مقاله تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی امام سجاد بر تعارض والد-فرزندی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهرستان یزد


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی امام سجاد بر تعارض والد-فرزندی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهرستان یزد دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی امام سجاد بر تعارض والد-فرزندی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهرستان یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی امام سجاد بر تعارض والد-فرزندی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهرستان یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی امام سجاد بر تعارض والد-فرزندی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهرستان یزد :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
هدف این پژوهش تعیین درجه تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی با رویکردی اسلامی و سبک زندگی امام سجاد بر تعارض والد- فرزندی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهرستان یزد بود. در این پژوهش متغیر مستقل آموزش مهارت های اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی امام سجاد و متغیر وابسته تعارض والد- فرزندی با سه خرده مقیاس استدلال، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی است. روش مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. آزمودنی ها ۳۰ دانش آموز دختر ۱۸-۱۶ سال بودند که به صورت هدفمند و در دسترس، از بین ۱۲۰ نفر که دارای بیشترین نمره در تعارض بوده، انتخاب شده و با روش جایگزینی تصادفی به دو گروه ۱۵ نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش مقیاس تاکتیک های تعارض اشتراوس (CT) بود و پیش آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه آزمایش ۱۰ جلسه ی ۹۰ دقیقه ای و به صورت هفتگی تحت آموزش مهارت های اجتماعی با رویکرد اسلامی و سبک زندگی ائمه اطهار، امام سجاد (با استفاده از آیات و روایات موجود در متون دین) قرار گرفتند. پس از مداخله بار دیگر از هر دو گروه پس آزمون بعمل آمد. تحلیل و مقایسه اطلاعات به دست آمده از پیش آزمون و پس آزمون دو گروه نشان داد که برنامه آموزش توانسته است تعارض، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه را با والدشان کاهش دهد ولی توانایی استفاده از راهبردهای استدلالی را در آن ها به طور معناداری افزایش نمی دهد. در کل نتایج بیانگر این بود که می توان آموزش مهارت های اجتماعی با رویکردی اسلامی و باتوجه به آیات و روایات و سبک زندگی ائمه و امام سجاد را روش مؤثری برای کاهش تعارض والد- فرزندی نوجوانان دختر دانست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.