مقاله تأثیر فضاهای آموزشی بر ادراک حسی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان آمل)


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر فضاهای آموزشی بر ادراک حسی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان آمل) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر فضاهای آموزشی بر ادراک حسی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان آمل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر فضاهای آموزشی بر ادراک حسی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان آمل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر فضاهای آموزشی بر ادراک حسی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان آمل) :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
در طراحی بسیاری از فضاهای یادگیری، جدا از جنبه فیزیکی فضا به جنبه های روحی و روانی فضا کمتر توجه میشود. به نظرروانشناسان محیط، فضاهای مرتبط با آموزش و پرورش باید به گونه ای طراحی شوند که یادگیری در آن آسان و خوشایندباشد؛ متاسفانه اغلب فضاهای مرتبط با آموزش و پرورش هم پا و هم راستا با ویژگی های فیزیکی و روانشناختی کودکان و نوجوانان نیستند که این مهم و تبعات ناشی از تفکر تک بعدی به مقوله آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، میتواند در نحوهعملکرد اجتماعی و رفتاری و بینش و نگرش و تحصیلشان تاثیر گذار باشد. در همین چارچوب فکری نیاز به تحول و احیاناتجدید نظر در جهت بهبود بخشیدن فضاهای آموزشی بسیار حائز اهمیت است که بر همین اساس این پژوهش به تناسب نیازهای فیزیکی و روانی فضاهای آموزشی در بازنمای ذهنی دانش آموزان پرداخته است. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی،تحلیلی است. جامعه آماری مورد مطالعه، انتخاب تصادفی از دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان آمل درسال تحصیلی ۹۰-۹۱ بودند. ابزار تحقیق پرسشنامه های با ۴۲ سوال بسته پاسخ از تعداد ۳۱۰ نفر است و گویه ها به بررسی درونداد ناشی از تفکر دانش آموزان به جنبه های فیزیکی و روانی فضاها از نگاه دانش آموزان می پردازد. در این تحقیق سعی شده با نظر سنجی(پرسشگری مستقیم) از دانش آموزان و سنجش کمی نظرات آنان در خصوص تأثیرات فضاها و پلانهای محیط های آموزشی بر ادراک حسی شان و ارایه راهکارهایی به روابط بین انها بپردازد . در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارspss استفاده شد و نتایج حاصل از این پژوهش، بر نیا ز به بالابردن آگاهی فیزیکی و روانی از فضای یادگیری ، نبود آگاهی و وجود آگاهی کامل در بین دانش آموزان حکایت میکند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.