نشانه شناسی شخصیت سازی در جلد کتابهای کودکان و نوجوانان با مضامین انقلاب و دفاع مقدس با نگاهی به آثارمنتشر شده ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نشانه شناسی شخصیت سازی در جلد کتابهای کودکان و نوجوانان با مضامین انقلاب و دفاع مقدس با نگاهی به آثارمنتشر شده ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نشانه شناسی شخصیت سازی در جلد کتابهای کودکان و نوجوانان با مضامین انقلاب و دفاع مقدس با نگاهی به آثارمنتشر شده ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نشانه شناسی شخصیت سازی در جلد کتابهای کودکان و نوجوانان با مضامین انقلاب و دفاع مقدس با نگاهی به آثارمنتشر شده ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نشانه شناسی شخصیت سازی در جلد کتابهای کودکان و نوجوانان با مضامین انقلاب و دفاع مقدس با نگاهی به آثارمنتشر شده ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

جلد کتاب اولین مطلع آشنایی مخاطب با موضوع است و تصویرسازی نقش بسزایی در جذب و ترغیب گروه سنی کودک و نوجوان داشته و به درک بهتر مطالب ، تشویق به تفکر و تکامل اطلاعات کودک کمک شایان توجهی می کند. ادبیات پایداری با خلق شخصیت های ماندگار و نمادین در حفظ و بیان هویت فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گام برداشته و تصاویر همواره مهم ترین وجه عینیت بخشی به این شخصیت ها و مضامین بوده اند.مقاله حاضر به تجزیه و تحلیل شخصیت ها و نمادهای به کار رفته در تصاویر روی جلد کتاب های کودکان و نوجوانان و بازتاب جلوه های مقاومت با رویکرد نشانه شناسی می پردازد. روش تحقیق برای انجام این پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی انجام شده است و کتاب های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۳ به عنوان نمونه، انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته اند.یافته های پژوهش نشان می دهد که در جلد کتاب های گروه سنی الف ، ب و ج اشاره ی مستقیم به مفهوم مقاومت و شخصیتهای واقعی و نمادین آن به ندرت دیده شده و تصویرسازی اغلب کتاب ها با توجه به شخصیت پردازی کودک داستان به شیوه ی واقع گرایانه ی کودکانه و در فضایی آرام، ساده و با رنگ های شاد ترسیم شده است. اما در اغلب کتاب های گروه سنی د و ه استفاده ی مستقیم از شخصیت های شناخته شده، تمثیلی و عناصر نمادین مقاومت در عینیت بخشی به محتوای کتاب نقش موثری داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.