مقاله بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاسهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاسهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاسهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاسهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاسهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان :
تعداد صفحات :۴۲
یکی از مباحث مجادلهآمیز در تاریخ آموزش زبان دوّم/ خارجی، مسئله خطا و تصحیح آن بوده است که منجر به پژوهشهای مختلفی شده است. به اعتقاد برخی از محققان، بازخورد تصحیحی در کلاس جزئی از فرایند طبیعی یادگیری زبان است و انواع خطاهایی که زبانآموزان مرتکب میشوند نیز نشانههایی از فرایند تکوین زبان دوم آنها است. ازآنجاکه نظریههای مختلف زبان دومآموزی مثل دستور جهانی، تعاملی شناختی و فرهنگی اجتماعی، دربار اهمیت بازخورد تصحیحی دیدگاههای متفاوتی دارند، لذا هدف این پژوهش علاوه بر معرفی این نظریههاُ، توصیف انواع بازخوردها به همراه مثالهای مختلف در کلاسهای فارسی آموزان خارجی است. این پژوهش میدانی، از نوع مشاهده کلاسی – تحقیق کلاسی است. در این مقاله، بر منابعی که در فاصله زمانی ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۶ به چاپ رسیدهاند، تمرکز شده است. نتایج بررسی این منابع حاکی از آن است که در کلاسهای زبانِ دومآموزی بهطور عام شش نوع بازخورد به نامهای صریح، غیرصریح، درخواست توضیح، فرازبانی، فراخوانی و تکرار، همچنین در کلاسهای فارسی آموزان خارجی، علاوه بر اینها، دو نوع دیگر به نامهای «بازخوردِ همدرس» و «تصحیح با تغییر نوبتدهی» بکار رفته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.