مقاله اثر بخشی آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی بر بهبود اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دختر شهر یزد


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر بخشی آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی بر بهبود اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دختر شهر یزد دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر بخشی آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی بر بهبود اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دختر شهر یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی بر بهبود اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دختر شهر یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر بخشی آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی بر بهبود اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دختر شهر یزد :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
یکی از هدف های آموزش وپرورش توانمندسازی دانش آموزان با استفاده از مهارت های تحصیلی شغلی در مقاطع مختلف تحصیلی است. هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش برنامه مهارت های تحصیلی شغلی بر بهبود اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دبیرستان شهر یزد بود. این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل انجام گردید. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان های شهر یزد بودند. نمونه پژوهش شامل ۴۰ نفر، به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. گروه آزمایش به مدت ۱۰ جلسه ۵ / ۱ ساعته در ۸ هفته تحت آموزش برنامه تحصیلی شغلی قرار گرفتند و در پایان از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. در این تحقیق از دو پرسشنامه اشتیاق تحصیلی و بلوغ مسیر شغلی استفاده گردید. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس و کوواریانس چند متغیره (مانکوا) تحلیل شد. یافته ها نشان داد که آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی برافزایش اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی و بر تمامی ابعاد آن(انرژی، حس فداکاری و جذبه اشتیاق تحصیلی) تأثیر داشته است ( ۰۵ / ۰ > p). همچنین نتایج نشان داد بین گروه آزمایش و کنترل در نمرات بلوغ مسیر شغلی و ابعاد آن تفاوت معناداری وجود ندارد ( ۰۵ / ۰ < p ). لذا می توان نتیجه گرفت که آموزش گروهی مهارت های تحصیلی شغلی منجر به بهبود اشتیاق تحصیلی و ابعاد آن گردید ولی بر بلوغ مسیر شغلی دانش آموزان دبیرستانی تأثیر نداشته است؛ که لزوم استمرار آموزش مهارت های تحصیلی شغلی را در مراحل رشد و مقاطع مختلف تحصیلی به منظور به دست آوردن صلاحیت و شایستگی و رسش کامل در طرح ریزی تحصیلی شغلی، تصمیم گیری و انتخاب مناسب نشان می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.