتاری گروهی بود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.