مقاله بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷ :

مقاله بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۹ در پیاورد سلامت از صفحه ۹۷ تا ۱۰۳ منتشر شده است.
نام: بررسی سطح رضایتمندی بیماران در بیمارستان بهارلو در سال ۱۳۸۷
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رضایتمندی
مقاله بیماران
مقاله بیمارستان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: اهمیت توجه به سطح رضایت بیماران از خدمات بهداشتی درمانی، نقش موثری در برنامه ریزی های مدیریتی دارد. این مطالعه با هدف ارزیابی سطح رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده و عوامل مرتبط با آن در بیمارستان بهارلو طراحی و اجرا گردید.
روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی می باشد. اطلاعات این مطالعه با استفاده از پرسشنامه و با مصاحبه حضوری بدست آمده است و پس از تکمیل پرسشنامه ها بر اساس تعداد نمونه مورد نیاز مطالعه، اطلاعات جمع آوری، وارد کامپیوتر و نهایتا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جامعه آماری مطالعه ۳۲۰ بیمار بستری شده در تمامی بخش های مختلف بیمارستان در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۷ می باشد که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. برای سنجش میزان رضایت بیماران از خدمات ارایه شده از پرسشنامه رضایت مندی بیماران حاوی ۶ سوال دموگرافیک و ۲۰ عبارت سنجش رضایت مندی استفاده شد. پرسشنامه توسط پرسش گر آموزش دیده (افراد غیر کادر درمان)، در آخرین جلسه درمانی در اختیار بیماران بستری قرارگرفت تا حتی الامکان خود بیمار آن را تکمیل کند. در مورد بیماران کم سن، پرسشنامه توسط همراه بیمار و در موارد وجود بی سوادی و یا کم سوادی، پرسشنامه به کمک پرسش گر تکمیل می گردید.
یافته ها: سطوح رضایتمندی از خدمات شامل رضایتمندی از سیستم سرمایش و گرمایش (%۴۴۸)، رضایتمندی از نظر امکانات و تسهیلات (%۴۸۳)، رضایتمندی از کیفیت غذا (%۴۴۸)، رضایتمندی از نظر تعویض روزانه لباس و ملحفه (%۴۱۴)، رضایتمندی از بهداشت و نظافت (%۴۸۳)، رضایتمندی از روشنایی اتاق (%۵۸)، رضایتمندی از سرعت تشکیل پرونده (%۵۸۶)، رضایتمندی از رفتار و برخورد پرستار (%۵۵۲)، رضایتمندی از حضور به موقع پرستار بر بالین بیمار (%۵۸۶) و رضایتمندی از نظر میزان همکاری کارکنان بخش با همراهان بیمار (%۵۵۲) می باشد.
بیشترین سطح رضایتمندی بیماران به ترتیب مربوط به موارد زیر می باشد: رضایتمندی از حضور به موقع پرستار بر بالین بیمار (%۵۸۶)، رضایتمندی از سرعت تشکیل پرونده و راهنمایی های مسوول پذیرش (%۵۸۶) و رضایتمندی از نظر روشنایی اتاق (%۵۸) می باشد.
بحث و نتیجه گیری: بیشترین درصد نارضایتی بیماران از امکانات و تسهیلات اتاق، کیفیت غذا و تعویض روزانه لباس و ملحفه (%۲۴۱) می باشد.
سطوح نارضایتی از میزان همکاری کارکنان بخش (%۱۷۲)، نحوه بهداشت و نظافت بخش (%۱۳۸)، سیستم سرمایش و گرمایش (%۱۳۸) و میزان دسترسی به پزشک (%۱۳۸) می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.