مقاله نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت مسئله و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
تعریف علمی اصطلاحات
روش تحقیق
ادبیات و پیشینه تحقیق
۱- سابقه و پیشینه تحقیق
۲-۱ مشکلات تحقیق
ترکیب سنی جمعیت
وضعیت فعالیت و اشتغال
جمعیت فعال
جمعیت بیکار
جمعیت غیرفعال
نیاز مسکن در وضع موجود و پیش بینی نیاز مسکن تا ده سال آینده
خدمات تجاری و ویژگی های آن
برآورد کمبود خدمات آموزشی
برآورد خدمات اداری
تعیین عملکرد و نقش غالب اقتصادی شهر در وضع موجود
صنعت
خصوصیات اقتصادی شهر
راهبردهای توسعه سیاسی و اجتماعی
مدیریت شهری
فرهنگ
تاریخچه جامعه آماری
جامعه آماری
نمونه آماری
شیوه نمونه گیری
ابزار نمونه گیری
محدودیت های تحقیق
خلاصه و نتیجه گیری
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری
۱- آمیه – پیر ، ترجمه شیرین بیانی ، تهران ، دانشگاه تهران ، سال
۲- آمیر – پل ، ترجمه ذبیح الله منصوری ، نشر جاویدان ، سال
۳- فرید – یدالله ، جغرافیا و شهرشناسی ، دانشگاه تبریز ، سال
۴- طرح جامعه شهرستان ایذه ، مشاورین در سال های ۱۳۷۲ تا
۵- نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن در سالهای ۱۳۶۵ تا
۶- از کیا – مصطفی ، روش تحقیق نظری
مقدمه
یکی از اصلی ترین ویژگی های تحصیل کرده مان ، احساس ایفای نقش در فرآیندهای زندگی اجتماعی و سیاسی است . نگاه توده جامعه به قشر تحصیل کرده ، نگاهی متفاوت بوده چرا که آنها گروه مرجع محسوب می شوند و بسیاری از مردم الگوی نقش خود را از میان تحصیل کردگان بر می گزینند . هر جامعه ای برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند قشر تحصیل کرده است و در این چه آنها مؤثرند از سایر اقشار جامعه ایفای نقش می کنند ، اما در تاریخ ایران تحصیل کردگان نقش های متفاوتی داشته اند ، دسته ای از آنها در پی آن بودند تا جامعه ای ایرانی را به سمت توسعه حرکت دهند و در نقش یک فعال اجتماعی قرار گیرند ، در این بین پاره ای از این دسته ، با بومی کردن آموخته های خود ، در مسیر توسعه ایران گام برداشتند و عده ای نیز می خواستند آنچه را که آموخته اند همان را در جامعه ایران پیاده نمایند اما دسته ای دیگر راهی متفاوت در پیش گرفتند ، آنها که بیشتر تحصیل کردگانی بودند که سابقه ایلیاتی داشتند رهبری حرکت های سیاسی ، اجتماعی را بر عهده گرفتند و با تشکیل گروه های فعال مخالف بودند و به حرکت های سیاسی مخالف رژیم پیوستند . رهبری حرکت های سیاسی در بسیاری از نقاط از جمله آذربایجان ، کردستان ، بلوچستان و ; با همین تحصیل کردگان اصلی بود . جرقه بروز گرایش به سمت مرکز گریزی پس از سقوط رضاشاه از سوی تحصیل کردگانی بود که هنوز از وابستگی های اصلی دل نکنده بودند در همه ی این حرکت های سیاسی ، نخبگان طایفه ای ، منابع مالی و رفاهی را فراهم می کردند و تحصیل کردگان نیز پایه های فکری گرایش های قومی را تشکیل می دادند
بیان مسئله
توسعه چیست و چه چیزی در توسعه و پیشرفت یک جامعه نقش دارد
آیا تحصیل کردگان خصوصاً تحصیل کردگان بومی در توسعه و پیشرفت شهرستان خود نقش دارد و تأثیر گذارند
« نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهر ایذه چیست ؟ »
اهمیت مسئله و ضرورت مسئله
اهمیت بررسی این موضوع از آن جهت است که آیا تحصیل کردگان یک شهرستان در توسعه و پیشرفت آن شهرستان تأثیرگذار است و یا اینکه نیاز به تحصیل کردگان غیربومی است آیا یک جامعه می تواند با تحصیل کردگان خود به ایفای نقش بپردازد و به حیات خود ادامه دهد یا اینکه نیاز به عوامل دیگری نیز دارد و فقط تحصیل کردگان کافی نیستند و …
اهداف تحقیق
– بررسی نقش تحصیل کردگان بومی و تأثیر آن در توسعه و پیشرفت شهری ( کلی )
– بررسی نقش تحصیل کردگان بومی و تأثیر آن در فرآیندهای زندگی اجتماعی و سیاسی ( جزئی )
– بررسی نقش تحصیل کردگان بومی و تأثیر آن در فرآیندهای زندگی معنوی و مذهبی ( جزئی )
– بررسی نقش تحصیل کردگان بومی در زندگی ایلیاتی و قومی
– بررسی نقش تحصیل کردگان بومی هر جامعه در پیشرفت اقتصادی آن جامعه
فرضیات تحقیق
– آیا بین تحصیل کردگان بومی و نقش آنها در توسعه شهری رابطه وجود دارد
– آیا بین نقش تحصیل کردگان بومی و تاثیر آنها در فرآیندهای زندگی اجتماعی و سیاسی رابطه وجود دارد
– به نظر شما هر شهری و استانی از تحصیل کردگان بومی استفاده کند بهتر است یا از تحصیل کردگان غیربومی در مسئولیت های شهری و استانی
– آیا بین تحصیل کردگان هر جامعه ای و پیشرفت آن جامعه رابطه معناداری وجود دارد
– آیا بین تحصیل کردگان بومی و زندگی ایلیاتی و قومی هر جامعه رابطه وجود دارد
– آیا بین تحصیل کردگان بومی و پیشرفت فرهنگی یک جامعه ارتباطی وجود دارد
– آیا بین تحصیل کردگان بومی و تربیت نسل بعدی رابطه وجود دارد
– آیا تحصیل کردگان بومی در پیشرفت اقتصادی یک جامعه تأثیر گذارند
تعریف علمی اصطلاحات
– سرشماری f عبارت است از بدست آوردن اطلاعات – داده های کمی مورد نیاز از جمعیت یک سرزمین مشخص
– تحصیل کردگانf شامل افرادی که دارای سواد بالا و مدرک دانشگاهی معتبر می باشند
– – بومی بودن f کسانی که در همان شهر یا روستاهای وابسته به آن زندگی می کنند را گویند
– توسعه f یعنی پیشرفت و رشد در تمامی زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و ; در یک جامعه یا کشور
– نخبگان طایفه ای f افرادی که در بین هر طایفه دارای ضریب هوشی بالا می باشند
روش تحقیق
روش استفاده در این تحقیق ، عمدتاً اسنادی است . یعنی بیش از همه از اسناد و مدارک موجود در این زمینه استفاده گردیده است
الف) کمیت مرجع
ب) نشریات ادواری عمومی ، استان و شهرستان
ج) پایان نامه و پروژه های تحقیقی که به نحوی با موضوع مورد بررسی ارتباط داشته اند ولی در کنار استفاده از اسناد و مدارک از مصاحبه و گرفتن اطلاعات به صورت شفاهی از مصلحین ، مسئولین و افراد کهنسال نیزه بهره جستیم . همچنین باید به مشاهداتی که طی سالیان متمادی سکونت در این شهرستان داشته ایم اشاره کنیم مخصوصاً در بحث فرهنگ عامیانه ، مشاهدات نگارنده مرجع اصلی بوده است ولی بدون شک استفاده از اسناد و مدارک بیشترین و مهمترین سهم را به خود اختصاص دارد
ادبیات و پیشینه تحقیق
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.