پاورپوینت مدل برنامهریزی استراتژیک
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت مدل برنامهریزی استراتژیک دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت مدل برنامهریزی استراتژیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت مدل برنامهریزی استراتژیک
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت مدل برنامهریزی استراتژیک
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت مدل برنامهریزی استراتژیک :
اسلاید ۱ :
شرایط خاص صنایع و شرکتهای داخلی
- تلاش برای عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO)،
- واردات محصولات و خدمات بینالمللی با تعرفههای کاهشی،
- تغییر مقررات بازرگانی کشور،
- خطر رقابت با شرکتهای بینالمللی،
- بقاء و رشد تولیدکنندگان و در رأس آنان قطعهسازان،
- برنامهریزی، برنامهریزی بلندمدت، برنامهریزی استراتژیک
- عارضههای مقطعی و موقتی که سازمانها را دچار بحرانهای مقطعی میسازد
اسلاید ۲ :
مدلهای نسل اول برنامهریزی استراتژیک
üمدل فیلیپس
üمدل اسپیس (SPACE)
üمدل فریمن (Freeman)
üمدل رونالد روسن
üمدل پورتر
üمدل پرو
üمدلهای پورتفولیو (BCG و GE)
ü
اسلاید ۳ :
شناسایی فاکتورهای بحرانی موفقیت مدل تدوین
استراتژی برای شرکتهای ایرانی
ü کفایت اجزای مدل-مدل مناسب فرمولاسیون استراتژی باید تمامی ارکان یک مدل کامل برنامهریزی استراتژیک را در بر داشته باشد
ü بنا شدن مدل بر پیشفرضهای منطقی- هر مدل تدوین استراتژی بر مبنای یک سری پیشفرض استوار است که بسته به شرایط زمانی و مکانی میتواند منطقی یا غیر منطقی باشد
ü قابلیت اجرا و زیرساختها-به گفته مایکل پورتر، یکی از علل اساسی شکست برنامههای استراتژی این است که در تدوین برنامههای استراتژی به قابلیت اجرای آنها توجه نمیشود شرایط فرهنگی و زیرساختها نیز در موفقیت مدلهای استراتژی نقش منحصر به فردی دارد.
اسلاید ۴ :
سنجش مدلهای نسل اول در قبال عوامل کلیدی موفقیت
دیدگاه دیوید در مورد مدل با اجزای کافی:
v تدوین بینش و بیانیه مأموریت
v انجام آنالیز خارجی و شناسایی فرصتها و تهدیدات در محیط دور و نزدیک
v انجام آنالیز داخلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف
v تعیین اهداف کیفی و کمّی.
v انتخاب و اولویتبندی استراتژیها
v شکستن پروژهها و اجرایی کردن آنها.
اسلاید ۵ :
سنجش مدلهای نسل اول در قبال عوامل کلیدی موفقیت
مدل پورتر
vبر این پیشفرض استوار است که ساختار اقتصادی صنعت میتواند به تنهایی شرایط رقابتپذیری بنگاه را مشخص کند
vاین مدل با صرفنظر از نقش شایستگی محوری در ایجاد مزیت رقابتی پایدار، تنها به وجه ساختار رقابتی توجه داشته است
vدر این مدل به سینرژی واحدهای مستقل و وابستگی متقابل آنها برای تدوین پورتفولیوی کلی شرکت توجه نشده است
مدل BCG
vسهم نسبی بازار، لزوماً نشانگر موقعیت رقابتی نیست
vاعتبار منحنی چرخه عمر محصول نیز مورد تردید است
v فرض ماتریس این است که تابع تولید یک سازمان تجمعی است، در حالی که در واقع غیر تجمعی است
اسلاید ۶ :
سنجش مدلهای نسل اول در قبال عوامل کلیدی موفقیت
ماتریس GE
vاگر SBUهای تحت پوشش بنگاه، با هم ارتباط متقابل داشته باشند و مستقل از هم عمل نکنند، کار را با مشکل مواجه میسازند
vفرض دیگر ماتریس آن است که متغیرهایی که برای تعیین قوت تجارت و جذابیت صنعت مورد استفاده قرار گرفتهاند، فراگیر و کاملند
vاین ماتریس، صرفاً استراتژیهای کلان و هنجار را ارایه میدهد
مدل رونالدروسن
vبیشتر جنبه تشریحی و مفهومی داشته و در آن کمتر به متدولوژی انجام هر یک از گامهای مدل اشاره شده است
vتمایز میان استراتژیهای سطوح مختلف (سطح بنگاه، سطح کسب و کار و سطح وظیفهای) مشخص نیست
vنگرش مبتنی بر منابع در آن جایگاه ضعیفی دارد
اسلاید ۷ :
مدل SPACE
v کفایت دو عامل کلی در تبیین و تشخیص شرایط صنعت و محیط کلان، مورد تردید است
vفرض میکند که پارامترهای برآورد کننده صنعت و محیط، کافی باشند
فیلیپس، فریمن و پرو
vمعیارهای مناسبی که بتوان با آنها به تحلیل علمی ذینفعان پرداخت،
v بر رویکردهای صرفا بروننگر بر تدوین استراتژی متکی هستند
اسلاید ۸ :
vتمامی مدلهای نسل اول، تاکید ویژهای صرفاً بر فرمولاسیون استراتژی دارند
vمدلهای نسل اول برای سازمانهای توسعه یافته و بالغ غربی طراحی شده است
vدر توسعه این مدلهای غربی، مطالعات بسیار اندکی در متناسبسازی آن با شرایط خاص فرهنگی و علمی کشورهای مختلف جهان (خصوصاً کشورهای در حال توسعه) انجام شده است
vدر تئوریهای اقتضایی، بر ضرورت متناسبسازی تئوریهای مدیریتی با شرایط خاص تأکید شده است.
بعضی از شرایط خاص سازمانهای ایرانی در آن زمان:
گرفتار شدن بسیاری از سازمانهای ایرانی در روزمرگی،
- نبود برنامههای میانمدت و حتی کوتاهمدت،
- حرکت کشور در راستای پیوستن به سازمان تجارت جهانی و مهیا نبودن زیرساختها،
- عارضههای مقطعی و موقتی که سازمانها را دچار بحرانهای مقطعی میسازد
اسلاید ۹ :
- یکی از مدلهای ایرانی که از مطالعه و ترکیب اجزاء مدلهای برنامهریزی استراتژیک معتبر بینالمللی چون:
(BCG)، (Space) ، (Porter)، (Portfolio)، (Freeman)، (Ronald Rosen)، (Philips)، (ADL) و (Pro) در سال ۱۳۷۶، طراحی، ارائه و ارزیابی شده، مدل ترکیبی ۱CMS است {۱}.
- ارزیابی عملی مدل با تدوین برنامههای استراتژی برای شرکتهای داخلی {۲}.
Combinational Model of Strategic formulation 1
اسلاید ۱۰ :
۱۴- تعیین موقعیت شرکت در منحنی دوره عمر.
۱۵- تعیین موقعیت شرکت در دوره عمر پورتفولیو،
۱۶- تدوین استراتژی و برنامههای عملی با استفاده از ماتریس ADL.
۱۷- تدوین استراتژی با استفاده از ماتریس SWOT.
۱۸- جمعآوری استراتژیهای اولیه حاصل از ماتریس ADL.
۱۹- تهیه جدولETOP به منظور پیشبینی آینده عوامل محیط بیرونی.
۲۰- بررسی اثر روندهای محیطی بر استراتژیهای انتخاب شده.
۲۱- تهیه جدولSAP برای پیش بینی روند آتی عوامل درونی شرکت.
۲۲- سنجش استراتژیهای انتخاب شده با روند آتی عوامل درونی شرکت.
۲۳- اولویتبندی استراتژیها با استفاده از ماتریس کمّی عملکرد برنامههای استراتژیک (QSPM).
۲۴- ارائه استراتژیهای نهایی.
۲۵- تدوین برنامههای عملی جهت اجرای استراتژیها .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.