مقاله نقش و جایگاه آموزش و پرورش پژوهش محور در آموزش زیست شناسی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش و جایگاه آموزش و پرورش پژوهش محور در آموزش زیست شناسی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش و جایگاه آموزش و پرورش پژوهش محور در آموزش زیست شناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش و جایگاه آموزش و پرورش پژوهش محور در آموزش زیست شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش و جایگاه آموزش و پرورش پژوهش محور در آموزش زیست شناسی :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
آموزش و توسعه به معنای ارتقای سطح دانش، بینش (نگرش) و مهارت های افراد جهت ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت است زمانی آموزش و پرورش اثربخش خواهد بود که بتواند در برگیرنده یک تجربه یادگیری یک فعالیت سازمانی برنامه ریزی شده و یا یک اقدام پزوهشی باشد و بتواند نیاز مشخصی را در راستای اهداف تعلیم و تربیت رفع نماید. امروزه آموزش برخلاف دیدگاه های پیشین به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای آینده و پیشرفت و توسعه جوامع و رشد و تعالی افراد قلمداد می گردد و امروزه در زمینه روش های آموزش نگاه سنتی از آموزش صرف به روش سخنرانی به سایر روش های آموزش معطوف ده است به طوری که در انتخاب روش های آموزش توجه به پرورش و تقویت خلاقیت و نوآوری تحقیق و پژوهش و یادگیری در بستر تحقیق علمی روز به روز افزونتر می گردد. در آموزش و پرورش پژوهش محور سعی می گردد دانش آموز در فرایند پژوهش با راهنمایی معلم به هدف تعیین شده دست یافته و از طریق پژوهش و کار علمی به مطالب و یافته های جدید دست پیدا می کند و در این شیوه رابطه نزدیک بن پژوهشگر و کسانی که از نتایج پژوهش استفاده می کنند وجود دارد به طوری که در مراحل مختلف تحقیق همراه و در کنار هم بوده و یکدیگر را یاری می نمایند در این روش شرایط مساعد کسب آموزش و دادن آموزش حین جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها برای پژوهشگر و جامعه مورد پژوهش فراهم می شود و نتیجه آن ایجاد آموزش می باشد چنانچه زمینه های اجرای آموزش و پرورش پژوهش محور در سیستم آموزشی کنونی ایجاد شود می تواند زمینه بالندگی در رشد دانش آموزان را فراهم نماید ولی اجرای این مهم به عوامل مختلف از جمله محتوای درس، مدیریت آموزش، آشنایی معلمان با این شیوه، توانایی معلم در اجرای این شیوه وجود امکانات و لوازم امکان دسترسی دانش اموزان به کتابخانه ، اینترنت و زمان کافی برای انجام کار می باشد عمده مشکلات موجود در اجزای این روش را می توان عدم سازماندهی و امادگی مدارس و معلمین برای هدایت دانش آموزان ، نبودن وسایل کمک آموزشی، کمبود فضاهای آزمایشگاهی ضعیف بودن منابع علمی کتابخانه های مدارس، عدم دسترسی راحت به اینترنت به خصوص در مدارس مناطق محروم، نبودن ساعتی به نام ساعت پروژه برای ارتباط آسان دانش آموز با معلم راهنمایی را می توان نام برد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.