مقاله ارتباط متقابل آموزش ریاضی و تربیت شهروندی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارتباط متقابل آموزش ریاضی و تربیت شهروندی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط متقابل آموزش ریاضی و تربیت شهروندی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط متقابل آموزش ریاضی و تربیت شهروندی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط متقابل آموزش ریاضی و تربیت شهروندی :

تعداد صفحات:۱۲

چکیده:

امروزه با گسترش کاربردهای علوم و تکنولوژی در زندگی روزمره انسان ها، میزان نیازمندی بشر به سواد ریاضی افزایش یافته است. به گونه ای که اگر فردی قادر به استفاده از دانش ریاضی خود در زمینه های دنیای واقعی خود نباشد، با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد. چراکه در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای توجه کمی به مسایل مدل سازی و کاربرد شده است. مقاله حاضر به بررسی نقش متقابل آموزش ریاضی و تربیت شهروندی می پردازد. چرا که آموزش مناسب ریاضی با تأکید بر مدل سازی و کاربردها، نقش مهمی در رشد و تعالی انسان ها در عصر حاضر دارد. همچنین پایه های فن آورانه زندگی در دنیای امروز باعث ایجاد مجموعه ای از تغییرات در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای شده است. بنابراین ارتباط بین آموزش ریاضی و زندگی دنیای واقعی یک ارتباط دوسویه است. هدف اصلی پژوهش حاضر ارایه راهکارهایی برای بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری ریاضی و اثر آن در ارتقاء عملکرد شهروندان در حل مسایل دنیای واقعی است. در این راستا و برای رسیدن به این هدف پژوهشی، ابتدا مفهوم سواد ریاضی به تعبیر گروه ریاضی مطالعه بی نالمللی پیزا، معرفی می شود و ابعاد مختلف آن مورد بحث قرار می گیرد. سپس ضرورت توجه به مدل سازی پدید ههای دنیای واقعی به عنوان یکی از مولف ههای کلیدی برنامه درسی ریاضی مبتنی بر سواد ریاضی، تبیین م یگردد. آنگاه نتایج یک مطالعه تجربی در خصوص میزان توانایی دانش آموزان در استفاده از دانش ریاضی شان برای حل مسایل زمینه مدار دنیای واقعی، ارایه می گردد. مقاله با بیان چشم اندازهای آموزش ریاضی در سال ۱۴۰۴ و ارایه پیشنهادهایی برای رسیدن به این چشم اندازها به پایان م یرسد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.