مقاله تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی برانتخاب روش حفاری تونل البرز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی برانتخاب روش حفاری تونل البرز دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی برانتخاب روش حفاری تونل البرز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی برانتخاب روش حفاری تونل البرز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی برانتخاب روش حفاری تونل البرز :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
با افزایش سرعت و ارتباطات جادهای بشر مجبور به استفاده از تونلهایی با سطح مقطع بزرگتر شده است. با توجه به امنیت بسیار بالایی که برای تونلهای راه بایستی در نظر گرفته شود،تونلهای بزرگ مقطع آزاد راهها بایستی با دقت بسیار بالایی حفاری شود. روشهای مختلفی برای حفاریتونلهای بزرگ مقطع از قبیل تونل پیشرو در سقف، تونل پیشرو در کف و یا تونل پایلوت وجود دارد. تونلهای البرز در فاصله پیچ سرهنگ تا پل زنگوله در مسیر آزادراه تهران شمال در حال حفاری میباشند. طول این تونلها در حدود ۶۳۵۰ متر و سطح مقطع تونلهای اصلی به شکل نعل اسبی و در حدود ۱۰۰ متر مربع میباشد. با توجه به استفاده از TBM با قطر۲۰/۵متر، روش تونل پایلوت و سپس تعریض آن برای حفر این تونل در نظر گرفته شده است. توده سنگهای مسیر تونل شامل سنگهای توف، تودههای گچی، سنگ آهک و ماسه سنگ میباشد. در این مقاله با توجه به پارامترهای ژئومکانیکی هر بخش از تونل، میزان نگهداری مورد نیاز برای هر بخش تونل بوسیله روش استاندارد آزادراه ژاپن (JH) تعیین شده است. سپس پایداری تونل قبل و بعد از نصب نگهداری توسط نرم افزار Flac2D4.0مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که در سنگ توف نیازی به نگهداری نمیباشد و در ماسه سنگ و سنگ آهک و سنگ گچ میزان نگهداری در سقف مطلوب بوده ولیکن در کف و دیواره تمهیدات بیشتری باید در نظر گرفته شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.