تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی در کودکان اول ابتدایی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی در کودکان اول ابتدایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی در کودکان اول ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی در کودکان اول ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی در کودکان اول ابتدایی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی در کودکان اول ابتدایی اصفهان در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ به روش توصیفی علی مقایسه ای انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل دانش آموزان پیش دبستانی استان اصفهان در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ بود. روش پژوهش آزمایشی با دو گروه پیش آزمون و پس آزمون بود. به صورت تصادفی خوشه ای ناحیه دو شهر اصفهان و یک دبستان انتخاب شد. دانش آموزان به صورت تصادفی به شیوه نمونه گیری تصادفی تعداد ۳۰ نفر در گروه آزمایش و ۳۰ نفر در گروه کنترل گماشته شدند و دو گروه از دانش آموزان پیش دبستان با یکدیگر مقایسه شدند. گروه اول دانش آموزانی بودند که در حال دوره پیش دبستانی را گذرانده بودند و گروه دوم دانش آموزانی بودند که دوره پیش دبستان را طی نکرده بوند. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش دو پرسشنامه بود. پرسشنامه ۶۰ سوالی خلاقیت تورنس ) ۱۹۷۹ ( که خلاقیت را در ۴ عنصری اصلی سیاسی، انعطاف، ابتکار، و بسط با جزییات می سنجید و دومین ابزار، سنجش عملکردهای اجرایی بود که از طریق آزمون های استروپ، عملکرد مداوم، مرتب سازی کارت های ویسکانسین و n-back را می سنجید. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی )تحلیل وایانس تک متغیره و روش رگرسیون( انجام شد . نتایج نشان داد بین خلاقیت و کارکردهای اجرایی در دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند تفاوت معنی داری وجود دارد و نتیجه گیری کردند که دوره پیش دبستانی بر رشد خلاقیت و کارکردهای اجرایی کودکان اول ابتدایی موثر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.