مقاله دلالت های پساساختارگرایی در برنامه ی درسی چندفرهنگی با تأکید بر دیدگاه میشل فوکو


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله دلالت های پساساختارگرایی در برنامه ی درسی چندفرهنگی با تأکید بر دیدگاه میشل فوکو دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله دلالت های پساساختارگرایی در برنامه ی درسی چندفرهنگی با تأکید بر دیدگاه میشل فوکو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دلالت های پساساختارگرایی در برنامه ی درسی چندفرهنگی با تأکید بر دیدگاه میشل فوکو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله دلالت های پساساختارگرایی در برنامه ی درسی چندفرهنگی با تأکید بر دیدگاه میشل فوکو :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
تنوع و تکثر جامعه ی ایران چندفرهنگی در ابعاد مختلف دینی، زبانی، قومی، نژادی و فرهنگی مستلزم آن است که به نحو شایسته دربرنامه ی درسی و آموزشی مورد توجه قرار بگیرد؛زیرا حاکمیت یک برنامه ی درسی تک فرهنگی، عام و همگانی که اصولاً نسبت بهتفاوتهای فرهنگی بی تفاوت باشد بیشتر با مقتضات و واقعیت در تعارض خواهد بود و همچنین تعلیم و تربیت تک فرهنگی درکشوری چند فرهنگی زیان های اجتناب ناپذیری به وجود می آورد که از جمله ی آنها می توان به محدود شدن رشد خلاقیت،کنجکاوی و اعتمادبه نفس کودکان دیگر فرهنگها، ایجاد خودپسندی و تکبر ذهنی و اخلاقی کودکان متعلق به فرهنگ های غالب،کاهش همدلی های اخلاقی، اجتماعی و ملی، سردرگمی هویتی، ازخودبیگانگی و ; اشاره نتود. مسائلی از این قبیل باعث گردید کهپساساختارگرایان علیه این تعلیم و تربیت واکنش نشان دهند و به جای آن، تعلیم و تربیت چندفرهنگی را در محور توجه قرار دهندکه قابل تأمل است. از این رو هدف پژوهش کاضر، بررسیی دلالت های پسیاساختارگرایی و به ویژه دیدگاه فوکو در برنامهدرسیچندفرهنگی است. این پژوهش به روش توصیفی – تحلیلی با رویکردی کیفی و به شیوه تحلی اسنادی صورت گرفته است. در اینپژوهش دیدگاه پساساختارگرایان با تأکید بر دیدگاه میشل فوکو در برنامه درسی را مورد بررسی قرار داده و دلالت های آن در برنامهدرسی و تعلیم و تربیت و همچنین ضمن بیان ویژگی ها و اهداف این نوع تعلیم و تربیت، در پایان پیشنهادهایی را بر مبنای نتایجبه دست مطرح خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.