مقاله تبیین ماهیت رابطه بین فرهنگ و رویکرد تفکر استراتژیک در سازمان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین ماهیت رابطه بین فرهنگ و رویکرد تفکر استراتژیک در سازمان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین ماهیت رابطه بین فرهنگ و رویکرد تفکر استراتژیک در سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین ماهیت رابطه بین فرهنگ و رویکرد تفکر استراتژیک در سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین ماهیت رابطه بین فرهنگ و رویکرد تفکر استراتژیک در سازمان :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
دیدن استراتژی به عنوان فرایندی پویا، خلاقانه، پاسخگو و غالباً شهودی و در چارچوبی از محیط بسیار غیر قابل پیش بینی، با مفهوم تفکر استراتژیک، سازگاری و تطابق زیادی دارد. مینتزبرگ معتقد است: برنامه ریزی و تفکر استراتژیک دربر گیرنده دو فرایند فکری مجزا هستند: برنامه ریزی استراتژیک با تجزیه و تحلیل، ایجاد و رسمی کردن سیستم ها و رویه ها در ارتباط است و تفکر استراتژیک نیز شامل ترکیب یا تلفیق، تقویت شهود و تفکر خلاق و نوآورانه در تمام سطوح سازمان است (مینتزبرگ، ۱۹۹۴).تفکر استراتژیک، روشی برای حل مسائل استراتژیک است که رویکرد عقلانی و همگرا را با فرآیندهای فکری خلاق و واگرا ترکیب می کند. در واقع، این تفکر، مهم دیدن چیزهایی است که دیگران نمی بینند و به دنبال یافتن نوآوری و تصاویر ذهنی جدید و آینده ای بسیار متفاوت است تا سازمان و حتی صنعت مرتبط با آن را بر اساس استراتژیهای اصلی اش دوباره تعریف کند. از آنجا که در بسیاری موارد، روابط بین فرهنگ و استراتژی های سازمان تعیین کننده موفقیت شرکت می باشد، در این مقاله به تبیین رابطه بین فرهنگ حاکم بر سازمان و رویکرد تفکر (اندیشه) استراتژیک سازمانی بر مبنای چارچوب ابعاد فرهنگی هاف استد پرداخته می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.