بررسی تطبیقی روند تولید سرامیک فیروزه ای معاصر ایران در مناطق بومی تبریز ، شهرضا و قم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تطبیقی روند تولید سرامیک فیروزه ای معاصر ایران در مناطق بومی تبریز ، شهرضا و قم دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تطبیقی روند تولید سرامیک فیروزه ای معاصر ایران در مناطق بومی تبریز ، شهرضا و قم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی روند تولید سرامیک فیروزه ای معاصر ایران در مناطق بومی تبریز ، شهرضا و قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تطبیقی روند تولید سرامیک فیروزه ای معاصر ایران در مناطق بومی تبریز ، شهرضا و قم :
تعداد صفحات :۲۴
چکیده مقاله:
لعاب آبی ایرانی (فیروزه ای) پیشینه ی طولانی در تاریخ سفال و سرامیک ایران دارد، که در سده ی اخیر، به طور عمدهدر شهرهای تبریز و شهرضای اصفهان و قم دنبال شده است. قابل ذکر است که در هر یک از این مناطق سرامیک فیروزه ای بهشیوه ای متفاوت ساخته و تولید می شود. در مقاله پیش رو، به صورت تطبیقی، تکنیک و شیوه های ساخت و تولید وهمچنین شیوه های تزئین سرامیک فیروزه ای در هر یک از مناطق مورد بررسی قرارگرفته است؛ تا در نهایت بتوان به اینسوال پاسخ داد که تفاوت های موجود در ساخت و تولید سرامیک فیروزه ای، در مناطق نام برده چه تاثیری بر روند تولید،کیفیت و تزئینات این سفالینه ها دارد؟ در شهرضا برای ایجاد لعاب فیروزه ای از تکنیک انگوب استفاده می شود. این در حالیاست که سفالگران در تبریز از دیرباز، به کائولن دسترسی داشته و ظروف خود را با گل سفید یا همان خمیر سنگی می سازند ودر قم از شیوه ی کاملاً متفاوت برای تولید خر مهره )کوجی( استفاده می شود که در آن فقط به یکبار پخت کوره نیاز است.این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی است. داده های اولیه آن بصورت کتابخانه ای و میدانی جمع آوری و سپس بصورتتوصیفی بررسی شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.