بررسی رابطه بین اضطراب از نمره با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه (دولتی) دبیرستان شریعتی فر شهرستان علی آباد کتول


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین اضطراب از نمره با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه (دولتی) دبیرستان شریعتی فر شهرستان علی آباد کتول دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین اضطراب از نمره با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه (دولتی) دبیرستان شریعتی فر شهرستان علی آباد کتول  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین اضطراب از نمره با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه (دولتی) دبیرستان شریعتی فر شهرستان علی آباد کتول،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین اضطراب از نمره با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه (دولتی) دبیرستان شریعتی فر شهرستان علی آباد کتول :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

یکی از شایع ترین مشکلات عاطفی و هیجانی که دانش آموزان نوجوان با آن مواجه اند اضطراب است. اضظراب یکی از احساس های عاطفی است. اما هنگامی که این احساس کاهش می یابد ممکن است به نتایج نا مطلوبی منجر گردد. یکی از بیشترین وقایع تهدید کننده ای که امروزه موجب کاهش پیشرفت تحصیلی می شود کمبود اعتماد به نفس است.در یک تعریف کلی می توان اضطراب را به عنوان احساس رنج آوری که با یک موقعیت ضربه آمیز کنونی یا با انتظار خطری که به شی ء غیر معین وابسته است، تعریف کرد .هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اضطراب از نمره با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه (دولتی) دبیرستان شریعتی فر شهرستان علی آباد کتول می باشد. از جمله هدف ها جزیی می توان به تعیین میزان اضطراب بالا و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی و تعیین میزان اضطراب پایین و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی اشاره کرد.روشی که این تحقیق به آن متکی است از نوع توصیفی_تحلیلی بوده و جامعه آماری این پژوهش شامل ۱۸۶ نفر می باشد که در ۶ کلاس ۲۱ نفره تقسیم شده اند که یک ششم کلاس و تعداد ۲۱ نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. در این پژوهش برای تعیین میزان اضطراب دانش آموزان و جمع آوری داده ها از تست زانک استفاده شده است که به شکل پرسش نامه طراحی شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد: بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و با توجه به همبستگی بدست آمده که منفی می باشد این رابطه منفی می باشد. بین اضطراب بالا و پیشرفت تحصیلی رابطه ای وجود ندارد و با توجه به همبستگی بدست آمده که منفی می باشد این رابطه منفی می باشد. بین اضطراب پایین و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و با توجه به همبستگی بدست آمده که منفی می باشد این رابطه منفی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.