مقاله بررسی و مقایسه تأثیر آموزش با استفاده از نقشه های مفهومی ساده و نقشه های مفهومی استدلالی بر ارتقاء سطح مهارت استدلال و تفکر انتقادی دانش آموزان دوره راهنمایی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
20 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی و مقایسه تأثیر آموزش با استفاده از نقشه های مفهومی ساده و نقشه های مفهومی استدلالی بر ارتقاء سطح مهارت استدلال و تفکر انتقادی دانش آموزان دوره راهنمایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و مقایسه تأثیر آموزش با استفاده از نقشه های مفهومی ساده و نقشه های مفهومی استدلالی بر ارتقاء سطح مهارت استدلال و تفکر انتقادی دانش آموزان دوره راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و مقایسه تأثیر آموزش با استفاده از نقشه های مفهومی ساده و نقشه های مفهومی استدلالی بر ارتقاء سطح مهارت استدلال و تفکر انتقادی دانش آموزان دوره راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و مقایسه تأثیر آموزش با استفاده از نقشه های مفهومی ساده و نقشه های مفهومی استدلالی بر ارتقاء سطح مهارت استدلال و تفکر انتقادی دانش آموزان دوره راهنمایی :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
نقشه های مفهومی یک ابزار مفید شناختی برای ارتقاء سطح یادگیری و تفکر انتقادی دانش آموزان با تشویق آنان ببرای پردازش عمیق اطلاعات به منظور فهمیدن است اگرچه هنوز درک محدودی از اثرات شیوه های متفاوت اجرای آن و بخصوص مقایسه نقشه های مفهومی استدلالی در مقایسه با نقشه های مفهومی ساده وجود دارد این پژوهش با هدف مقایسه تاثیر نقشه های مفهومی ساده و نقشه های مفهومی استدلالی بر ارتقا سطح مهارت های استدلال و تفکر انتقادی دانش اموزان دوره راهنمایی انجام گرفت آزمودنی های این پژوهش تعداد ۵۲ نفر از دانش اموزان سال دوم راهنمایی استان کردستان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ است که به شیوه خوشه ای دو مرحله ای انتخاب و بر اساس اصل انتساب تصادفی در گروه های آزمایشی (۲۶ نفر گروه نقشه های ساده، ۲۶ نفر گروه نقشه های مفهومی استدلالی) جایگزین شدند ابزار اندازه گیری بکار گرفته شده برای اندازه گیری سطح تفکر انتقادی نسخه ساده شده و تعدیل یافته آزمون واتسون و گلیزر (فرم الف) است که در ۵ بخش ۱۶ سوالی تنظیم شده و مهارت های تفکر منطقی را در ۵ حیطه : «استنباط»، «شناسایی مفروضات»، «استنتاج»، «توانایی تعبیر و تفسیر» و «ارزشیابی استدلال منطقی» می سنجد. پایایی ابزار با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ معادل (۰/۷۵) برای کل پرسشنامه ، (۰/۷۲) مهارت استنباط ، (۰/۷۴) مهارت شناسایی مفروضات ، (۰/۷۸) مهارت استنتاج، (۰/۷۰) مهارت توانایی تعبیر و تفسیر و (۰/۷۳) مهارت ارزشیابی استدلال های منطقی در حد قابل قبول برآورد گردید تحلیل داده های این پژوهش در قالب آزمون آماری تحلیل کوواریانس نشان داد که شیوه بکارگیری نقشه های مفهومی به طور معنی داری بر سطح تفکر انتقادی در کل و دو خرده مهارت مهارت شناسایی مفروضات و استنتاج موثر ست و محاسبه مجذور اتا میزان تاثیر آن را ;. تعیین نمود. دقت در میانگین پس آزمون ها پس از تعدیل اثر پیش آزمون حاکی از تاثیر بیشتر اموزش با استفاده از نقشه های مفهومی استدلالی نسبت به روش نقشه های مفهومی ساده بر ارتقاء سطح تفکر انتقادی و دو خرده مهارت شناسایی مفروضات و استنتاج و عدم تفاوت در سه خرده مهارت استنباط ، تعبیر و تفسیر و ارزشیابی استدلال های منطقی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.