تبیین چهارچوب نظری مفهوم تفکر انتقادی در آموزش دانشگاهی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین چهارچوب نظری مفهوم تفکر انتقادی در آموزش دانشگاهی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین چهارچوب نظری مفهوم تفکر انتقادی در آموزش دانشگاهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین چهارچوب نظری مفهوم تفکر انتقادی در آموزش دانشگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین چهارچوب نظری مفهوم تفکر انتقادی در آموزش دانشگاهی :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

امروزه یکی از عواملی که در تعیین موفقیت یا شکست دانشجویان در تمامی زمینه ها مهم و موثر دانسته شده است، توانایی این افراد به اندیشیدن انتقادی است. به همین دلیل در سال های اخیر پرورش تفکر انتقادی به یکی از اجزای ضروری آموزش در کلاس درس دانشگاهیتبدیل گردیده است. از این رو هدف از این مطالعه تحلیلی تببین چهارچوب نظری ابعاد تفکر انتقادی برای درک بهتر چگونگی پرورش آن درکلاس های درس دانشگاهی است. برای این منظور حرکت از بنیادی ترین موضوع یعنی تبیین ماهیت تفکر، آغاز شده است. در این سیر منطقی به تدریج ابعاد تفکر و ارتباط آنها مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا ماهیت تفکر انتقادی بازشناسی گردیده و ضمن بررسی ابعاد این تفکر، ارتباط بین آنها تحلیل و تبیین گردید. نتایج نشان داد تفکر ماهیتا مبتنی است بر شناخت و به شناخت جدید منتهی می گردد، ابعاداساسی تفکر؛ تفکر منطقی، انتقادی و خلاق شناخته گردید که هر یک وجوه ای از تفکر بوده و ارتباط لاینفکی با یکدیگر دارند، در این بین تفکر انتقادی شاخص ترین بعد شناخته شد که با هدف قرار دادن پرورش آن سایر ابعاد نیز ضرورتا پرورش می یابند. سپس مشخص گردید بعد شناختی تفکر انتقادی شامل مجموعه مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای اندیشیدن انتقادی است و بعد عاطفی مجموعه صفاتشخصیتی است که یک متفکر منتقد باید دارا باشد و مهم تر از همه ارتباط ناگسستنی این دو بعد و در نتیجه ضرورت توجه به هر دو بعد در آموزش دانشگاهی آشکار گردید. در پایان نیز راهکارهایی برای پرورش همزمان ابعاد تفکر انتقادی در کلاس های درس دانشگاهی ارائه گردید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.