پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی :

اسلاید ۱ :

HIS چیست؟

به نقل از wikipedia یک سیستم اطلاعاتی بیمارستانی یعنی:

A hospital information system (HIS), variously also called clinical information system (CIS) is a comprehensive, integrated information system designed to manage the administrative, financial and clinical aspects of a hospital.

اسلاید ۲ :

و در تعریفی دیگر :

هدف از یک HIS،  استفاده از کامپیوتر و وسایل ارتباطی برای جمع‌آوری، ذخیره، پردازش، بازیابی و ارتباط دادن مراقبت بیمار و اطلاعات اداری برای تمامی فعالیت‌های مربوط به بیمارستان می باشد  تا بدین طریق بتوانیم ملزومات عملیاتی کاربران مجاز را  ارضاء کنیم.

  • ومنظور از یک HISمطلوب این است که :

 دریک سیستم اطلاعات بیمارستانی خوب، داده‌ها باید به‌صورت منسجم در پایگاه داده‌ها ذخیره شوند. و در دسترس کاربران مجاز، در محل و در زمانی که داده‌ها مورد نیاز است، و با فرمتی که با نیازهای خاص کاربر، منطبق باشد، قرار داده شوند.

اسلاید ۳ :

بطور کلی وظیفه HIS، پشتیبانی از فعالیت‌های بیمارستان در سطوح

 کاربردی، تاکتیکی و استراتژیک است

اسلاید ۴ :

تاریخچه  HIS:

سال های (۱۹۹۰-۱۹۶۰)  : شروع استفاده از رایانه تنها برای بازپرداخت هزینه و اتوماتیک کردن گزارش آزمایشها با حجم بالا

اواسط دهه ۱۹۸۰ : تغییرات تکنولوژی و استفاده از رایانه در بیمارستان ها بصورت وسیع به منظور کاهش هزینه ها

سال ۲۰۰۰ :استفاده از از رایانه جهت کاهش هزینه ها، خطا ، سرعت بخشیدن به مراقبت و ترخیص بیماران

اسلاید ۵ :

  در واقع مزایای استفاده از رایانه(در بیمارستان) را میتوان در موارد زیر نشان داد :

  • پذیرش و مرخص کردن( Admission & Discharge)

–طراحی یک ماژول برای پذیرش، مرخص کردن  و انتقال بیمار (ADT=Admit/Discharge/Transfer که وظیفه آن جمع آوری و ذخیره اطلاعات دموگرافی و بیمه درمانی بیمار بود .

  • ثبت سفارشات (Order Entry)

–به منظور جلوگیری از اشتباه، افزایش بازدهی و دقت و جبران هزینه‌ها و انجام آزمایشات و پروسه‌های درمانی از برنامه order-entry در کامپیوتر استفاده شد.

  • مشاهده نتایج (Results Review)

–افزایش دقت در بازیابی اطلاعات و نیز دسترسی به اطلاعات بیمارو مشاهده نتایج آزمایشات بدون نیاز به دسترس بودن پرونده کاغذی

  • کاربردهای مستقل

–آزمایشگاه  Catheterization ، ICU ، تست عملکرد ریه  ، تفسیر تشخیصی الکتروکاردیوگرام  ،  تصویر برداری هسته‌ای و ;. )  که مستقل از سیستم اطلاعاتی بیمارستان اجرا می شدند.

  • راحتی و آسانی ذخیره‌سازی داده ها

اسلاید ۶ :

HIS های امروزی :دلایل استفاده پزشکان و کادر درمانی از یک HIS

۱- نمایش داده‌ها  (Data presentation):

نمایش اطلاعات هر بیمار در یک مجموعه گسترده و مشخص همراه با مشاهده آنها در هر لحظه و هر مکان که به آن نیاز باشد ، شامل حساسیتهای بیمار به داروهای مختلف ،تاریخچه ایمنی ، نتایج آزمایشها ، لیست مشکلات بیمار ، مختصری در وضعیت بیمار در هنگام مرخص شدن   و ;;

۲-اطلاعات (Knowledge) :

دسترسی مناسب و سریع  به منابع اطلاعاتی (اطلاعات آکادمیک + تجارب بالینی) به عنوان بخشی از سیستم. مانند  استفاده از جستجو در مقالات MEDLINE.

۳-ارتباطات ((Communication:

ارتباط با پزشکان همکار و بیماران توسط  E-mail– به اشتراک گذاری داده ها ، Video teleconferecing   جهت آموزش و ;.

۴-اخطارها، یادآوری، پیشنهادات ((Alerts,Reminders & suggestions:

در واقع ایجاد مکانیسمی برای رسیدن به کنترل کیفیت در زمان حقیقی (Real-time) تنها در محیطهای الکترونیکی امکان پذیر است . با ایجاد این سیستم :

۱  -بیماران توسط یک رفتار مناسب و به صرفه از نظر هزینه درمان می شوند

۲ – استاندارد و کیفیت مراقبت های پزشکی حفظ میشود.

اسلاید ۷ :

اما یک HIS  مطلوب چه باید داشته باشد :

مسائل زیر عموما اهداف یک HIS مطلوب وکارآمد هستند:

استفاده مؤثرتر از منابع محدود که برای مراقبت از بیمار در دسترس هستند.

بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به بیمار

پشتیبانی از نیازهای تحقیق

پشتیبانی از نیازهای آموزشی

برای رسیدن به اهداف بالا، HIS باید حداقل شامل امکانات زیر باشد:

امکاناتی برای ذخیره داده. (به عنوان مثال، پایگاه داده)

امکاناتی برای وارد کردن داده‌ها به پایگاه داده‌ها و بازیافت و یا ویرایش آنها (به عنوان مثال برنامه‌های کاربردی)

تسهیلاتی برای ارتباطات و انتقال داده‌ها.

تسهیلاتی که به کاربر، امکان استفاده از سیستم را بدهند. (به عنوان مثال، ترمینال‌ها و یا ایستگاه‌های کاری(Workstation)

اسلاید ۸ :

سیستم اطلاعاتی، باید کدام یک از برنامه‌های کاربردی را داشته باشد تا بتوان آن را یک HIS  نامید ؟

در حقیقت هیچ توافقی در مورد قلمرو یک HIS وجود ندارد.

اسلاید ۹ :

مثالی از یک سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستانی که تمام وظایف بیمارستان را توصیف میکندو در هلند توسعه یافته است (HIM) و نهادهای کاربردی زیر را  شامل میشود :

۱ – فعالیت‌های حرفه‌ای کادر درمانی

۲- تشخیص و درمان.

۳ -پذیرش و پرستاری

۴- ثبت فعالیت‌های درمانی.

۵- امور مالی و صدور صورت‌حساب.

۶- مدیریت منابع.

۷-  پرسنل.

۸- جنبه‌های فنی مانند تعمیرات

۹- جنبه‌های گوناگون مانند اطلاعات مدیریت، آموزش و تحقیق و تبادل خارجی اطلاعات.

اسلاید ۱۰ :

    میتوان نتیجه گرفت که یک HIS  بطور کلی باید بتواند وظایف زیر را انجام دهد :

۱- پشتیبانی از فعالیت های روزانه

۲- پشتیبانی از برنامه ریزی و سامان دهی این فعالیتهای روزانه

۳- پشتیبانی از کنترل و اصلاح فعالیت های برنامه ریزی شده و قیمت آنها با در نظر گرفتن سیاست های مالی ( کنترل مدیریت)

۴- پشتیبانی از تحقیقات کلینیکی بکمک استفاده از پایگاه داده HIS که بصورت ویژه ای برای امور پژوهشی اهمیت دارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.