مقاله بررسی تراز معادل صدا با وضعیت ترافیکی در ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری تهران (محدوده ترافیکی بازار بزرگ تهران )


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تراز معادل صدا با وضعیت ترافیکی در ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری تهران (محدوده ترافیکی بازار بزرگ تهران ) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تراز معادل صدا با وضعیت ترافیکی در ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری تهران (محدوده ترافیکی بازار بزرگ تهران )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تراز معادل صدا با وضعیت ترافیکی در ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری تهران (محدوده ترافیکی بازار بزرگ تهران )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تراز معادل صدا با وضعیت ترافیکی در ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری تهران (محدوده ترافیکی بازار بزرگ تهران ) :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
مقدمه: امروزه می توان آلودگی صوتی را کما بیش در تمامی نقاط مشاهده کرد برطبق نوع منابع تولید آلودگی صوتی، تراکم جمعیت، شرایط جغرافیایی و غیره یا به طور دائم و پایا و یا به شکل موقت و گذرا به چشم می خورد. شاید بتوان عوامل و مناطق آلودگی صوتی را به مناطق مسکونی، راه ها و عوامل و تجهیزات ترافیکی تقسیم کرد. در این تحقیق ضمن بررسی آلودگی صدای ناشی از وضعیت ترافیکی منطقه به مقایسه میان بار ترافیکی و میزان Leq اندازه گیری شده در ایستگاههای منطقه ترافیکی پرداخته و نتایج چشمگیری ارائه گردیده است. روش تحقیق: . اندازه گیری آلودگی صدای محدوده ترافیکی در روزهای عادی و تعطیل هفته در محدوده زمانی ۹-۷ و ۱۴-۱۲ و ۱۹-۱۷ در ۵۱ ایستگاه معین شده در خیابانهای اصلی ناحیه انجام شد و بر اساس داده های میدانی حاصل از ۳۰۶ مورد سنجش صدای ترافیک و عوامل موثر بر آن در منطقه بازار ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری تهران تحلیل شده است. نتایج: نمودارهای مقایسه ای تراز معادل صدا با وضعیت ترافیکی، تعداد تراز های معادل در محدوده تعیین شده و نسبت بار ترافیکی به زمان شمارش تهیه گردید و نتیجه گرفته شده که مناسبترین تابع ریاضی که روی داده های تراز معادل صدا و بار ترافیکی تطبیق داده شده ، تابع لگاریتمی بود. چنانچه منبع اصلی تولید صدا تردد وسایل نقلیه در نظر گرفته شود، مشاهده می شود افزایش بار ترافیکی یا عملا اًفزایش تعداد خودروها، موجب افزایش Leq شده است که با توجه به وابستگی تراز معادل صدا به تراز معادل فشار صوت هر گروه خودرو نتیجه دور از انتظاری به نظر نمی رسد. بحث و نتیجه گیری : در نتایج ترازهای معادل اندازه گیری در محدوده تعیین شده مشاهده می گردد تراز معادل صدای کمتر مساوی ۵۶ dBA در ساعتهای روز تعطیل بیشتر بوده ، بین حدوده ۵۶ تا ۷۰ dBA باز هم ساعات روز تعطیل تعداد بالا بوده ، بین محدوده ۷۰ تا ۷۵ dBA در عات روز های عادی هفته تعداد موارد بیشتر از روز تعطیل می باشد، بین محدوده ۷۵ تا ۸۰ dBA نیز ساعات ایام عادی بیشترین تعداد را دارا می باشد و در محدوده بیشتر از ۸۰ dBA تعداد موارد در طول هفته کم و در حد صفر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.