مقاله نقش دفاتر ICT روستایی در توسعه تجارت صنایع دستی بکمک تجارت الکترونیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نقش دفاتر ICT روستایی در توسعه تجارت صنایع دستی بکمک تجارت الکترونیک دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نقش دفاتر ICT روستایی در توسعه تجارت صنایع دستی بکمک تجارت الکترونیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش دفاتر ICT روستایی در توسعه تجارت صنایع دستی بکمک تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نقش دفاتر ICT روستایی در توسعه تجارت صنایع دستی بکمک تجارت الکترونیک :
تعداد صفحات:۵۱
چکیده:
امروزه استفاده از ابزارها و فنآوریهای روز دنیا باعث میگردد که در امر تجارب بهبود و پیشرفت بهتر و بیشتری نسبت به روش انجام آن در گذشته ایجاد شود. یکی از این ابزارها، ابزارهای الکترونیکی است. با استفاده از ابزارهای الکترونیکی فواصل کوتاه گردیده، ارتباطات سریعتر، مثمر ثمرتر و همگانی تر شده است.
جامعه اطلاعاتی در جهان در حال شکلگیری است و شهرها و روستاهای الکترونیکی که زیرمجموعه تفکر جامعه اطلاعاتی میباشند در سالهای اخیر در دنیا مطرح شدهاند. کشور ایران همگام با بسیاری از کشورهای پیشرو جهان نسبت به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی اقدام کرده است و تلاش میکند با استفاده از این فناوری خدمات دولتی را به دورترین نقاط کشور منتقل نماید. در این راستا اقدامات متعددی انجام گرفته است که از مهمترین آنها میتوان به اجرای پروژه تجهیز ده هزار روستای کشور به دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی اشاره نمود.
استفاده از ابزارهای الکترونیکی باعث میگردد مکانی بزرگ و مجازی برای ارائه آثار بسیاری از هنرمندان صنایع دستی ایجاد گردد که در بعد حقیقی نیاز به نمایشگاهی با هزینههای جانبی بسیار دارد. این مکان مجازی، قادر است به صورتی بسیار ساده و زیبا و بدون نیاز به صرف ارزش فردی، تمامی احتیاجات مورد نیاز بازدید کننده را برطرف سازد و از طرفی صرفهجویی فراوانی در هزینههای تولیدکننده به ارمغان آورد. از طرف دیگر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها و ارائه خدمات متنوع با هدف ارتقاء مهارت روستائیان و تمهید فرصتهای شغلی مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.
با توجه به اینکه قشر عظیمی از تولیدکنندگان صنایع دستی را روستائیان تشکیل میدهند، در این مقاله سعی شده است نقش دفاتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی در توسعه تجارت صنایع دستی و کمک به بهبود اقتصاد روستانشینان مورد بررسیو مطالعه قرار گیرد. پس از بررسیهای میدانی و انجام تحقیقات، مدلی به منظور توسعه تجارت صنایع دستی از طریق تجارت الکترونیک ارائه گردیده است. یکی از راهکارهای ارائه شده در مدل پیشنهادی ثبت شرکت به منظور یکپارچه نمودن اطلاعات است. که ارتباط بین تولیدکنندگان صنایع دستی در روستا و شرکت فوق تنها از طریق دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی امکانپذیر میباشد و با استفاده از امکانات اینگونه دفاتر میتوان به راحتی ارتباط حلقهای بین تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی و تولیدکنندگان مواد اولیه محصولات صنایع دستی با دیگر تولیدکنندگان برقرار نمود.
میتوان با گسترش این دفاتر در سطح کشور حتی، تولیدکنندگان از دورافتادهترین روستاها به راحتی به اطلاعات روز دنیا دسترسی داشته باشند و به کمک این دفاتر بتوانند در کنفرانسها و سمینارهای آموزش مجازی شرکت نمایند و حتی تجربیات خود را در این زمینه با دیگر تولیدکنندگان در سراسر کشور به اشتراک گذارند. همچنین تولیدکنندگان روستایی میتوانند به کمک این دفاتر جهت فروش محصولات صنایع دستی خود بازاریابی مفیدی را انجام دهند.
حال باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که به کمک چه راهکارهایی میتوان این امکانات را راحتتر و روانتر در اختیار تولیدکنندگان روستایی که آشنایی زیادی با فناوری اطلاعات نیز ندارند قرار داد. از راهکارهای پیشنهادی ایجاد پورتالهایی است که امکان ارتباط تولیدکنندگان را به راحتی با دیگر تولیدکنندگان، مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه در سطح دنیا برقرار نماید.
از جمله استفادههایی که میتوان از امکانات بالقوه این دفاتر نمود و آنها را به امکانات بالفعل تبدیل کرد عبارتند از:
– ارائه خدمات ارتباطی و اطلاعاتی به صورت یکپارچه و مجتمع به روستائیان
– افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاها و دسترسی روستائیان به امکانات روز دنیا
– ایجاد بستری برای ایجاد و توسعه خدمات دولت الکترونیکی به صورت پیشخوان دولت در روستاها
– افزایش دسترسی روستائیان به شبکه جهانی اینترنت
– ارائه فضا و امکانات ارتباطی و اطلاعاتی مورد نیاز به سایر نهادها و سازمانهای فعال در روستاها
– تولید محتوا و بومیسازی خدمات
– آموزش و فرهنگسازی و اطلاعرسانی همگانی
– مهندسی مجدد فرآیند خدمات و معرفی فرصتهای جدید شغلی در روستاها
– توسعه و ترویج دانش راهبردی الکترونیک و کسب مهارتهای کاربردی آن
– روانشناسی پویایی بهبود تعاملات انسانی در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
مسلما با راهاندازی این دفاتر از تردد بیمورد روستائیان به شهر جلوگیری میشود و زمینه رفت و آمد کاهش مییابد.
امید است با استفاده مناسب از امکانات اینگونه دفاتر هر روز شاهد افزایش کارائی این دفاتر که نتیجه آن شکوفایی ایران عزیز میباشد، باشیم.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.