مقاله مراحل تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی و ارتباط آن با فرآیندهای تغییر در راکبان موتورسیکلت شهر بابل


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مراحل تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی و ارتباط آن با فرآیندهای تغییر در راکبان موتورسیکلت شهر بابل دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مراحل تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی و ارتباط آن با فرآیندهای تغییر در راکبان موتورسیکلت شهر بابل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مراحل تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی و ارتباط آن با فرآیندهای تغییر در راکبان موتورسیکلت شهر بابل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مراحل تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی و ارتباط آن با فرآیندهای تغییر در راکبان موتورسیکلت شهر بابل :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
سابقه و اهداف : هزینه جهانی صدمات جاده ای، ۱۸ بیلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است. حوادث جاده ای که بخش عمده ای از آن تصادفات موتور سواری است، دومین عامل مرگ ومیر و ناتوانی در ایران به شمار می آیند و موتور سواران تصادفی، یک سوم کل مصدومین را شامل می شوند. فرآیندهای تغییر رفتار شامل رفتارهای نهان و آشکار، بعد اساسی الگوی مراحل تغییر رفتار می باشند که افراد، برای پیشرفت از مراحل پایین تر به مراحل بالاتر ازآن استفاده می کنند.نظر به کمبود مطالعات در این زمینه، مطالعه حاضر با هدف تعیین مراحل تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی و نیز چگونگی ارتباط آن با فرآیندهای تغییر در راکبان موتورسیکلت شهر بابل براساس الگوی مذکور انجام گردید. روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی و به روش مقطعی بر روی ۱۷۰ نفر از راکبان موتورسیکلت شهر بابل که به صورت نمونه گیری آسان انتخاب شدند، انجام گردید. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه استاندارد برای تعیین مراحل رفتار استفاده از کلاه ایمنی و پرسشنامه فرآیندهای تغییر بود که توسط پژوهشگران، طراحی گردید. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از آزمونهای آماری آنووا همراه با آزمون تعقیبی توکی و رگرسیون لجستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها : ۲۲۹% از راکبان موتورسیکلت در مرحله پیش تفکر،۱۱۲۰ در مرحله تفکر، ۳۴۱% درمرحله آمادگی، ۷۱۰% در مرحله عمل و۳۴۷%درمرحله نگهداری استفاده از کلاه ایمنی قرار داشتند. میانگین نمره کسب شده توسط راکبان در فرآیندهای شناختی تغییر ۷۴۹۴% ، فرآیندهای رفتاری تغییر ۲۴% بود. رگرسیون لجستیک دوتایی نشان داد که استفاده از فرآیندهای شناختی خودارزیابی مجدد (Odds Ratio=1.374) و خودآزادی (O.R=1.401) نیز فرآیند رفتاری تغییر شرطی سازی تقابلی (O.R=1.289)، بطور معنی داری شانس انتقال از مراحل پیش عملی به مراحل عملی را افزایش می دهند. نتیجه گیری : اغلب راکبان موتورسیکلت در مرحله آمادگی جای داشتند و برای انتقال از مراحل پایین تر به مراحل بالاتر و نهایی تغییر رفتار استفاده از کلاه ایمنی، بیشتر از فرآیندهای شناختی استفاده می کردند. لذا استراتژی های مداخله ای که بر این نوع فرآیندها تاکید داشته باشند، می توانند در انتقال افراد به مراحل بالاتر رفتار استفاده از کلاه ایمنی، تاثیرگذارتر باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.